اخبار


متروپل دوباره فرو ریخت

گروه حوادث/ روز گذشته همزمان با تأیید حکم متهمان پرونده متروپل باردیگر بخش عظیمی از باقی مانده سازه متروپل آبادان فرو ریخت.
عصر چهارشنبه با فروریختن  بخش‌های دیگری از سازه به جا مانده از برج متروپل آبادان، مأموران امدادی و خدمات رسانی در محل حاضر شدند. 
عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی فوریت های پزشکی خوزستان از فوت یک نفر و مصدوم شدن  یک نفر دیگر در ریزش متروپل خبر داد.
 این در حالی است که بخشی از باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان ۲۳شهریور در زمان سبک‌سازی سازه فروریخته بود.
حکم متهمان پرونده متروپل تأیید شد
 رئیس کل دادگستری استان خوزستان از تأیید رأی پرونده متروپل آبادان در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
 به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی دهقانی در خصوص آخرین وضعیت حکم دادگاه تجدید نظر برای پرونده متروپل آبادان، اظهار کرد: رأی بدوی پرونده حادثه ساختمان متروپل که برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده بود، تأیید شد و ایراد مؤثری که موجب نقض دادنامه را فراهم کند از سوی معترضان و تجدید نظرخواهان ارائه نشد.وی افزود: رأی این پرونده بزودی به اجرای احکام کیفری ارسال خواهد شد.رئیس کل دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: این پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و هزینه‌های دادرسی آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مرحله بدوی و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در مرحله تجدیدنظر بود که این مبلغ از خانواده جانباختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان اخذ نشد.
براساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو اهواز، همه ۲۱ متهم پرونده به اتهام قتل شبه عمد ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی و ایمنی ساختمان منتهی به قتل ۴۳ نفر (۳۶ مرد و 7 زن) و مصدومیت ۱۳ نفر به سه سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب ایام بازداشت گذشته و انتشار محکومیت قطعی از طریق رسانه ملی محکوم شدند. همچنین براساس حکم صادره از سوی دادگاه ۷۵ درصد دیات توسط ورثه مرحوم حسین عبدالباقی فرزند محمد حسن پرداخت خواهد شد. ساختمان ۱۰ طبقه متروپل واقع در آبادان خیابان امیری در تاریخ دوم خرداد سال جاری فروریخت.


86 سال حبس برای متهمان کلاهبرداری فروش خودرو

گروه حوادث/ 15 متهم پرونده کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو که از 670 نفر 83 میلیارد تومان گرفته بودند در مجموع به ۸۶ سال حبس قطعی و مجازات‌های دیگر محکوم شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان البرز، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز روز چهارشنبه با اشاره به صدور رأی قطعی پرونده کثیرالشاکی فروش خودرو با ۶۷۰ شاکی در ساوجبلاغ گفت: «حسین سامانی‌پور» متهم اصلی در این پرونده ضمن سوءاستفاده از اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار، با ادعای غیرواقعی تهیه و تحویل خودرو به قیمت کارخانه، وجوهی را از مردم اخذ کرده و با وعده تحویل چند ماهه، با این پول‌ها فعالیت‌های دیگر اقتصادی انجام می‌داد. متهم در ادامه با بخشی از پول‌های مردم به قیمت بالاتر از بازار آزاد، خودرو تهیه کرده و در اختیار برخی مشتریان قرار می‌داد ولی با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت خودرو در بازار، تحویل خودرو در ادامه ممکن نبود و هر چند می‌دانست دیگر توان تهیه خودرو را ندارد اما باز هم با جذب مشتریان جدید، با پول‌های مردم دوباره خودرو تهیه کرده و در اختیار مشتریان قدیمی قرار می‌داد که با ورود دادگستری کل استان البرز و تشکیل پرونده قضایی از ادامه فعالیت وی که منتهی به افزایش تعداد مالباختگان می‌شد، جلوگیری شد. سایر متهمان نیز با وجود آگاهی از عدم توانایی متهم اصلی در تحویل خودرو، اقدام به دریافت وجه از متقاضیان جدید کرده و بخشی از مبالغ واریزی را تصاحب و مابقی را در وجه متهم اصلی واریز می‌کردند.فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در ابتدای تشکیل پرونده، قریب به یکهزار نفر شاکی به دادسرای ساوجبلاغ مراجعه کردند، ادامه داد: بتدریج و با بررسی ادله ابرازی و نیز با پیگیری انجام شده، تعدادی از متهمانی که واسطه دریافت وجه از شاکیان و پرداخت آن به متهم اصلی بودند، در جریان تحقیقات مقدماتی یا دادرسی، وجوه اخذ شده را به همان شاکیان برگرداندند و در نهایت تعداد شاکی‌ها به ۶۷۰ نفر رسید که ارزش مال برده شده از این افراد نیز طبق نظر کارشناسی ۸۳ میلیارد تومان است.
 صدور حکم برای ۱۵ متهم
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان مراحل مختلف رسیدگی به این پرونده در دادگستری کل استان البرز گفت: پس از رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو ساوجبلاغ و شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز، ۱۵ نفر از متهمان در مجموع به ۸۶ سال حبس قطعی، ۱۱ سال حبس تعلیقی، ۸ میلیارد تومان جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی از قبیل منع خروج از کشور، منع داشتن دسته چک و صدور اسناد تجاری، انفصال از خدمات دولتی و انتشار حکم در رسانه‌ها محکوم شدند.
 فاضلی هریکندی با اشاره به مهم‌ترین شاخصه این پرونده که نوآوری در رویه قضایی کشور بود، گفت: در رأی صادره، رد مال با لحاظ کاهش ارزش پول به نسبت زمان وقوع جرم تا زمان رد مال به شاکیان لحاظ شده است تا قدرت خرید مالباختگان حفظ شده و بتوانند با خسارت دریافتی، همان خودرویی را که در زمان پرداخت وجه به متهمان قرار بود دریافت کنند خریداری کنند
.
ربودن مرد ثروتمند برای تصاحب زمین های کشاورزی

گروه حوادث/ مردان تبهکار که برای تصاحب زمین‌های کشاورزی مرد قزوینی او را دو هفته گروگان گرفته بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش پلیس،  بیستم مهر سال جاری مردی با مراجعه به پلیس قزوین از ناپدید شدن  پدر 65 ساله‌اش خبر داد و گفت: پدرم برای انجام امور کشاورزی از خانه خارج شد و دیگر برنگشت وقتی با نگرانی به  زمین کشاورزی مراجعه کردیم  خودروی پدرم را دیدیم که در محل رها شده بود.
سردار «علی ابراهیمی»، فرمانده انتظامی استان قزوین در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از این شکایت بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان البرز قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی تحقیقات برای پیدا کردن مرد 65 ساله آغاز شد. پس از انجام کلیه اقدامات مشخص شد فرد ناشناسی با او تماس تلفنی داشته که این فرد مظنون شناسایی شده و تیمی متشکل از مأموران پلیس آگاهی به محل اختفای متهم اعزام شدند و پس از تعقیب و مراقبت چندین ساعته وی را دستگیر کردند.سردار ابراهیمی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و در تحقیقات پلیسی اولیه منکر هرگونه ارتباط با فرد فقدانی شده بود، خاطرنشان کرد: پس از بازجویی فنی و بهره‌گیری از شگردهای پلیسی متهم لب به اعتراف گشود و به آدم‌ربایی اقرار کرد و بیان داشت که به درخواست یکی از دوستانش و به منظور گرفتن امضا برای تصاحب زمین‌های کشاورزی فرد ربوده شده اقدام به آدم‌ربایی کرده که در ادامه همدستش نیز شناسایی و دستگیر شد. با اقرار متهمین، مأموران پلیس آگاهی شهرستان بلافاصله به محل نگهداری فرد ربوده شده رفته و گروگان را در حالی که دست و پاهایش را بسته بودند و در حمام نگهداری می‌شد مشاهده و به پلیس آگاهی شهرستان البرز منتقل کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/12/631250/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها