سرعت پیشرفت ابر پروژه خوزستان 26 برابر شد

پرونده 30 ساله اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم بسته می‌شود


اهواز - اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابر به‌صورت بحرانی روبه رو شود.
به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در اولین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را بررسی و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.
با سرعت گرفتن اجرای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز، معابر متعدد این شهر شاهد حفاری گسترده است که به‌دلیل کم توجهی شرکت آب و فاضلاب به ترمیم آسفالت نوارحفاری در ماه‌های گذشته، وضعیت نامناسب معابر موجب نارضایتی در میان شهروندان این شهر شد که با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی‌ها، ترمیم و آسفالت معابر این شهر در هفته‌های اخیر سرعت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه سرعت اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم ۲۶‌برابر شد ، گفت: اجرای عملیات اصلاح، توسعه و بهسازی پروژه فاضلاب اهواز در یکسال گذشته از ۲۳ به بیش از ۶۰۰ نقطه افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، محمد رضا کرمی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز افزود: پروژه فاضلاب اهواز با سرعت در حال اجرا است و پیشرفت کنونی آن به ۵۱ درصد رسیده است.
وی اصلاح نوار حفاری شرکت آب و فاضلاب در سطح معابر این شهر را یکی از مطالبات مردم دانست و بیان کرد: پیمانکاران شرکت آبفای خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت ۲۰ کیلومتر طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در ۸۶ خیابان این کلانشهر ملزم شده‌اند.
مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: مشکل ۳۰ ساله پس زدگی فاضلاب در کلانشهر اهواز و مشکلات عدیده فاضلاب با اتمام این پروژه‌ها برطرف می‌شود و به طور قطع این پروژه می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه زیرساخت‌های فرسوده در اهواز و حل مشکل دیرینه مردم باشد.
وی ادامه داد: پروژه فاضلاب اهواز هم اکنون در ۱۳۷ جبهه کاری در حال انجام است که ۷۴ نقطه مربوط به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ۶۳ جبهه کاری توسط پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حال اجرا است.
وی افزود: هم اکنون همه مناطق اهواز زیرپوشش اجرای این طرح هستند و رفع مشکل مناطقی که سال‌های گذشته دچار آبگرفتگی می‌شدند، در اولویت قرار دارد.
وی گفت: سال‌های گذشته به‌دلیل ریزش متعدد شبکه فرسوده فاضلاب اهواز، مشکلات جدی برای مردم ایجاد می‌شد که با اقدام انجام شده، این نقاط ریزشی از ۶۰۰ نقطه به ۳۹ نقطه کاهش یافته است که نقاط باقی مانده نیز بسرعت در حال اجرا است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8049/11/632769/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها