دیگه چه خبر؟


شهادت یک پاسدار در ملایر

 خبر اول اینکه،  یکی از نیروهای اطلاعات سپاه ملایر به ضرب گلوله مستقیم اغتشاشاگران به شهادت رسید. خبرگزاری ایرنا شب گذشته خبر داد یکی از نیروهای اطلاعات سپاه ملایر در استان همدان در حین تعقیب عده‌ای از لیدرهای اغتشاشات در این شهرستان به ضرب گلوله مستقیم این افراد به شهادت رسید.

ابراز تأسف یک عضو اپوزیسیون از وقاحت آشوبگران

 خبر دیگر اینکه، فحاشی و هتاکی عده‌ای از دانشجویان در آشوب‌های اخیر، حتی تعجب و حیرت چهره‌های اپوزیسیون قدیمی‌تر را هم به دنبال داشته است و این چهره‌ها از خودشان می‌پرسند این فحاشان چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند؟ البته اینها معتقدند فحاشان حتی به درد عملگی هم نمی‌خورند، چه رسد به اینکه مثلاً بخواهند دموکراسی بیاورند. از جمله اینها، اشکان رضوی یک چهره مرتبط با جبهه ملی، در توئیتر با اشاره به اینکه اپوزیسیون قدیمی‌تر دست‌کم فحاشی و این‌طور بی‌ادبی نمی‌کرد، نوشت: «چگونه یک دانشجوی ورودی سال اول می تواند این‌قدر وقیح باشد و زشت‌ترین واژه‌های جنسی، آن‌هم پسر و دختر همزمان استفاده کنند و بگویند درحال مبارزه سیاسی هستند؟» وی با بیان اینکه اینها آدم سیاسی یا به اصطلاح مبارز نیستند، اضافه کرد: «شماها نه تنها مبارز نیستید، بلکه برای فرهنگ، ادبیات، جامعه و جنبش دموکراسی‌خواهی نیز خطرناک هستید. از دید من شماها حتی به درد عملگی هم نمی‌خورید، چون نه اخلاق دارید نه شعور.» 

رسواتر شدن ماهیت تجزیه‌طلبی تجمع برلین

 شنیدیم که، با گذشت چند روز از برگزاری تجمع براندازان ضدانقلاب در برلین، گرایش‌های تجزیه‌طلبانه برخی محافل سازمان دهنده این شو آشکار شده است. به تازگی برخی کاربران نزدیک به یک محفل ضدایرانی اعلام کرده‌اند که تعیین زمان برای قرائت بیانیه بهروز بوچانی، تصمیم شخصی خود حامد اسماعیلیون بوده است. بوچانی یک نویسنده کرد است که به استرالیا پناهنده شده است. وی سال‌ها تلاش می‌کرد تمایلات تجزیه‌طلبانه خود را پنهان کند، اما در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، تمایلات وی عریان شده است. این به اصطلاح نویسنده که از سوی جریان‌های رسانه‌ای ضدایرانی غرب برجسته شده است، نه فقط ایران را به تجزیه تهدید کرده، بلکه مدعی شده امثال ما دیگر زیر چتر هیچ جریان «تمرکزگرایی» نخواهد رفت. بوچانی همچنین پیروزمندانه مدعی است «تجزیه ایران» از رگ گردن به «هژمونی فارس» نزدیک‌تر است. 

 تعداد کشته‌های اغتشاشات در تهران چقدر بوده است؟

 با خبر شدیم که، با وجود تلاش‌های بسیار ضد انقلاب و تجزیه‌طلبان برای کشته‌سازی در پایتخت، گزارش نهادهای رسمی نشان می‌دهد در اغتشاش‌های اخیر هیچ معترضی در شهر تهران کشته نشده و در مقابل 4 نفر از نیروهای مدافع امنیت پلیس و بسیج به شهادت رسیده‌اند. 
به گزارش فارس، نخستین شهید تهران در آشوب‌های اخیر، شهید حسین تقی‌پور بود که روزهای ابتدایی مهرماه در اثر حمله آشوبگران دچار جراحت شدید شد و ساعاتی بعد در بیمارستان بقیة‌الله به درجه رفیع شهادت نایل آمد. بسیجی مدافع امنیت پوریا احمدی هم که روز ۳۰ شهریورماه در جریان اغتشاشات بر اثر ضربات متعدد چاقو مجروح شده بود، روز ۱۲ مهرماه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. 16 مهرماه نیز در جریان اغتشاش فتنه‌گران در محله امامزاده حسن(ع) تهران، سلمان امیراحمدی که برای دفاع از امنیت مردم در حال مقابله با اغتشاشگران بود به درجه رفیع شهادت رسید. روز 23 مهر‌ماه نیز آخرین شهید پایتخت تقدیم حفظ امنیت مردم تهران شد و ستوان «مهدی لطفی» جمعی یگان امداد فاتب که در قالب واحدهای موتورسوار عازم مأموریت بود، دچار سانحه شد و به شهادت رسید. 
در اغتشاشات اخیر ادوات و سلاح‌های سرد و گرم زیادی از اغتشاشگران کشف و ضبط شد، اما فرماندهان پلیس و دستگاه‌های امنیتی توصیه کرده بودند مأموران حتی برای دفاع از خود از تیر جنگی استفاده نکنند. 

انتشار اسناد مهم پرونده نیکا شاکرمی

 دست آخر اینکه،  نیکا شاکرمی ساعتی قبل از پیدا شدن جسم بی‌جانش توسط اهالی محله‌ای در تهران، در پیامی خطاب به مادرش نوشته بود: تقصیر هیچکس نبود. خبرگزاری میزان با انتشار جزئیاتی از پرونده مرگی که از سوی رسانه‌های معاند و در قالب پروژه کشته‌سازی با ادعای کشته شدن یک دختر نوجوان در اعتراضات خیابانی توسط نیروهای امنیتی دنبال می‌شد، منتشر کرد: با گذشت یک ماه از فوت نیکا شاکرمی و پس از آنکه صداوسیما حتی فیلم دوربین‌‎های مدار بسته ساختمان نیمه‌متروکه‌ای را که نیکا شب قبل از حادثه به آن وارد می‌شود و از بالای پشت‌بام همین ساختمان به پایین سقوط می‌کند منتشر کرد، اسناد جدیدی که از گوشی همراه مرحومه شاکرمی استخراج شده و با دستور مقام قضایی در اختیار خبرگزاری میزان قرار گرفته فرضیه خودکشی این دختر را قوی‌تر کرده و نشان می‌دهد خانواده او نیز قبل از اینکه وارد فضای رسانه‌ای شوند این احتمال را می‌داده‌اند که نیکا قصد خودکشی داشته است.
بر اساس این پیام‌ها مادر نیکا شاکرمی شب قبل از حادثه از طریق پیامک‌های متعددی از وضعیت او اظهار نگرانی می‌کند و خواستار برگشت وی به خانه می‌شود. با وجود چندین پیام ارسالی از طرف مادر از ساعت ۲۱:۲۶ تا ۲۳:۰۵ شب بیست و نهم شهریور و بی‌پاسخ گذاشتن آنها از طرف نیکا، سرانجام مرحومه نیکا شاکرمی در ساعت ۰۴:۵۷:۴۸ بامداد سی‌ام شهریور تنها در یک پیام خطاب به مادر می‌نویسد: تقصیر هیچکس نبود. 
این پیام درست چند ساعت قبل از پیدا شدن جسدش توسط ساکنین محل ارسال شده است. مادر نیکا هم ساعت ۱۹:۰۹ سی و یکم شهریور یعنی یک روز پس از حادثه مجدداً به دخترش پیام می‌دهد و دوباره از او می‌خواهد که به خانه برگردد، مادر با بیان این جمله که زندگیت را تباه نکن به نیکا پیشنهاد یک ماه بستری در بیمارستان را می‌دهد تا مسأله حل شود و می‌گوید: «تا یک ماه آینده خانه را به تهران می‌آورم.»  مکالمه اینستاگرامی مرحومه شاکرمی با فروشنده قرص کشنده برنج نیز محتوای یکی از چت‌هایی بوده که از تلفن همراه نیکا استخراج شده است. انتشار اسناد ناشناس بودن جسد نیکا و اظهارات خاله و دوستان نیکا در کنار پیام‌های رد و بدل شده بین او و مادرش، نشان‌دهنده واقعیتی است که با روایت دروغ شبکه‌های ضد انقلاب فاصله فراوانی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8037/5/631288/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها