اخبار


نرخ نهایی سرویس مدارس از 3 تا 8 میلیون تومان

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره گلایه والدین از گرانی نرخ سرویس مدرسه در پایتخت گفت: بر اساس آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸ نرخ نهایی سرویس مدارس اعلام شده و اخذ مبلغ بیشتر از نرخ مصوب شورای شهر تهران تخلف است. علی محتشمی‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی نظارت بر قراردادهای پیمانکاران با مدارس و والدین است، به ایسنا گفت: براساس آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸، مقرر شد نرخ کرایه سرویس مدرسه براساس مسافت و ترافیک و... ۳ تا ۸ میلیون تومان باشد که در بیشترین حالت برای هر دانش‌آموز برای ۹ ماه استفاده از سرویس مدرسه ۸ میلیون تومان باید پرداخت شود. محتشمی‌پور گفت: مبنای تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، سال ۱۴۰۰ است و براساس مصوبه شورا اجازه داده شده بود که تا سقف ۳۵ درصد به میانگین ۲۵ درصد نرخ افزایش یابد که این اختلاف 3 تا ۸ میلیونی نرخ کرایه سرویس مدرسه هم از اینجا نشأت می‌گیرد.وی افزود: برای سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که به ۲۰ هزار راننده سرویس مدرسه نیاز دارد در حالی که فقط ۲۰۰۰ نفر به فراخوان پاسخ دادند و ما با بحران مواجه هستیم.محتشمی‌پور ادامه داد: بر همین اساس شهرداری تهران مشوق‌هایی را برای رانندگان سرویس مدرسه در نظر گرفته است تا رانندگان ترغیب شوند که در این ناوگان فعال شوند که بر اساس رایزنی‌های انجام شده، هر خودرو سرویس مدرسه از تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برخوردار است و همچنین سهمیه سوخت معادل سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برای آنها پرداخت می‌شود.

شناسایی ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور

 مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، با اعلام آمار موارد فوتی و ابتلای جدید به کرونا در روز چهارشنبه ششم مهرماه بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۷۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. با حساب آمار مبتلایان اخیر شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور از زمان شناسایی اولین مورد تا کنون به هفت میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده است. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، هفت بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری در کشورمان به ۱۴۴ هزار و ۴۱۶ نفر رسید. 

وجود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند در کشور

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از وجود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند در کشور خبر داد.احمد دلبری در یک نشست خبری گفت: امسال با همکاری سازمان‌های عضو شورای عالی سالمندان، همایش «روز جهانی سالمند» برگزار می‌شود و در واقع هدف از برگزاری این همایش، مطالبه‌گری و حمایت از مسائل و مشکلات سالمندان کشور است.وی اظهار داشت: اکنون عقب‌ماندگی ۵۰ ساله در برنامه‌های سالمندی کشور داریم؛ هر چند در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های توسعه، سازمان‌هایی که متولی سالمندی هستند در این حوزه کار چندانی انجام نداده‌اند. ۱۸ سال از نوشتن سند ملی سالمندی می‌گذرد و در حالی که ۲ سال قبل این سند رونمایی شد اما برنامه اقدام برای این سند و تقسیم کار ملی نوشته نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/15/627956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها