آبی‌ها با گل مطهری، نساجی را بردند و کاپ سوپرجام را بالای سر بردند

استقلال؛ گیتار قهرمانی را نواخت


گروه ورزشی/ دیدار سوپرجام فوتبال باشگاه‌های کشور، دیروز برگزار شد که طی آن و از ساعت 16 استقلال و نساجی، در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برابر هم قرار گرفتند. ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت در این دیدار، تیمش را با ترکیب سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، محمد محبی و امیرارسلان مطهری به میدان فرستاد و حمید مطهری هم نساجی را با ترکیب علیرضا حقیقی، حامد شیری، علیرضا ابراهیمی، صابر حردانی، علی شجاعی، امیر‌مهدی جانملکی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، رضا جعفری، محمد شریفی و کریم اسلامی روانه میدان کرد. استقلال که بعد از قهرمانی لیگ بیست و یکم، به دنبال کسب دومین جام متوالی‌اش بود، بازی را هجومی آغاز کرد و دقیقه 5، قایدی شوتی را روانه دروازه نساجی کرد که توپ او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 7 هم ارسال خوب سلمانی روی دروازه، با ضربه سر مطهری همراه شد که این توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه حملات آبی‌ها و دقیقه 14، حرکت دیدنی مطهری از راست و ورود او به درون محوطه جریمه، با یک پاس خوب برای قایدی همراه شد که شوت وینگر بوشهری آبی‌ها نزدیک نقطه پنالتی را حقیقی با واکنشی دیدنی دور کرد. دقیقه 23 هم حرکت رضاوند از سمت چپ و ارسال او با ضربه سر محبی همراه شد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 26 ارسال کرنر مهدی‌پور با عبور از بازیکنان دو تیم، در تیر دوم به قایدی رسید و او با یک حرکت در عرض، ضربه‌اش را به گوشه دروازه نساجی زد که حقیقی با واکنشی فوق‌العاده، توپ را راهی کرنر کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. پس از اینکه بازی در دقایقی در میانه میدان گذشت، دقیقه 40 حرکت تماشایی عبدی و جا گذاشتن دو بازیکن استقلال، اسلامی را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت او در مصاف تک به تک با حسینی را کاپیتان آبی‌ها با پا و به شکلی تماشایی دور کرد تا اولین فرصت نساجی برای آنها به گل تبدیل نشود. دقیقه 44 هم قایدی با حرکت پا به توپ و در عرض، ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که سنگربان نساجی در ادامه روز درخشان خود، این توپ را نیز مهار کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم، حملات استقلال افزایش یافت و دقیقه 52 روی کرنر مهدی‌پور روی دروازه، مطهری با یک چرخش سر تماشایی و دیدنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا استقلال از حریفش پیش بیفتد. آبی‌ها شانس زدن گل دوم را هم داشتند که دقیقه 58 شوت قایدی از پشت محوطه به تیر دروازه برخورد کرد. 
دقیقه 72، استقلال پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت محکم محبی را حقیقی نتوانست مهار کند و در برگشت، توپ در شرایط کاملاً ایده‌آلی برابر مطهری قرار گرفت ولی شوت او به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز حقیقی این توپ را مهار کرد. دقیقه 78 استقلال 3 تعویض همزمان انجام داد و صالح حردانی، سعید مهری و پیمان بابایی به جای سلمانی، مهدی‌پور و مطهری وارد زمین شدند. دقیقه 79 پاس استثنایی قایدی پشت مدافعان به محبی رسید که این بازیکن در موقعیت تک به تک با حقیقی قرار گرفت اما ضربه او را گلر نساجی با واکنشی فوق‌العاده راهی کرنر کرد. در ادامه نساجی با اینکه در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بود، موفق نشد. دقیقه 89 هم رضا میرزایی به جای قایدی به میدان آمد. بازی با اینکه بیش از 6 دقیقه هم وقت تلف‌شده داشت اما تغییری در نتیجه حاصل نشد و استقلال به قهرمانی رسید تا آبی‌ها با گل مطهری، گیتار قهرمانی را بنوازند و برای اولین بار به عنوان قهرمانی سوپرجام دست پیدا کند.


خبر
شکست سخت فولاد در انزلی
​​​​​​​دیدار باقی‌ مانده از هفته ششم لیگ برتر فوتبال، دیروز برگزار شد که طی آن ملوان و فولاد از ساعت ۱5:۳۰ در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف هم رفتند که ملوان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و در رده نهم باقی ماند. سینا شاه‌عباسی (گل به خودی37)، مهران احمدی (43)، مجید عیدی (60) برای ملوان و حمید بوحمدان (44) برای فولاد گلزنی کردند. ملوان با این پیروزی ۹ امتیازی شد و به رده چهاردهم صعود کرد و فولاد هم با ۱۲ امتیاز در دهم ایستاد. این سومین شکست متوالی فولاد در لیگ برتر بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8043/13/632035/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها