بهادری جهرمی در تشریح مصوبات روز گذشته هیأت دولت مطرح کرد

تقویت اطلاع رسانی و پاسخگویی دولت برای مردم


سخنگوی دولت روز گذشته آخرین مصوبات هیأت دولت در موضوعات مختلف را اعلام کرد. 
به گزارش ایرنا، علی بهادری‌جهرمی با اعلام اینکه در ابتدای جلسه هیأت دولت گزارشی از تأمین برخی داروها و تأخیر در تأمین برخی اقلام دارویی نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها ارائه شد، گفت: یکی از دلایل این بود که شیوع آنفلوانزا زودتر از پیش‌بینی‌ها اتفاق افتاده بود و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت که مقرر شد علت قصور و تأخیرها ارائه و مورد بررسی قرار گیرد. سخنگوی دولت همچنین گفت: با تصویب دولت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌تواند مجوز تأسیس پارک‌های علم و فناوری را صادر کند و همه مزایای قانونی مندرج در قوانین برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک‌ها، مشمول شرکت‌هایی که مجوز خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، خواهد شد.
سخنگوی دولت همچنین از مصوبه‌ دولت برای اصلاح آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی دولت با هدف ارتقای جایگاه این شورا و تقویت زیرساخت‌های لازم برای تقویت اطلاع‌رسانی و پاسخگویی و روشنگری برای مردم خبر داد و گفت: در این اصلاحیه امکان تشکیل کارگروه‌های تخصصی و الزام دستگاه‌های اجرایی به تشکیل کارگروهی برای هماهنگی بیشتر و اقدامات رسانه‌ای فراهم شد و به تصویب دولت رسید.
به گفته  سخنگوی دولت با توجه به فرایند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و توسعه مبادلات تجاری بین ایران و هندوستان، به پیشنهاد وزارت دادگستری، دولت لایحه موافقتنامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند را تصویب و اجازه مبادله اسناد آن را صادر کرد.
فاطمی‌امین: فرصت استیضاح برای تشریح عملکرد یکساله
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که قرار است روز دهم آبان در مجلس پاسخگوی نمایندگان استیضاح‌کننده خود باشد، با استقبال از فرصت پاسخگویی به مجلس، به خبرنگاران گفت: استیضاح ابزار نظارتی مجلس و حق نمایندگان است و فرصت مناسبی است تا بتوانیم عملکرد و اقدامات انجام شده را برای مردم و نمایندگان تشریح کنیم. وی با بیان اینکه «دست ما به لحاظ عملکرد پر است»، افزود: فکر می‌کنم پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای مجلس داشته باشم.
به گزارش مهر، سیدرضا فاطمی‌امین در رابطه با آخرین وضعیت خودرو که از موضوعات مطرح در مجلس نیز هست، اظهار داشت: موضوع خودرو ۴ سال متوقف بود و طبیعتاً موانعی وجود داشت، آخرین اتفاق این بوده که مجلس به لایحه واردات ایراد گرفت و اصلاحات در این هفته در دولت برطرف شد و عملاً اقدامات اجرایی آن آغاز شده است. 
وی عنوان کرد: متأسفانه خودرو یک کالای خدماتی است. تولید مناسب در حال افزایش است. تولید سایپا با تقاضای بازار همخوانی پیدا کرد و از قرعه‌کشی خارج شد. فاطمی‌امین درباره نهایی شدن روال اجرایی واردات خودرو نیز با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند اما شرایطی مانند نماینده رسمی بودن، تأمین خدمات بعد از فروش و غیره وجود دارد، گفت: خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار اولویت دارند تا خودروهای بیشتری با کیفیت بالاتر وارد شوند.
صالح‌آبادی: نوسانات کم در بازار ارز
رئیس کل بانک مرکزی نیز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای سال تا اواخر مهر ماه حدود ۲۵ میلیارد دلار در سامانه نیما، ارز عرضه شده است و منابع صادرات نفتی و غیرنفتی به‌گونه‌ای است که حجم عرضه هر روز فزونی دارد، گفت: علی‌رغم شرایط مختلف، نوسانات ارز در بازار کم و در بازار آزاد و سامانه نیما هم محدود بوده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مقرراتی و مکانیزمی شاهد ادامه این آرامش در بازار باشیم. 
علی صالح‌آبادی در رابطه با تأکید روز گذشته رئیس‌جمهور به بانک‌ها برای جلوگیری از یأس و ناامیدی نیز گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت مسأله تسهیلات بانکی مطرح و مقرر شد میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها طی گزارشی ارائه شود. حدود ۶۶ درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص داده شده است. ۱۵ درصد هم به نیازهای خرد اختصاص دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/2/631284/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها