خبردرخبر


ایسنا- «علی‌محمد طهماسبی بیرگانی» دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و مدیریت پدیده گرد‌وغبار سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با اشاره به تغییرات اقلیمی، کمبود بارش و افزایش بسیار زیاد تبخیر نسبت به ۵۰ سال گذشته، گفت: برای بهبود اوضاع باید از اقدامات بیولوژیک فاصله بگیریم و به سمت‌وسوی اقدامات احیایی و پیشگیرانه حرکت کنیم.

ایرنا- «علی سلاجقه» رئیس سازمان محیط‌‌زیست درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکل تالاب هامون گفت: وزارتخانه‌های امور خارجه و نیرو به این موضوع ورود خواهند کرد تا بتوانیم حقابه این تالاب را به نحو مطلوب دریافت کنیم.

ایسنا- «محسن کشاورز» فارغ‌التحصیل رشته مرمت بناهای تاریخی مرکز آموزش عالی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به آسیب‌هایی که تغییر رویه این مرکز در سال‌های پایانی فعالیت و همچنین تعطیلی آن به بدنه تخصصی میراث‌ فرهنگی وارد کرد، گفت: اصولاً مدیرانی در پست‌های کلیدی میراث فرهنگی منصوب می‌شوند که هیچ مدرک مرتبطی در حوزه میراث‌ فرهنگی ندارند و در واقع امروز افرادی که روابط قوی‌تری دارند، کار را در دست می‌گیرند.

ایرنا- «حسن اکبری» معاون محیط‌‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌‌زیست گفت: امسال، هم آگاهی مردم و نیروها در بحث اطفای حریق بهتر بود و هم اینکه خشکسالی باعث شده بود شرایط پوشش گیاهی کف جنگل‌ها و مراتع ضعیف‌تر باشد از این‌رو پتانسیل آتش‌سوزی کمتر شده بود.

ایسنا- «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همزمان با روز جهانی گردشگری، ایران‌هراسی را مهم‌ترین مسأله گردشگری ایران دانست و گفت:‌ در کشور ما اینگونه موضوعات مانند «مار و پله» است. درست در جایی که پله موفقیت را طی می‌کنی با یک نیش به پله اول برمی‌گردی!

ایرنا- «فرهاد قلی‌نژاد» مدیرکل حفاظت محیط‌‌‌زیست استان بوشهر، ورود پساب‌های شهرهای ساحلی به خلیج‌فارس را یکی از «چالش‌های بزرگ حفاظت از محیط دریایی استان بوشهر» توصیف کرد و گفت: غفلت از فرصت بزرگ و ارزشمند تصفیه فاضلاب‌های شهری برای استان بوشهر آن را به تهدیدی تبدیل کرده که مقابله هر چه سریع‌تر با آن الزامی است و راهکار آن توسعه و احداث تصفیه‌خانه‌هایی است که می‌تواند حجم بالایی از نیاز آبی این استان را تأمین کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/12/627922/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها