پایان نگرانی کی‌روش با بازگشت خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان

مصدومیت بیرانوند به خیر گذشت


گروه ورزشی/ تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان صبح دیروز در حالی پیگیری شد که در پی گفت‌وگو و توافق مهدی تاج و شیخ حمد رؤسای فدراسیون فوتبال ایران و قطر، مشکل محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده حل شد و این دو بازیکن بامداد چهارشنبه بار دیگر به اردوی تیم ملی اضافه شدند تا نگرانی کارلوس کی‌روش از در اختیار نداشتن آنها رفع شود. با وجود اضافه شدن این 2 بازیکن به اردو، آنها همراه با امید نورافکن و رامین رضاییان در ساختمان پک حضور داشتند. پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، امید ابراهیمی، سامان فلاح، مهدی ترابی، وحید امیری و مرتضی پورعلی‌گنجی همراه با بازیکنان جوان دعوت‌شده به اردو پس از گرم کردن بدن‌های خود در ساختمان پک به زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال آمدند و از ساعت 11:25 تمرین‌های تاکتیکی را زیر نظر کی‌روش و دستیارانش پیگیری کردند. شور و شوق جالبی در زمان اجرای تمرینات بین بازیکنان وجود داشت. در یکی از بخش‌های جالب تمرین که با سرعت تصمیم‌گیری و تمرکز بازیکنان تیم ملی مرتبط بود، کی‌روش با علائم و حرکات گمراه‌کننده تصمیم‌گیری ملی‌پوشان را به چالش می‌کشید. امیرعلی صادقی بازیکن جوان استقلال برای همراهی با آبی‌پوشان در سوپرجام به کرمان سفر کرده بود و‌ همچنین امین حزباوی نیز، به دلیل همراهی فولاد در بازی معوقه هفته ششم لیگ برتر مقابل ملوان، در تمرین دیروز غایب بودند. در این میان، کی‌روش برای دقایقی به صورت اختصاصی با امین راستی، عضو کادر فنی تیم ملی جوانان که در تمرین تیم ملی شرکت می‌کند، صحبت کرد. گفتنی است در اواخر این تمرین دیروز، پای بازیکن جوان تیم ملی به پشت‌سر علیرضا بیرانوند برخورد کرد و دروازه‌بان تیم ملی دچار مصدومیت جزئی شد. در آن شرایط، بلافاصله پرهان‌ خانلری، پزشک تیم ملی بالای سر او حاضر شد و به مداوا پرداخت. پس از این اتفاق، کی‌روش با رفتن به سمت بیرانوند که دچار ضعف شده بود، نکاتی را برای بهبود حال او گوشزد کرد و در پایان با بهبودی بیرانوند، آنها با چهره‌ای خندان به ادامه تمرین پرداختند. همچنین در حاشیه تمرین دیروز، محمدرضا ساکت عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور در آکادمی ملی فوتبال و مجموعه پِک با کی‌روش دیدار کرد.
رونمایی از سیستم بازی و ترکیب ایران
نشریه  «totalfootballanalysis»به معرفی سیستم کی‌روش در ترکیب احتمالی‌اش در جام جهانی 2022 پرداخت. طبق گزارش این رسانه، ایران با سیستم 4-1-4-1 وارد زمین بازی می‌شود و در حملات این سیستم به صورت خودکار به سیستم 4-3-3 تبدیل می‌شود. ترکیب اولیه کی‌روش برای جام جهانی هم به این شرح است: دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند، مدافعان: محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی و صادق محرمی. هافبک‌ها: سعید عزت‌اللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس و علی قلی‌زاده و مهاجمان: کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی
کی‌روش، چشم و چراغ ایرانی‌ها 
سایت هنگ کنگی «channelnewsasia» درباره شرایط ایران در آستانه جام جهانی نوشت: «بازگشت کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران باعث شد تا آشفتگی‌های قبل از جام جهانی در اردوی ایران به پایان برسد و استخدام مجدد مربی پرتغالی این تیم را برای تاریخ‌سازی در جام جهانی امیدوار کند. در 5 دوره قبلی جام جهانی، ایران هرگز از مرحله گروهی فراتر نرفته اما پس از قرار گرفتن در یک گروه در کنار انگلیس، ولز و ایالات متحده، امیدوار به شکستن این طلسم در این دوره است. سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال که چشم و چراغ ایرانی‌ها در جام جهانی است، به دنبال احیای رابطه‌ای است که در دوران حضور 8 ساله قبلی خود با این تیم ایجاد کرده بود. نشانه‌ها از همان ابتدا مشخص است که تغییر چندانی در ترکیب ایران برای مربی 69 ساله رخ نداده است. مسائل خارج از زمین اما می‌تواند باعث حواس‌پرتی ایرانی‌ها شود. دیدار با انگلیس و امریکا در داخل کشور، دارای رنگ سیاسی خواهد بود. بازی مقابل اروگوئه و سنگال در ماه سپتامبر تمام ویژگی‌های تیمی را که کی‌روش مربیگری می‌کرد، با نظم دفاعی و بی‌رحمی در ضدحمله در خود داشت.
پیش‌بینی زنگا از صعود ایران
شبکه «الکاس» قطر هم در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی 2022 برنامه‌ای تدارک دیده که به پیش‌بینی این مسابقات با میهمانان سرشناس می‌پردازد. والتر زنگا سرمربی سرشناس ایتالیایی که میهمان این شبکه بود، در پیش‌بینی خود از گروه B جام جهانی گفت: «ولز، امریکا و ایران قدرت یکسانی دارند. پس من به سراغ یک گزینه عجیب می‌روم و ایران را برای صعود انتخاب می‌کنم.» این مربی ایتالیایی، فرانسه و آرژانتین را فینالیست این مسابقات معرفی کرد که در نهایت تیم ملی آرژانتین قهرمان جهان می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8043/13/632038/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها