هفته یازدهم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود

خداحافظ تا بعد از جام جهانی


حامد جیرودی/ هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز و فردا با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود و پس از آن این رقابت‌ها تعطیل خواهد شد تا روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضوری مقتدرانه در جام جهانی آغاز شود. در واقع لیگ برتر به خواب پاییزی می‌رود. البته پس از پایان این هفته و روز 11 آبان، دیدار معوقه هفته ششم میان ملوان و فولاد و همچنین بازی سوپرجام میان استقلال و نساجی برگزار خواهد شد اما هفته دوازدهم، بعد از جام جهانی از سر گرفته خواهد شد. در بازی‌های پنجشنبه و از ساعت ۱۵، تراکتور در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز، میزبان ملوان است. سرخپوشان تبریزی که هفته گذشته مقابل سپاهان شکست خوردند و با 14 امتیاز در رده ششم هستند، این هفته محمدرضا اخباری کاپیتان و دروازه‌بان ملی‌پوش خود را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار نخواهد داشت. قوهای سپید انزلی هم که با 2 شکست پیاپی و کسب 5 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند، مازیار زارع سرمربی و بابک پورغلامی مربی‌شان را به دلیل اخراج مقابل پرسپولیس روی نیمکت خود ندارند. آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی فصل 96- 1395 و 10 آبان 95 برگزار شد که تراکتور 1- 0 به پیروزی رسید و 2 تیم اکنون بعد از 6 سال در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند. از ساعت ۱۷، صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان، پذیرای پیکان است. زردپوشان آبادانی که با مربیگری فیروز کریمی، یک تساوی و 3 باخت پیاپی داشته‌اند، با 5 امتیاز در رده شانزدهم و قعر جدول هستند. خودروسازان تهرانی هم که 7 بازی است رنگ برد را ندیده‌اند و 3 تساوی پیاپی داشته‌اند، با 11 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. از ساعت ۱۹ هم و در دیداری حساس، فولاد و گل گهر در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، به مصاف هم می‌روند. سرخپوشان اهوازی بعد از 4 تساوی متوالی هفته گذشته اولین شکست‌شان را تجربه کردند تا با 12 امتیاز به رده نهم سقوط کنند. سیرجانی‌ها هم که در 5 هفته اخیر یک بازی در میان برده، با 18 امتیاز در رده چهارم ایستاده‌اند. شاگردان امیر قلعه‌نویی اگر در این بازی پیروز شوند و پرسپولیس، استقلال و سپاهان نتیجه نگیرند، شانس صدرنشینی قبل از جام جهانی خواهد داشت.
پرسپولیس و مس، در غیاب یحیی
از ساعت ۱۷ امروز، یک دیدار دیگر نیز برگزار می‌شود که طی آن، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران مقابل مس کرمان قرار می‌گیرد. دیداری که قضاوت آن را، عباس راکی به همراه کمک‌هایش علیرضا ایلدروم و مهدی سیفی بر عهده خواهد داشت. سرخپوشان پایتخت که هفته گذشته ملوان را در انزلی 1-0 از پیش‌رو برداشتند، با 2 برد پیاپی و 21 امتیازی شدن، در 2 هفته اخیر صدرنشین بوده‌اند و حالا می‌خواهند لیگ را در تعطیلی موقتش با قرار گرفتن در رده نخست به پایان برسانند. این در حالی است که شاگردان یحیی گل‌محمدی، سرمربی‌شان را به دلیل مثبت شدن تست کرونایش روی نیمکت نخواهند داشت. قرمزها حالا باید به مصاف مسی بروند که هفته گذشته دومین برد فصل خود را به دست آورد تا با 9 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرد و حالا شاگردان فرزاد حسین خانی، امیدوارند در این بازی هم به موفقیت برسند. پرسپولیس و مس، تاکنون ۱۶ بار در لیگ برتر دیدار کرده‌اند که حاصل آن، ۵ پیروزی برای سرخ‌ها، ۴ برد برای نارنجی‌ها و ۷ تساوی بوده است. در این دیدارها، 36 گل رد و بدل شده که سهم پرسپولیس 24 و سهم مس 12 گل بوده است. آخرین تقابل این 2 تیم، 22 آذر 1392 و در بازی برگشت لیگ سیزدهم بود که پرسپولیس 6- 0 این تیم را در کرمان شکست داد و حالا 2 تیم پس از 8 سال و 10 ماه و 13 روز، بار دیگر برابر هم قرار می‌گیرند.
استقلال به‌دنبال هت‌تریک برد
بازی‌های این هفته، جمعه با برگزاری 4 دیدار دیگر ادامه می‌یابد که از ساعت ۱۶، هوادار و استقلال در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، با هم مسابقه می‌دهند؛ دیداری که قضاوت آن را حسن اکرمی به همراه کمک‌هایش سعید قاسمی و یوسف مغروری بر عهده خواهد داشت. شاگردان ساکت الهامی که 2 برد و یک تساوی در 3 بازی اخیرشان کسب کرده‌اند، در رده دهم هستند اما شاگردان ریکاردو ساپینتو که هفته قبل برابر آلومینیوم به تساوی بدون گل رسیدند، با 19 امتیاز در رده سوم قرار دارند. آبی‌پوشان پایتخت که در این دیدار، پس از 3 بازی سرمربی پرتغالی‌شان را روی نیمکت دارند، امیدوارند با حضور ساپینتو هم به برد برسند و هم با ناکامی رقبا، شانس حضور در صدر جدول را پیدا کنند. هوادار و استقلال، در لیگ بیست و یکم که هوادار اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، برابر هم به میدان رفتند که شاگردان فرهاد مجیدی در بازی رفت یک بر صفر و در بازی برگشت 2 بر یک تیم تحت هدایت رضا عنایتی را شکست دادند و حالا باید دید استقلال با هدایت ساپینتو می‌تواند در رسیدن به برد برابر هوادار، هت‌تریک کند یا خیر.
سپاهان در پی صدر
در ادامه دیدارها و از ساعت ۱۶:۳۰ فردا، مس در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان با سپاهان دیدار می‌کند. نارنجی‌پوشان رفسنجانی که در 2 بازی قبلی‌شان یک شکست و یک تساوی داشته‌اند، با 13 امتیاز در رده هفتم ایستاده‌اند اما زردپوشان اصفهانی که 2 برد پیاپی داشته‌اند، با 19 امتیاز خود را به رده دوم رسانده‌اند. شاگردان ژوزه مورایس حالا این فرصت را دارند تا با پیروزی در این بازی و ناکامی رقبا، خود را به صدر جدول برسانند و حالا باید دید شاگردان محمد ربیعی این اجازه را به آنها در خانه خود می‌دهند یا خیر. آلومینیوم از ساعت ۱۷:۳۰، در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان نساجی است. شاگردان سیدمهدی رحمتی که هفته قبل ترمز استقلال را کشیدند، در 5 بازی قبل باختی نداشته‌اند و با 13 امتیاز در رده هشتم هستند اما شاگردان حمید مطهری هم در 4 بازی قبل‌شان، 3 برد و یک تساوی کسب کرده‌اند و با 16 امتیاز خود را به رده پنجم رسانده‌اند و شرایط خوب ایرالکو و تیم شهر خسته، نوید یک بازی خوب را می‌دهد. در آخرین بازی و از ساعت ۱۸:۳۰، ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر با نفت مسجدسلیمان پیکار می‌کند. گاندوها که 2 باخت پیاپی تجربه کرده‌اند، با 10 امتیاز در رده دوازدهم هستند و تیم شهر اولین‌ها هم که پس از 4 باخت پیاپی، هفته قبل یک تساوی گرفت، با 9 امتیاز در رده چهاردهم است و حالا باید دید مصاف شاگردان مهدی تارتار و محمدرضا مهاجری چه نتیجه‌ای خواهد داشت.


خبر
ورزشگاه سوپرجام مشخص شد
​​​​​​​با اعلام سازمان لیگ، دیدار سوپرجام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بین دو تیم استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی مازندران قهرمان جام حذفی روز چهارشنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود دیدار سوپرجام در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/14/631255/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها