پورتو با گلزنی ستاره ایرانی‌اش به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد

لیگ قهرمانان اروپا تحت تأثیر درخشش طارمی


گروه ورزشی/ شب اول از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد که در یکی از آنها، پورتو در ورزشگاه دراگائو به مصاف اتلتیکومادرید رفت و به برتری 2-1 رسید. در این دیدار مهدی طارمی مثل بازی‌های گذشته برای پورتو درخشید و دقیقه 5 دروازه‌ شاگردان دیه‌گو سیمئونه را باز کرد. البته طارمی نمایشی عالی داشت و چند موقعیت‌ هم برای همبازیانش ساخت که آنها قدر فرصت‌ها را ندانستند. در دیگر بازی این گروه، بایرلورکوزن و کلوب بروژ به تساوی بدون گل رضایت دادند تا پورتو برای سومین بار در 10 سال اخیر به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شود. کلوب بروژ در رده دوم ایستاد و به جمع 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان رسید و بایرلورکوزن که سردار آزمون را در اختیار دارد به دلیل شکست اتلتیکو در بازی رودر‌رو، جایگاه سوم را از آن خود کرد و راهی لیگ اروپا شد. گفتنی است طارمی با گلزنی در این بازی تعداد گل‌های خود در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا را به 5 رساند و جزو گلزنان برتر این مسابقات شد. محمد صلاح و کیلیان امباپه به ترتیب با 7 و 6 گل‌زده در رده اول و دوم هستند و طارمی به طور مشترک با ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی (هر یک 5 گل‌زده) در رده سوم ایستاده است. سایت «سوفا اسکور» با اتمام بازی‌های سه‌شنبه شب، امتیازهای بازیکنان را به‌روزرسانی کرد و طارمی با امتیاز 8.04 در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان قرار گرفت. لیونل مسی اسطوره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن با کسب 8.65 امتیاز در رده نخست بهترین بازیکنان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.
طارمی وحشت را به جان انگلیس انداخت
خبرگزاری رویترز در گزارشی به درخشش طارمی قبل از جام جهانی 2022 پرداخت و نوشت که این ماشین گلزنی آماده فرماندهی و هدایت ایران در جام جهانی است. در بخشی از گزارش این رسانه معتبر آمده است: «طارمی با 4 سال حضور در فوتبال پرتغال، پتانسیل‌های بی‌چون و چرای خود را به یکی از قوی‌ترین سلاح‌های کارلوس کی‌روش سرمربی ایران تبدیل کرده است. این بازیکن 30 ساله بوشهری به یک ماشین گلزنی تبدیل شده است. اگر مصدومیت سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن قبل از جام جهانی برطرف نشود، طارمی می‌تواند به تنهایی هدایت خط حمله ایران را برعهده بگیرد یا با بازگشت آزمون، با این بازیکن شریک شود.» درخشش طارمی بازتاب زیادی در رسانه‌های دیگر نیز داشت. اکانت فوتبال توئیت نوشت: «طارمی مرد شماره 9 ایران در جام جهانی 2022 قطر است. انگلیس آماده‌باش!» سایت اسکواکا نیز با شگفت‌انگیز خواندن نمایش او مقابل اتلتیکو مادرید نوشت: «طارمی در این مسابقه بیشتر از هر بازیکنی از پورتو شوت زد.» استاتمن دیو، آنالیزور فوتبال در سایت‌های اسکای و بی‌بی‌سی نوشت: «او وحشت و رعب را به جان انگلیس انداخت.» گای موبری، خبرنگار انگلیسی نیز نوشت: «یک بار دیگر یک عملکرد خطرناک از طارمی دیدیم که قرار است در اولین بازی جام جهانی مقابل انگلیس قرار گیرد.» جیمز بنج، خبرنگار انگلیسی سایت CBS نوشت: «برخی اوقات به این فکر می‌کنم که چه می‌شد اگر آرسنال در پنجره تابستانی طارمی را می‌خرید. آنها این شانس را داشتند که اگر می‌شد، چه می‌شد!» فوتبال مووی‌استار پرتغال نیز با انتشار ویدیوی گلزنی ستاره ایران نوشت: «او اسیر هیچ چیزی نخواهد شد.» سایت سوفااسکور نیز در بررسی عملکرد طارمی نوشت: «این بازیکن 51 بار توپ را لمس کرد که نتیجه آن یک گل، 6 شوت، 3 شوت درون چهارچوب، ایجاد 2 موقعیت گل و 4 پاس کلیدی بود.» او از سوی این سایت نمره بالای 8.5 را گرفت. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نوشت: «طارمی ستاره ایران و دایچی کامادا ستاره ژاپنی تیم‌های‌شان را به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا هدایت کردند.»
طارمی: وظیفه من گلزنی است
طارمی پس از پیروزی تیمش مقابل اتلتیکومادرید گفت: «اتلتیکو یکی از تیم‌های سطح بالای دنیاست. اصلاً بازی راحتی نبود و سخت تلاش کردیم تا پیروز میدان باشیم و به آنچه می‌خواهیم یعنی صعود به عنوان تیم صدرنشین، برسیم.» او درباره اینکه 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده، چنین نظر داد: «همیشه گفته‌ام من برای تیم تلاش می‌کنم. من همیشه بهترین نمایشم را در بازی می‌گذارم. من به عنوان یک مهاجم وظیفه‌ام است که گل بزنم و خیلی تشکر می‌کنم از بقیه بازیکنان که من را کمک کردند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8043/13/632039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها