هنرمندان در فضای مجازی

از جمله خبرهای قابل توجه در حوزه فرهنگ و هنر یکی اکران فیلم «بیرو» و رونمایی از پوستر آن است و دیگری رکوردشکنی مجموعه شعری از زنده‌یاد قیصر امین‌پور که هنوز مخاطبان بی‌شماری دارد و این مسأله نشان می‌دهد شعر این شاعر چقدر در بین نسل‌های مختلف جامعه جا دارد و هنوز خوانده می‌شود، حتی سال‌ها پس از غیاب شاعرش. مروری به خبرهای فرهنگی و هنری این روزها داشته باشیم.

 چهره‌ها
خیلی‌ها با تصویر و مخصوصاً صدا و لهجه شیرین هوشنگ حریرچیان، بازیگر پیشکسوت ایرانی خاطره دارند. بازیگری که مدت‌هاست به‌دلیل شرایط جسمی نتوانسته مقابل دوربین برود و در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته از دلتنگی‌هایش گفته و آرزوهایش برای مردم کشورش. او در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید: این روزها را بیشتر با تماشای تلویزیون سر می‌کنم و با اینکه هنوز با سن و سال بالا به من پیشنهادهای بازیگری زیادی می‌شود اما نمی‌توانم دیگر کار کنم و از این بابت واقعاً ناراحت هستم. من عاشق صحنه و دوربین هستم ولی قسمت ما هم این است. دلم برای بازیگری تنگ شده است. حریرچیان درباره آخرین پیشنهادی که داشته هم می‌گوید: اخیراً آقای سروش صحت تماس تلفنی با من داشت و گویا یک کاری قرار بود در اصفهان داشته باشد از من هم دعوت کرد گفت اگر شرایطش را دارم مقابل دوربین بروم ولی در عین حال گفت اگر نمی‌توانی اصرار نمی‌کنم، سلامتی شما از همه چیز مهم‌تر است که متأسفانه نتوانستم با ایشان همکاری کنم اما خیلی خوشحال شدم که صدایش را شنیدم و هنوز به یاد من هستند. دوستان زیادی به من لطف دارند و تماس می‌گیرند و جویای حالم می‌شوند. از همه ممنونم.
مزدک میرعابدینی کارگردان و بازیگر سینمای ایران در گفت‌وگو با مهر از فرایند 10 ساله دریافت پروانه ساخت فیلم «کچومثقال» حرف زده و گفته هنوز هم فکری برای کلید زدن و شروع ساخت آن ندارد. او می‌گوید: این روزها مشغول بازی در سریالی برای شبکه نمایش خانگی هستم و این مسأله هم مزید برعلت است که فعلاً فیلم را کلید نزنم. میرعابدینی درباره وجه تسمیه فیلم جدید خود هم گفت: کچومثقال نام روستای پدری من است که از روستاهای کویری در ایران محسوب می‌شود. داستان فیلم هم درباره خانواده‌ای است که به‌دلیل بیماری پدر، دور هم جمع می‌شوند. یکی از دختران خانواده، دل‌بسته پرستار پدر شده و می‌خواهد با او ازدواج کند.
سینما
پوستر فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی همزمان با آغاز اکران سراسری این فیلم منتشر شد. «بیرو» سومین فیلم سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی و روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است. حسین بیرانوند، رضا داوود‌نژاد، سیاوش چراغی‌پور، سعید داخ، صحرا اسداللهی، محمد علی‌محمدی، سهیل قنادان، مهدی زمین‌پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی‌زاده، وحید نفر، حامد نساج و علیرضا جلیلی از جمله بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «بیرو» با سرمایه‌گذاری بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.
آن‌سوی خبر
پلیس ایالات متحده امریکا از کشته شدن «تیک‌آف» رپر امریکایی پس از خروج از یک میهمانی و به ضرب گلوله خبر داد. به گزارش سی‌ان‌ان، یک منبع نزدیک به ‌«سی‌ان‌ان» اعلام کرد، «تیک‌آف» (Takeoff) یکی از اعضای گروه رپ سه‌نفره «Migos» روز سه‌شنبه در تگزاس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. این خواننده ۲۸ساله بود. رئیس پلیس اداره پلیس هیوستون در کنفراس خبری اعلام کرد، پلیس در ساعت ۲:۳۴ بامداد به وقت محلی گزارشی درباره شلیک دریافت کرده است. مأموران پلیس به ساختمان «بیلیارد و بولینگ ۸۱۰ هیوستون» یعنی محل برگزاری یک میهمانی خصوصی رسید و با جسد یک مرد در صحنه مواجه شد. دو نفر دیگر، یک مرد ۲۳ ساله و یک زن ۲۴ ساله نیز که در جریان تیراندازی زخمی شده بودند با وجود جراحات مرگبار خود را به بیمارستان رساندند. با اعلام خبر درگذشت این رپر، جامعه «هیپ هاپ» که هنوز در شوک خبر درگذشت «پی‌ان‌بی راک» دیگر رپر امریکایی بر اثر شلیک مرگبار گلوله بود، بار دیگر در بهت فرورفت و چهره‌های سرشناس این حوزه با اعلام پیام‌هایی در فضای مجازی به «تیک‌آف» ادای احترام کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8043/16/632012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها