اعطای پروانه اشتغال مشاوره به دانش‌آموختگان رشته‌های غیرمرتبط بررسی می‌شود


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای جایگزین مصاحبه برای دریافت پروانه اشتغال در این حوزه می‌شود و با این طرح، دانش‌آموختگان رشته‌های غیرمرتبط با روانشناسی نیز می‌توانند پروانه اشتغال دریافت کنند. محمد حاتمی به ایرنا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به دنبال حذف مصاحبه برای دریافت پروانه اشتغال است؛ بنابراین نیازمند یک جایگزین است و پیشنهاد برگزاری «آزمون صلاحیت حرفه‌ای» را در این حوزه مطرح کرد. وی افزود: در صورت تصویب شورای مرکزی مربوطه این آزمون سالی ۲ مرتبه برگزار می‌شود و متقاضیان اعم از دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط و غیرمرتبط و آموزش‌محور می‌توانند با شرکت در این امتحان و کسب نمره قبولی، در این حوزه فعالیت کنند. برای نمونه، یک متقاضی با مدرک کارشناسی‌ارشد مرتبط و مدرک کارشناسی غیرمرتبط هم می‌تواند در این امتحان شرکت کند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در رابطه با علل این جایگزینی گفت: برگزاری مصاحبه برای ارائه پروانه اشتغال از منظر حرفه‌ای اعتبار لازم را ندارد و با وجود دقت و زحمات اساتید این حوزه به دلیل افزایش شمار متقاضیان این رشته در سال‌های اخیر «مصاحبه» قدرت پاسخگویی لازم را نخواهد داشت. حاتمی ادامه داد: مقرر شده است که هفته آینده یک جلسه به‌منظور بررسی این طرح برگزار شود و موضوع جذب رشته‌های غیرمرتبط نیز مورد بحث قرار گیرد و شورای مرکزی نظام روانشناسی و مشاوره مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره پیش از این نیز از احتمال حذف مصاحبه برای دریافت پروانه اشتغال خبر داده و گفته بود: آزمون صلاحیت حرفه‌ای به دلیل سنجش اطلاعات عملی (و نه دانش نظری) و نیز مراجع‌محوری، بیش از مصاحبه می‌تواند توانایی متقاضیان را ارزیابی کند و بر اساس «بند ۱» ماده قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یکی از وظایف این نهاد تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای اعضا است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8043/14/632005/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها