«ایران» از اهمیت شکایت حقوقی از شبکه‌های ضدایرانی فارسی زبان گزارش می‌دهد

لزوم برخورد با تروریسم رسانه‌ای لندن نشین


گروه سیاسی/ ایران بیش از یک ماه صحنه عملیات روانی، بمباران نفرت و تجربه ناامنی و خشونتی شد که پایگاه‌های عملیاتی آن در هزاران کیلومتر دورتر یعنی در انگلیس حضور داشت. عملیاتی که جنگی نابرابر برای تحریف حقایق را در فضای رسانه‌ای تحمیل می‌کرد. اما مهم‌تر از این موضوع، تبدیل شدن رسانه‌های ضدایرانی و شبکه‌های اجتماعی به ابزاری مهم برای این جنگ ترکیبی علیه ملت ایران بود. شبکه‌های اجتماعی در دنیا در حالی با قواعد سختگیرانه مدیریت شده و سابقه بستن صفحه رسمی رئیس جمهور امریکا به دلیل وضعیت هرج و مرج در کنگره امریکا را در کارنامه خود دارند که در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تمامی قواعد خود را نقض می‌کنند. فارغ از استانداردهای دوگانه شبکه‌های اجتماعی، نقش رسانه‌های ضدانقلاب در ترویج خشونت و ناامنی غیر قابل چشم‌پوشی است.
نقض مقررات آفکام
رسانه‌های فارسی زبان بیگانه در هفته‌های اخیر با خبرسازی‌های متعدد تلاش داشتند تا به هر چه رادیکال‌تر شدن فضای روانی مردم کمک نمایند. از آموزش ساخت بمب‌های دستی و مواد آتش‌زا تا دعوت مردم به خشونت، برخورد با پلیس و درگیری از جمله اتفاقاتی است که روی آنتن تلویزیون برخی از این شبکه‌ها به نمایش درمی‌آید. اتفاقی که مثلاً در کشور انگلیس در رسانه فارسی زبان سعودی‌ها با عنوان ایران اینترنشنال رقم خورده است. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود تریبون دادن به گروهک‌های تروریستی مانند گروهک الاحوازیه و یا کومله از اتفاقاتی است که بارها در این شبکه‌ها رخ داده است. این در حالی است که به گفته کارشناسان اگر این دست فعالیت ضدامنیتی رسانه‌ای به زبان انگلیسی و در فضای رسانه‌ای لندن برای مردم این کشور رقم خورده بود به سرعت این دست شبکه‌ها با تعطیلی مواجه می‌شدند. گفتنی است اداره ارتباطات بریتانیا (آفکام) که در واقع تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای در انگلیس است بر فعالیت‌های ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی، خطوط ثابت دوربرد تلفنی و موبایل و بر امواج رادیویی وسایل بی‌سیم (از امواج رادیویی تاکسی‌ها تا امواج مورد استفاده قایق‌ها) نظارت می‌کند. علاوه بر این بریتانیا سه سال قبل به آفکام اختیار داد تا بر مطالب منتشر شده در اینترنت هم نظارت کند.
شکایت ایران به آفکام
در همین خصوص ده روز قبل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد شکایت ایران از شبکه‌های فارسی زبان از طریق وزارت امور خارجه و نهادهای بین‌المللی در دستور کار است. پیش از این و در دولت سابق نیز، بعیدی‌نژاد خبر داده بود که از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون «بی‌بی‌سی فارسی»، «ایران اینترنشنال» و «من‌وتو»، به علت تحریف مغرضانه تحولات ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی در کشور، شکایت کرده که البته سرانجام آن مشخص نشد. به نظر می‌رسد نهادهای گوناگون کشور این بار باید با دقت عمل بیشتری در برابر تروریسم رسانه‌ای دشمن اقدامات حقوقی لازم را انجام دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8043/5/632031/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها