اخبـــــار


رئیس اورژانس کشور:
۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر آسیب دیده است

 رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اغتشاشگران به ۱۵۰ دستگاه آمبولانس آسیب وارد کردند که میزان این خسارات بیش از 100 میلیارد تومان برآورد می شود. در حالی که بیشترین سطح رضایتمندی مردم از دستگاه‌ها، به اورژانس تعلق دارد.  دکتر جعفر میعادفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اغتشاشگران به پنج پایگاه اورژانس کشور آسیب وارد کردند که این اقدامات خدمت‌رسانی به مردم را با اخلال روبه رو می‌کند، افزود: در فضایی که اورژانس کشور آمبولانس‌های فرسوده دارد، آسیب دیدن و خروج تعدادی از آنها از ناوگان خدمت‌رسانی این دستگاه را با چالش مواجه می‌کند. وی با بیان اینکه یک هزارو ۵۰۰ نفر هم در مراکز دیسپچ (مراکز هدایت عملیات اورژانس) پاسخگوی تلفن‌های مردم هستند، اضافه کرد: ما کمترین نیروی ستادی را در اختیار داریم که بالای ۹۸ درصد نیروها عملیاتی هستند. میعادفر با بیان اینکه به لحاظ فضای فیزیکی پایگاه‌های اورژانس از دیگر مشکلات به شمار می‌رود، افزود: بخشی از پایگاه‌های اورژانس قدیمی بوده  و در زمان حاضر حدود ۴۰۰ پایگاه به‌صورت کانکسی فعالیت می‌کنند که خود مشکلاتی دارد.


شهردار تهران درباره ماجرای گاز متان عنوان کرد؛
دلیلی که ادعای ناسا را تأیید کند پیدا نکردیم

شهردار تهران از تشکیل تیم دانشگاهی برای بررسی وجود توده متان در جنوب تهران خبر داد و گفت: دلیلی که ادعای ناسا را تأیید کند، پیدا نکردیم. علیرضا زاکانی در حاشیه برگزاری مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره انتشار گاز متان و تشکیل توده ۵ کیلومتری در جنوب تهران گفت: تیم دانشگاهی تشکیل شده تا این موضوع را بررسی کند، البته تا به حال شرایطی یا دلیلی که ادعای ناسا را تأیید کند پیدا نکرده ایم؛ اما چون شائبه برای مردم ایجاد شده این مورد را بررسی و نتایج را اعلام خواهیم کرد. وی در ادامه افزود: صدور پروانه از ۳۵ میلیون متر مربع به پنج میلیون متر مربع و ۳۱ هزار فقره نیز به پنج هزار فقره در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. با وجود این انضباط مالی ما را نجات داد، به شکلی که هزار و ۲۰۰ حساب را به خزانه واحد تبدیل کردیم. به هر دلیلی در سه سال گذشته این اقدام انجام نمی‌شد، اما ما به قانون عمل کردیم و باعث شد از تنش خارج شویم.

یک فوتی و شناسایی ۹۷ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۹۷ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و یک بیمار نیز جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست داد و ۳۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۹۰ نفر رسید. متأسفانه در این بازه زمانی، یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۶۰۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۸۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۴۳ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۳۸ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۱۳ هزار و ۸۶۵ دوز رسید. در شبانه‌روز گذشته ۴ هزار و ۵۴۷ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8049/14/632790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها