هنرمندان در فضای مجازی


یاد
ژول بیس کارگردان، تهیه‌کننده، آهنگساز و نویسنده آثار انیمیشن کلاسیک از جمله «آدم برفی یخ‌زده» روز سه شنبه در سن ۸۷ سالگی در نیویورک درگذشت.ژول بیس کارگردانی انیمیشن‌های بسیاری از جمله آخرین تک شاخ را برعهده داشته است. جک یخ‌زده، هابیت و بابانوئل داره میاد به شهرمون از دیگر آثاری است که بیس کارگردانی آنها را بر عهده داشت. 
نما و رسانه
 به گفته کارگردان سریال «وضعیت زرد» احتمال دارد فصل سوم این سریال  را به نوروز و رمضان سال آینده برسانند. مجید رستگار اشاره داشته فصل دوم این سریال بسیار متفاوت بوده و حتی نسبت به فصل اول مخاطبانش هم خیلی بیشتر شد و به ۱۸ درصد رسید. قصه در فصل دوم خیلی شیرین و متفاوت شد و حتی اگر در شبکه‌ای پربیننده‌تر مثل شبکه سه پخش می‌شد حتماً روی ۳۰ درصد می‌رفت. این کارگردان می‌گوید ما سلبریتی نداشتیم و بدون سلبریتی درآوردن کار خیلی سخت است به ویژه که ما در این فصل ۱۸۰ بازیگر داشتیم. فصل قبل هر قسمت یک بازیگر جدید داشتیم ولی این فصل هر دو یا سه سکانس بازیگر داشتیم.  قالب کار هم درآمده و این روزها در مرحله پیش تولید هستیم، بازیگران اصلی هم همان نقش‌ها هستند و حدود سه هفته دیگر که این ۲۶ قسمت نوشته شود برای تولید نوروزی کار آماده خواهیم شد. 
نمایش و صحنه
 مجموعه تئاتر شهر این روزها میزبان سه اثر نمایشی است که اجرای آنها تازه آغاز شده است. تالار چهارسو این مجموعه از چهارشنبه ۴ آبان ماه نمایش «فرزند یک خنیاگرم» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی را روی صحنه برد.  این نمایش طی روزهای چهارم تا هجدهم آبان ماه میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود. تالار قشقایی نیز این شب‌ها پذیرای نمایش «پاره‌هایی‌ از چند زندگی» به نویسندگی کیانوش احمدی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی شیوا دیناروند است که اجرای آن از روز اول آبان ماه آغاز شده و هر شب رأس ساعت ۲۰:۱۵ به صحنه می‌رود. این نمایش روایت‌هایی از همسران شهداست. تالار سایه نیز از یکی دو روز آینده میزبان نمایش «شراره»  به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی خاتمی می‌شود. این اثر نمایشی نگاهی به زنانی دارد که زندگی‌شان تحت تاثیر جنگ، دستخوش تغییراتی می‌شود.تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پیش از این، میزبان نمایش «پدر» به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی آروند دشت‌آرای بود که اجرای آن بعد از تعطیلات تئاتر در مقطع فعلی، متوقف شد.نمایش «خونه» به نویسندگی و کارگردانی نسیم تاجی هم از روز پنجشنبه ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود و همزمان با اجرای اول خود، میزبان عکاسان و خبرنگاران خواهد بود.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خانه‌ای بی سند که از زمان‌های دور افرادی در آن ساکن شده‌اند، خانه در حال ریزش است و به دلیل نداشتن سند زیباسازی شهرداری نمی‌تواند کمکی کند  و سکنه خانه به این فکر می افتند که خانه را بفروشند...» این نمایش هر روز به جز شنبه‌ها تا ۵ آذر از ساعت ۱۹:۴۵ روی صحنه خواهد بود و علاقه‌مندان برای تماشای آن می‌توانند از سایت تیوال بلیت تهیه کنند.
خبر دیگر در خصوص تئاتر معرفی بازیگران نمایش «پرده خانه» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه  است.نورا هاشمی، علیرضا ناصحی، مانیا علیجانی، سامان کرمی و سعید چنگیزیان به همراه بیش از پنجاه نفر از بازیگران تئاتر، گلاب آدینه را در نمایش «پرده خانه» همراهی می‌کنند. پیش‌فروش بلیت نمایش به تهیه‌کنندگی سعیده اسمعیل‌نیا و اجرای طرح شبیر پرستار از یکشنبه هشتم آبان ماه آغاز خواهد شد و «پرده خانه» از ١۵ آبان ماه ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.همچنین نسیم قره داغی نوازنده تنبک، دف و دایره‌ و روژان محمدی نوازنده کمانچه «پرده خانه» است.
 کتاب و ادبیات
کاربران شبکه اجتماعی «تیک تاک»، اپلیکیشنی را که ماهیت سرگرمی دارد، به فضایی برای معرفی کتاب تبدیل کرده‌اند. آنها از طریق استفاده از هشتگ «BookTok#» درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند و خلاصه کتاب‌ها با هم صحبت و تبادل نظر می‌کنند. این هشتگ به صورت گسترده و بیش از ۸۴ میلیارد بار به اشتراک گذاشته شده است. تاریخ اولین استفاده از این هشتگ به اواخر سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد.BookTok# فقط برای معرفی نویسندگان معروف ایجاد نشده است، بلکه برای نویسنده‌های کمتر شناخته شده و گمنام هم فرصت خوبی را ایجاد کرده است. شبکه اجتماعی تیک تاک در بازار فروش کتاب هم مؤثر بوده و سبب شده تا برخی از ناشران وارد این فضا شوند و از اینفلوئنسرها هم برای معرفی کتاب‌هایشان کمک بگیرند.
تصویر و تجسمی
کارگاه هنری «آبروی ری» به مناسبت سالروز ولادت نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور هنرمندان عرصه تجسمی در جوار بارگاه ملکوتی آن حضرت برگزار می‌شود. در این کارگاه هنری که برای نخستین بار به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری معاونت فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود، هنرمندانی از رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و نقاشی‌خط حضور خواهند داشت. وجه تسمیه کارگاه هنری «آبروی ری» برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با برگزارکنندگان کنگره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است؛ ایشان در آن دیدار، حضرت سیدالکریم(ع) را به مثابه شخصیتی که به ری و تاریخ ری آبرو بخشیده است، معرفی می‌کنند.کارگاه هنری «آبروی ری»، روزهای شنبه و یکشنبه (هفتم و هشتم آبان ماه)، از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در جوار بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر مقدس ری برپا و پذیرای عموم زائران و مجاوران خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/16/631274/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها