وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد

همکاری با رسانه‌های تروریستی جرم و خط قرمز فعالیت رسانه‌ای ماست


محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی روز چهارشنبه 18 آبان ماه در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره افرادی که با رسانه‌های معاند فارسی زبان همکاری می‌کنند، گفت: «رسانه‌های معاند فارسی زبان، ابزارهای تروریسم رسانه‌ای هستند. ما در وزارت فرهنگ با همکاری وزارت امور خارجه پرونده قضایی برای محاکم بین‌المللی تشکیل دادیم و در خود کشورهای میزبان طرح دعوای کیفری می‌کنیم. فضایی که اینها دنبال می‌کنند یک فضای اطلاع‌رسانی و حتی تخریب هم نیست بلکه ترویج خشونت و تروریسم و بهم ریختگی و ایجاد شکاف است.»
او در ادامه با اشاره به اینکه این موضوع را پیگیری می‌کند ،  تصریح کرد: «امیدوارم این محاکم به وظیفه قانونی شان عمل کنند. همکاری با این شبکه‌های تروریستی به عنوان خط قرمز در محاکم قضایی و متون قانونی به عنوان یک عمل مجرمانه ثبت شده و حتماً خط قرمز فعالیت رسانه‌ای ما است.»
اسماعیلی در ادامه افزود: «بخش مهمی از همه اصحاب فرهنگ و رسانه همکاری خوبی با وزارتخانه داشته‌اند و بسیاری در این حوزه‌ها ابهام‌زدایی کردند. رسانه‌ها باید از این شبکه‌ها پرهیز کنند چون فعالیت صنفی یا حرفه‌ای نیست.» 
او در ادامه تصریح کرد: «باید در دنیا با آنها برخورد شود. در کنفرانسی که اخیراً در کشور ترکیه شرکت کردم گفتم که فکر نکنید از اینها حمایت کنید فقط برای ایران است بلکه دیروز برای ترکیه بود و امروز برای ماست  و فردا ممکن است برای شماها باشد. برای منافع آنی اجازه ندهید رویه‌های تروریستی باب شود.»
دشمن درصدد جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی است
همچنین اسماعیلی در یکصد و پنجاهمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: «امروز در کنار تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف دشمن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی با جنگ ترکیبی دشمن در سطح گسترده مواجه هستیم.»
به گزارش ایرنا، اسماعیلی در سخنانی، ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های تحولی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و توجه به اعزام نیروهای کارآمد، مسلط به حوزه مأموریت، جوان و انقلابی گفت: «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی، نقش مهم قرارگاه فرهنگی فعالیت‌های نظام در خارج از کشور را برعهده دارد و ضروری است تا گام‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای تحقق این جایگاه طراحی و اجرایی شود و ظرفیت‌های داخلی نیز در مجموعه‌ها و نهادهای مختلف و متنوع به کار‌گیری شود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت خدمت‌رسانی فرهنگی به ایرانیان مقیم خارج از کشور تأکید کرد و افزود: «جمهوری اسلامی ایران، امروز در کنار تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف دشمن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی با جنگ ترکیبی دشمن در سطح گسترده که ناامید کردن مردم و تلاش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در راستای حل مشکلات و رفع موانع را هدف قرار داده‌اند، مواجه است. ضروری است دستگاه‌های فرهنگی و بویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تعامل فرهنگی با کشورهای مختلف و بویژه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود، فعالیت جدی‌تری را دنبال کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8049/15/632793/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها