اخبــــار


شهادت مدافع حرم به دست آشوبگران

«مجید یوسفی» بسیجی اهل آستانه اشرفیه شامگاه سه‌شنبه از سوی آشوبگران به شهادت رسید. 
این شهید والا مقام مدافع حرم بوده و در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا که از سوی تروریست‌های تکفیری محاصره شده بود نیز حضور داشته است. او سومین شهید امنیت گیلان در حوادث اخیر است. شهید یوسفی در عملیات دستگیری اغتشاشگرانی که در روزهای گذشته اقدام به آتش زدن اموال عمومی و برهم زدن امنیت مردم کرده بودند در بندرکیاشهر توسط یکی از اوباش و اغتشاشگران به طرز دردناکی به شهادت رسید. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تأیید این خبر درباره نحوه شهادت شهید امنیت مجید یوسفی گفت: راننده یک دستگاه سواری تندر ۹۰ با سرعتی جنون‌آمیز به سمت مدافعان امنیت حرکت کرده و شهید یوسفی را به شهادت رساند. از شهید مجید یوسفی ۲ فرزند پسر به نام‌های محمدصالح و احمدرضا به یادگار مانده است. اولین شهید بسیجی مدافع امنیت گیلان «حمزه علی‌نژاد» در حالی که کودک سه ساله خود را در آغوش داشت، مورد حمله قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.دومین شهید بسیجی مدافع امنیت استان گیلان شهید «حمیدرضا پورنوروز» با سلاح سرد اغتشاشگران در شهر لاهیجان به شهادت رسید.

 
قالیباف در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان:
وحدت‌شکنی، آب به آسیاب دشمن  ریختن است

رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته نشست علنی مجلس را بدون خواندن نطق پیش از دستور آغاز کرد، با این حال تذکر یکی از نمایندگان که سبب اعتراض چند نماینده دیگر شده بود، سبب شد که او تأکید کند: مجلس نماد وحدت قومیت‌ها و مذاهب و ادیان است و هرگونه وحدت‌شکنی میان اینها، آب به آسیاب دشمن ریختن است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر روز گذشته در تذکری شفاهی با بیان اینکه این روزها از برخی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود در حالی‌که نظام اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که حکومت خود را به رفراندوم گذاشته است و کسانی که به برکت این نظام آبرو پیدا کرده‌اند، این حرف‌های تفرقه‌انگیز را به زبان جاری نکنند.
او در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که دم از حقوق زنان می‌زنند و هر جمعه در گوشه‌ای از کشور فتنه‌ای ایجاد می‌کنند، اگر می‌خواهند از حقوق زن دفاع کنند، از حقوق دختر رسول‌الله(ص) دفاع کنند که حق او زیرپا گذاشته شد، افزود: افرادی مدعی می‌شوند که در کشور آزادی نیست، اگر آزادی نبود، شما هر هفته پشت تریبون نمی‌رفتید و هر چه دلتان می‌خواست به نظام جمهوری اسلامی نمی‌گفتید.
پس از تذکر نقدعلی تعدادی از نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اظهارات او، از جای برخاستند و از هیأت رئیسه مجلس خواهان فرصتی برای بیان اخطار قانون اساسی شدند.
پس از آن محمدباقر قالیباف پاسخ به اظهارات نقدعلی را بر عهده گرفت و گفت: توجه کنید که اساس پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب اسلامی، روحیه استقلال و آزادی کشور در گرو وحدت در کشور است. مجلس شورای اسلامی نماد وحدت در بحث‌های قومیتی، مذهبی و ادیان است چراکه همه ادیان، اقوام و همه مذاهب در مجلس حضور دارند، طبیعتاً هرگونه وحدت‌شکنی، آب به آسیاب دشمن ریختن است. وی تأکید کرد: باید وحدت در کشور حفظ شود. امروز دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها امریکا و رژیم صهیونیستی، اقداماتی انجام می‌دهند که عکس‌العملی در مقابل حرکت‌های انقلابی و اثر انقلاب اسلامی و قدرت ایران عزیز است. بنابراین باید وحدت خود را حفظ کنیم.
قالیباف همچنین در پاسخ به تذکر عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر و اینکه گفته شده بود هیأت رئیسه تریبون یکی از نمایندگان را در حین صحبت قطع کرده است، گفت: روز یکشنبه نماینده چابهار تذکری داد و فرصت تذکرش که مدت آن 2 دقیقه بوده، تمام شد و میکروفون وی قطع نشده است.
گفتنی است که نمایندگان مجلس در جلسه دیروز به تغییر سازکار بررسی لایحه بودجه رأی دادند و دولت را مکلف کردند تا لایحه بودجه سنواتی را در دو بخش احکام و جداول تفصیلی بودجه در دو بازه زمانی به مجلس ارائه دهد. بر اساس این مصوبه، دولت موظف است بخش اول لایحه بودجه را حداکثر تا پانزدهم آبان‌ماه هر سال به مجلس تقدیم کند. نمایندگان همچنین برای حل موانع قانونی دریافت وام ازدواج، با دو فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده موافقت کردند.

تأکید بر گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و قرقیزستان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع قرقیزستان بر آمادگی جمهوری اسلامی برای توسعه همکاری‌های دفاعی در ابعاد مختلف آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی تأکید کرد.
به گزارش ایرنا سردار سرلشکر محمد باقری در گفت وگو با «ژنرال باکتیبیک بیک بولاتوف» با اشاره به نگاه ویژه دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در ارتقای سطح همکاری با کشورهای همسایه و منطقه آسیای مرکزی گفت: با توجه به روابط متعادل و خوبی که بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان وجود دارد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌های دفاعی در ابعاد مختلف آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی اعلام می‌کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ترسیم و تصویب یک سند همکاری اقتصادی در سال ۲۰۱۶ بین دو کشور، افزود: بحمدالله زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری امنیتی وجود دارد و نیروهای مسلح دو کشور باید سطح تعامل و همکاری خود را در تمام حوزه دفاعی و امنیتی افزایش دهند.
سرلشکر باقری با اشاره به موضوع ارسال پهپادهای ایرانی به کشور تاجیکستان خاطرنشان کرد: پهپادهای ابابیل ۲ صرفاً دارای قابلیت شناسایی هستند و اینگونه پهپادها مجهز به تسلیحات و تجهیزات تهاجمی نیستند و در درگیری مرزی بین جمهوری قرقیزستان با کشور تاجیکستان، نیروهای مسلح ایران همواره در خصوص عدم استفاده آنها در مناقشات بین دو کشور به نیروهای مسلح تاجیکستان تأکید کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8049/2/632810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها