اخبـــــار


تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان 
برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص 5هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش وبدا، عباس عبادی در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۸۶ تصویب شد اما بسته‌های خدمتی آن سال ۹۵ تدوین شده و اجرای آن تا ۱۴۰۰ به تعویق افتاده است. 
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، اردیبهشت ۱۴۰۱ دستورالعمل نهایی این قانون در هیأت دولت تصویب شد و با ارزش‌سنجی نسبی خدمات پرستاری توسط بیمه، قیمت‌گذاری‌ها بر اساس بسته خدمتی تدوین و تیر ۱۴۰۱ به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همه پرستاران در همه مقاطع تحصیلی، در تمام بخش‌های پرستاری با هر نوع وضعیت استخدامی در همه مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش‌های دولتی و خصوصی مشمول این قانون تعرفه‌گذاری هستند. 
عبادی زمان اجرای این قانون را از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ اعلام و تصریح کرد: تخصیص سازمان‌های بیمه‌گر برای بستری‌ها ۹۰ درصد و برای سرپایی ۷۰ درصد خواهد بود.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف حضوری برگزار می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف به‌شکل حضوری است و درخصوص چگونگی برگزاری کلاس‌ها در آینده  شورای دانشگاه صنعتی شریف و هیأت‌رئیسه این دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: دوره جوانی، رویکرد و مطالبات خاص خود را دارد و طبیعی است این شور و نشاط در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بروز و ظهور داشته باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خوشبختانه همکاران دانشگاهی‌، یاوران علمی، دانشجویان و استادان ما خودشان مسیر آموزششان را پی می‌گیرند. بدیهی است ، مطالبات دانشجویان باید شنیده شود و ما موظف هستیم پاسخگوی آنها باشیم و باید سعی کنیم در حد توانمان شرایطی  مهیا کنیم که جامعه فرهیخته دانشگاهی ما بتوانند در پیشرفت علم و فناوری اثربخش‌تر از گذشته باشد. 
زلفی‌گل درباره برگزاری کلاس‌های دانشگاه اظهار کرد: اکنون برگزاری کلاس‌ها حضوری است ، مگر در مواردی که شرایط خاص مانند مشکلات خوابگاهی وجود داشته باشد در غیر این‌صورت برگزاری کلاس‌ها مجازی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/13/631253/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها