طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پاکسازی اطراف مدارس


گروه حوادث/ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از اجرای طرح پاکسازی و کنترل محسوس و نامحسوس اطراف مدارس خبر داد.
سردار مجید کریمی با اشاره به مقابله پلیس با فروشندگان مواد مخدر در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در شعاع ۵۰۰ متری اطراف مراکز آموزشی و تحصیلی با جدیت و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بالقوه موجود در تمام استان‌های کشور در حال اجراست.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا افزود: پاکسازی محیط‌های آموزشی از مظاهر اعتیاد، مسئولیتی ملی و همگانی است، بنابراین برای  پاکسازی اطراف محیط‌‌های آموزشی بویژه مدارس از عناصر توزیع‌کننده مواد مخدر با راه‌اندازی واحد‌های گشتی و یگان‌های ضربت مبارزه با مواد مخدر این طرح در سراسر کشور به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌های پلیس همچون سنوات گذشته در حال اجراست.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام به شناسایی مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌نشین کرده‌اند، گفت: برای مثال مدارسی که در مجاورت مناطقی که معتادان متجاهر در آن حضور دارند یا مدارس واقع در مناطق حاشیه‌نشین که درگذشته مواردی از حضور معتادان در آن گزارش شده یا خرده‌فروشان مواد مخدر در آن فعالیت کرده‌اند، تحت رصد و پوشش انتظامی پلیس قرار گرفته است و پلیس با قاطعیت با خرده‌فروشان مواد مخدر در این نقاط برخورد می‌کند.
سردار کریمی به ضرورت پیشگیری از گرایش دانش‌آموزان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر برای تمامی مدارس سراسر کشور بویژه مدارس واقع در مناطق آلوده اقدامات آموزشی ویژه را در دستور کار خود قرار داده است و از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، گروه‌های هنری و... اقدام به فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ارتقای توانایی‌هایی نظیر فراگیری مهارت‌های «نه» گفتن و «تاب‌آوری» در بین دانش آموزان کرده است. از شهروندان نیز تقاضا داریم همچون گذشته با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/13/627934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها