بهترین آماده‌سازی را نداشتیم اما نگاه‌مان واقع‌گرایانه بود

کی‌روش:‌ می‌خواهیم بازی کنیم و از جام جهانی لذت ببریم


کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی، در مورد بازی با نیکاراگوئه، گفت:«این بازی برای ما یک روز کاری خواهد بود و بازی با تونس جزئی از برنامه تمرینی ما خواهد بود. همان طور که می‌دانید چند بازیکن در اردوی تهران بیشتر نداریم. با یک سری از بازیکنان جوان کار می‌کنم که به اعتقاد من آینده فوتبال ایران در جام جهانی 2026 خواهند بود. بازی با نیکاراگوئه بازی‌ آماده‌سازی ما خواهد بود و تلاش می‌کنیم آماده شویم. اکثر بازیکنان بازی نمی‌کنند. ما 10 بازیکن بزرگسال همراه خواهیم داشت. مهم‌ترین مسأله این است بتوانیم فردا به این 10 بازیکن فرصت بازی بدهیم.»
او درخصوص اینکه آیا پیراهن رونمایی شده تیم ملی مورد تأیید او قرار دارد، عنوان کرد:«بله، من با فدراسیون و اسپانسر (تولید کننده البسه) صحبت کرده بودم وهمه چیز مورد قبول است.»
سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه چه صحبت‌هایی با رئیس فدراسیون فوتبال داشته، توضیح داد:«ما همیشه ملاقات‌ها و جلساتی با رئیس فدراسیون فوتبال، نبی و مدیر تیم ملی داریم. در این جلسات، به تمام مسائل مخصوصاً جزئیات توجه می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید من به جزئیات بسیار پایبند هستم و علاقه دارم به صورت خیلی خوب پیاده شوند. همه مسائل را از لحاظ لجستیک، تدارکات، دپارتمان پزشکی و دپارتمان آنالیز  پیگیری می‌کنیم. همان طور که دیدید برونو که یکی از دوستان من است، کمک کردن به من را شروع کرد. او بازی‌های ما را رصد کرد. همین طور مارکار آقاجانیان در این مسأله به ما کمک خواهد کرد. او به امریکا نزدیک بوده و برای ما پیگیری کرده و از کمک او هم استفاده می‌کنیم.»
کی‌روش درخصوص اینکه لیست نهایی دیگر تیم‌ها اعلام شده اما لیست نهایی تیم ملی ایران هنوز مشخص نیست، هم عنوان کرد:«این در‌ مورد تیم‌های ملی مختلف طبیعی است. اکثر تیم‌ها مانند برزیل بازیکنان‌شان الان مشغول بازی هستند. یا قطر، عربستان یا ولز در اردو هستند و کارشان را پیگیری می‌کنند اما شرایط ما متفاوت است. چون یک سری بازیکنان را اینجا در اختیار داریم و نصف تیم هم خارج از کشور بازی می‌کنند و در اختیار نیستند. به همین خاطر، شرایط متفاوت، احتیاج دارد راهکار متفاوت نیز داشته باشید. راهکار ما متفاوت است و سعی می‌کنیم تیم به بهترین نحو آماده شود.»
او درخصوص وضعیت سردار آزمون و دیگر لژیونرها هم یادآور شد:«همان طور که قبلاً هم گفتم، سردار آزمون در حال حاضر کارش را در باشگاهش ادامه می‌دهد و کاملاً تحت نظر مجموعه بایرلورکوزن است. ما هم البته مسائل را از نزدیک پیگیری می‌کنیم. یکی از مربیان ما و کادر شخصی من، آنجا مسائل و کار سردار را پیگیری می‌کند و کنار اوست. همان طور که می‌دانید بعضی از بازیکنان ما مانند مهدی طارمی و میلاد محمدی بازی می‌کنند اما یک سری دیگر از بازیکنان مانند جهانبخش و قدوس متأسفانه در اکثر بازی‌های باشگاه‌شان بازی نمی‌کنند. به همین خاطر کاری که من انجام دادم، این که کادر شخصی و دستیاران شخصی خودم همانند میکائیل، نیکو و برونو را فرستادم که نزدیک بازیکنان باشند و از لحاظ روحی و فیزیکی و تمرینات تاکتیکی به بازیکنان کمک کنند. همان طور که بازیکنان در باشگاه‌شان هستند، ما هم به شرایط‌‌شان نظارت می‌کنیم که بتوانند از نظر روحی و فیزیکی در بهترین شرایط قرار بگیرند.»
کی‌روش با بیان اینکه پیرامون آماده‌سازی تیم ملی دوست دارم این نکته را اضافه کنم، ادامه داد:« آیا این شرایط آماده‌سازی صحیحی است؟ خیر. آیا این بهترین آماده‌سازی است؟ خیر. ولی این یک نگاه واقع‌گرایانه بود برای دستیابی به کارهایی که بتوانیم انجام بدهیم. کاری که تلاش کردیم این بود که بتوانیم خط مقدم‌مان را تا سرحد توان پوشش بدهیم. الان باید برویم، بازی کنیم و لذت ببریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8049/13/632785/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها