وزیر کشور عنوان کرد

توسعه حمل و نقل عمومی؛ راه حل آلودگی هوا


وزیر کشور بحث آلودگی هوا را یک بحث قدیمی دانست که راه‌حل‌های مشخصی دارد که یکی از آنها توسعه حمل‌ونقل عمومی است.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که سه‌شنبه شب با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران و دیگر مسئولان انتظامی، کشوری و شهری در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترین مصوبات و تصمیمات این جلسه گفت: در این جلسه مسائل مختلفی در حوزه مدیریت بحران مطرح شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین مصوبات جلسه قبلی بررسی شد و تعدادی مصوبه نیز برای این جلسه داشتیم.
ارزیابی سازه های ناپایدار در حال انجام است
وزیر کشور به موضوع ایمنی سازه‌ها و ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: در بخش ساختمان‌های ناایمن و شناسایی و مقاوم‌سازی آنها، اقدامات خوبی انجام شده و قرارگاهی نیز در این بخش شکل گرفته است، خوشبختانه ارزیابی‌های خوبی برای سازه‌های ناپایدار در حال انجام است و باید بیان کنم مسائلی که می‌تواند برای شهر تهران مشکل ایجاد کند در این جلسه بررسی شد و مصوبات جلسات گذشته نیز پیشرفت خوبی داشت. 
مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند
وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت آب در تهران اظهار کرد: در این جلسه موضوع آب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت زیرا یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، میزان آب ذخیره شده پشت پنج سدی است که آب تهران را تأمین می‌کند. متأسفانه همان‌طور که گفتم وضعیت آب پشت این پنج سد خوب نیست و لازم است مردم صرفه‌جویی کنند. وزیر کشور از مردم خواست در این شرایط مطابق با الگوی مصرف و دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت نیرو عمل کنند تا مشکل کم‌آبی برطرف شود. وی گفت: در همین راستا بازهم از مردم می‌خواهم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال جیره‌بندی آب وجود دارد یا خیر، گفت: در مورد این موضوع بهتر است همکاران ما در وزارت نیرو به طور کامل و دقیق پاسخ بدهند اما آنچه مهم است اینکه ما باید در مصرف آب مراقبت کنیم وصرفه‌جویی داشته باشیم.
توسعه حمل و نقل عمومی؛ راه حل آلودگی هوا
وزیر کشور گفت: یکی از راه حل های کاهش آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی است و خوشبختانه با اقداماتی که در شهرداری تهران انجام شده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه شده و کار توسعه و ساخت مترو نیز در حال انجام است. در بخش توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید حمایت کرد و در بخش دیگر کمک‌هایی از سوی وزارت نفت انجام شده تا خودرو‌های با کیفیت سوخت یورو ۵ تردد کنند.
وحیدی با تأکید بر لزوم کنترل واحدهای آلاینده ادامه داد: پیش‌بینی شده است مجموعه‌هایی که باعث آلودگی هستند مورد بررسی قرار گیرند و با استفاده از فیلتر‌هایی که باعث کاهش آلودگی می‌شود میزان آلودگی را کنترل کنند اما باز تأکید می‌کنم مهم‌ترین اقدام در بخش کنترل آلودگی هوا توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و برقی کردن ناوگان است که در حال انجام است. وی درباره اجرای طرح کهاب و اینکه گفته شده این طرح به درستی انجام نشده، گفت: آلودگی هوا تمام حوزه‌ها را شامل می‌شود و باید در هر جایی که منشأ آلودگی است بررسی لازم را داشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/13/631251/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها