دیگه چه خبر؟



فائزه هاشمی دستگیر شد

 خبر اول اینکه،  خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: فائزه هاشمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب سه‌شنبه شب به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است. این در حالی است که این تحریک‌‌ها در کشاندن معدود اغتشاشگران هم به خیایان‌ها ناکام بوده است. پیش از این هم سابقه داشته که فائزه هاشمی به دلیل حضور مستقیم در برخی اغتشاش‌های خیابانی بازداشت شود.

خروج مهران مدیری از کشور با وجود ممنوعیت

 خبر دیگر اینکه، مهران مدیری کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون که اخیراً با برخی مواضع خود به تحریک عواطف و دامن زدن به آشوب‌ها کمک کرده بود، به واسطه دستور دادستان ممنوع‌الخروج شده بود. به گزارش تسنیم، با این حال گفته می‌شود که وی بلافاصله از کشور‌ خارج شده است. مهران مدیری بدون توجه به تحقیقات پزشکی درباره فوت خانم مهسا امینی، مواضعی اتخاذ کرده بود که به تحریک‌های بیرونی برای آشوب و برهم زدن امنیت کشور کمک می‌کرد.مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما پیش از این با انتشار یک پست در توئیتر، دستمزد نجومی و آخرین دریافتی مهران مدیری برای برنامه دورهمی را پس از خداحافظی این مجری از تلویزیون در پی مرگ مهسا امینی فاش کرد. بر اساس افشاگری علیرضا قزوه، مهران مدیری تنها یک روز پیش از صحبت‌هایش در واکنش به فوت مهسا امینی مبنی بر عدم پخش برنامه دورهمی، 30 میلیارد تومان از صداوسیما دستمزد دریافت کرده است.

سندسازی ناشیانه یک گروه مدعی هکری

 یک خبر دیگر اینکه،  گروه هکری موسوم به «عدالت علی» روز گذشته مدعی شد به سندی محرمانه دست یافته است که «روایت تازه‌ای» از ماجرای مهسا امینی داشته است. اما گاف بزرگ این سندسازی در ابتدای نامه دیده می‌شود که گفته شده دادسرای عمومی و انقلاب به مسأله تخلفات نیروی انتظامی در این مساله ورود کرده است. این درحالی است که تنها دادسرای نظامی صلاحیت رسیدگی به این مسأله را دارد. همچنین در این سندسازی ادعا شده است که «دختر خانمی حین انتقال به خودرو وانا مقاومت نموده که در اثر کشمکش ایجاد شده سرش به جدول برخورد نموده است» این روایت درحالی است که حتی برادر مرحومه امینی که همراه او بوده نیز تاکنون چنین ادعایی نداشته است و این مسأله به خوبی  نشان می‌دهد که این جعل سند درصدد دمیدن بر آتش اغتشاشاتی است که خاموش شده است. عدم درج شماره نامه، عدم وجود امضا، عدم استفاده از سربرگ، استفاده از فونت منسوخ شده، اشتباهات متعدد نامه نگاری و استفاده از ادبیاتی به غایت ژورنالیستی که تلاش دارد متنی حقوقی را بنویسد در سراسر این نامه دیده می‌شود که گواهی بر یک اقدام ناشیانه و مبتدی است. گفتنی است پیش از این در فتنه 88 نیز جریان‌های ضدانقلاب با جعل سند تلاش داشتند تا نظام را متهم به کشتن افراد کنند که هر بار این اقدام آنها با رسوایی رو به رو می‌شد.

افشاگری ضدانقلاب علیه یکدیگر

 شنیدیم که، براساس یک فایل صوتی منتشر شده از یکی از مجری‌های شبکه معاند «من‌وتو»، مشخص شده مسیح علینژاد از ارتباطات داخلی خود با خانواده‌های جانباختگان حوادث و اغتشاشات مختلف کشور به عنوان یک منبع درآمد و کاسبی استفاده می‌کند. در این فایل صوتی «سالومه سیدنیا» که گویا برای دوستان خود ارسال کرده بود، این مجری شبکه ‌من‌وتو افشا کرد که مسیح علینژاد برای فایل صوتی و تصویری که از مادر پویا بختیاری، از جانباختگان حوادث آبان 98 در اختیار این شبکه قرارداده، 10هزار پوند دستمزد درخواست کرده است!  این مجری در فایل صوتی خود تصریح می‌کند  که گریه‌های علینژاد برای همین کاسبی‌ها است.

عیادت وزیر کشور از مجروحان اغتشاشات اخیر

 با خبر شدیم که، وزیر کشور با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران با تعدادی از مجروحان اغتشاشات اخیر دیدار کرد و از روند درمانی آنها آگاه شد. به گزارش «ایران»، احمد وحیدی در این عیادت‌ها، با طلب شفای عاجل از خدای متعال برای این عزیزان، از تلاش پاسداران امنیت که در صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با اغتشاشگران جانفشانی کرده‌اند، قدردانی کرد و مجاهدت آنها را در حمایت از مردم و انقلاب ستود. 

 بازدید ۲ ساعته دادستان کل کشور از بازداشتگاه اغتشاشگران اخیر

 خبر رسیده که،   حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور پیش از ظهر دیروز به مدت دو ساعت از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر قرار گرفت. منتظری در جریان این بازدید با تعدادی از دستگیرشدگان از نزدیک و به صورت رودررو دیدار و گفت‌وگو و نسبت به روند پرونده آنها سؤالاتی را مطرح کرد.
به گزارش میزان، دادستان کل کشور در این بازدید درباره زمان، محل دستگیری، نحوه بازجویی، نحوه برخورد مسئولین با بازداشت شدگان، بازداشت موقت، تبدیل قرار وثیقه، نقش و تأثیر رسانه‌های بیگانه و صفحات مجازی برخی چهره‌ها در شکل‌گیری تجمعات و سوابق افراد دستگیر شده سؤالاتی را از بازداشت شدگان مطرح کرد و گفت: حتماً دادگاه و دادسرا و مجموعه دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات درباره بازداشت شدگان تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد: تسریع در امور بازداشت شدگان مدنظر خواهد بود و در این زمینه تأکید هم وجود دارد. همچنین اگر کسی بدون شواهد و قرائن لازم بازداشت شده باشد آزاد خواهد شد.دادستان کل با بیان اینکه مراقبت‌های لازم از بازداشت شدگان انجام می‌گیرد، بیان کرد: قرار بر این است یک کمیته تخصصی با حضور بازپرسی و دادیاری در این محل مستقر شود و هر چه سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی کند. وی اضافه کرد: رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران بر این موضوعات تأکید داشتند که به پرونده‌‌ها با عدالت رسیدگی می‌شود و با افرادی که دلایل و مدارک بر مجرمیت آنها وجود دارد با قاطعیت برخورد خواهد شد. 

پدر مرحومه حدیث نجفی دروغ‌های بی‌بی‌سی را برملا کرد 
​​​​​​​
 دست آخر اینکه، پدر حدیث نجفی در گفت وگویی با تلویزیون گفت: دختر من هنرمند بود و از سیاست چیزی نمی‌دانست. من خودم جنازه فرزندم را دیدم. خون دختر من گردن کسانی است که از طریق رسانه‌های خارجی دعوت به آشوب کردند و حدیث من را گرفتند. وی ادامه داد: خودشان آن طرف آب نشسته‌اند و مردم از همه جا بی اطلاع را دعوت به مبارزه می‌کنند. اگر ادعای مبارزه دارید چرا کف خیابان نیستید و امثال دختر من باید از دنیا بروند؟ بی بی سی دروغ می گوید. هیچ کس نمی‌تواند من را تحت فشار قرار دهد تا برخلاف میلم حرف بزنم. پلیس فرزند من را نکشته است. فرزند من بیگناه بود و شناسایی عاملین این جنایت را از مراجع قضایی خواهانم. گفتنی است در روزهای اخیر شبکه‌های ضدانقلاب از جمله بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال مدعی شده بودند که حدیث نجفی توسط پلیس کشته شده است. پیش از این نیز تصویر دختری در حال بستن موهای خود توسط بی بی سی به عنوان فرد کشته شده در اغتشاشات به ضرب شش گلوله منتشر شده بود که بعداً مشخص شد فرد مورد اشاره زنده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8015/5/627979/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها