خبرخوان


وزارت نفت معادل ۱۹هزار میلیاردتومان قیر 
در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد

براساس مصوبه هیأت وزیران وزارت نفت مکلف شد معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن ماهانه مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی تحویل دهد. به گزارش ایرنا، هیأت وزیران در نشست روز چهارشنبه خود آیین‌نامه اجرایی مربوط به اختصاص سهمیه مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی را تصویب کردند. به موجب این آیین‌نامه اجرایی، وزارت نفت (از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران) مکلف است، معادل ۱۹۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن به‌صورت ماهانه مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین‌نامه تحویل دهد. قیمت هر تن مواد اولیه قیر تحویلی به دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین‌نامه ۷۵ میلیون ریال تعیین می‌شود.

 
آمادگی شرکت‌های چینی و روس برای احیای ۷۵۰ چاه نفتی ایران

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۵۰ چاه نفتی در کشور قابلیت احیا دارند، گفت: در مجموع ظرفیت افزایش تولید نفت این چاه‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز است و تاکنون علاوه‌بر ده‌ها شرکت‌ داخلی، شرکت‌های چینی و روسی نیز برای احیای چاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. به گزارش شانا، محمداسماعیل کفایتی اظهار کرد: برای حفر یک چاه حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار هزینه لازم است، اما برای احیای یک چاه ۱ تا ۲ میلیون دلار، بنابراین خیلی برای ما به‌صرفه است که چاه‌های موجود را احیا کنیم. از سوی دیگر می‌توانیم فناوری‌های مختلف را ارزیابی کنیم چه‌بسا این موضوع هم برای چاه‌های معمولی بتواند خوب عمل کند. در مرحله اول کار را با حدود ۱۰۰ چاه که ریسک کمتری دارند آغاز خواهیم کرد، سپس سراغ چاه‌های با ریسک متوسط و بالا خواهیم رفت. او ادامه داد: این نشست‌ها نشان‌دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌هاست و اعضای این هیأت به‌صراحت اعلام کردند که حتی اگر تحریم‌ بخواهد ادامه یابد حاضر هستند در زمینه فناوری‌های مرتبط با نفت و گاز با کشور ما همکاری داشته باشند. در بحث دستاوردها، محصولات و فناوری‌ها قرار بر این شد که ارتباطی میان دو کشور از طریق این هیأت تجاری برقرار شود.
 
ارتفاع آب در برخی مخازن تهران 70 سانتیمتر شد

معاون بهره‌برداری شرکت تأمین و تصفیه آب تهران گفت: در برخی از مخازن شهر تهران که ارتفاع آب باید در حد ۴ متر باشد، حدود ۷۰ سانتی متر است.
به گزارش تسنیم، مجدی‌زاده گفت: در حال حاضر ذخیره آب شرب در مخازن تهران حدود 607 هزار مترمکعب و میزان مصارف نزدیک به 40 هزار لیتر در ثانیه است اما میزان آب تولید در هر ثانیه نزدیک به 30 هزار لیتر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/7/631231/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها