اخبـــــار


مصوبه افزایش کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، اجرایی شد

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرایی شدن مصوبه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین 1401 خبر داد. به گزارش «ایران» به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، مهرداد قریب با اشاره به هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار گفت: با توجه به ابلاغ مصوبه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، از ابتدای فروردین 1401 ماهانه مبلغ ششصد و پنجاه هزار تومان و با عنایت به اینکه مبلغ مذکور مشمول کسر حق بیمه است، این سازمان تغییرات لازم را در نرم‌افزارهای مرتبط اعمال کرده و این ابلاغیه در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.

رسیدگی به ۵۰ پرونده دانه‌درشت تخلفات پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تشکیل قرارگاه و ستاد نظارت بر سلامت در این معاونت، گفت: تاکنون ۵۰ پرونده دانه درشت که مربوط به تخلفات پزشکان، بیمارستان‌ها، افراد پزشک‌نما و سقط جنین هستند بررسی و احکام اولیه آنها صادر شده و در مرحله تجدیدنظرخواهی هستند و چون همه دستگاه‌های ذیربط در ستاد حضور دارند بنابراین در صدور احکام و اجرای حکم تسریع می‌شود.
سعید کریمی در مورد تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت در معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: یکی از وظایف وزارت بهداشت نظارت بر مراکز درمانی است و در صورت بروز تخلف، سازکارهای قانونی از جمله کمیسیون ماده ۱۱ وجود دارد که تخلفات را بررسی می‌کند و به تعزیرات یا تمامی نهادهایی که مربوط به جرایم و تخلفات می‌شوند ارجاع می‌دهد. کریمی افزود: با توجه به طولانی بودن زمان رسیدگی به شکایات و تخلفات بنابراین تمامی دستگاه‌ها را در ستاد و قرارگاه نظارت بر سلامت دور هم جمع کردیم و در واقع تعزیرات، دادستانی، نظام پزشکی، معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان بازرسی و حراست که در گذشته کار خود را به‌صورت جداگانه انجام می‌دادند درحال حاضر با حضور در ستاد به روند کار سرعت می‌دهند و با خروج از بوروکراسی‌ها سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

منتفی شدن پوشش بیمه‌ای داروهای پرمصرف 
در قالب طرح دارویاری

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه اجرای ناقص طرح دارویاری در بلندمدت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، گفت: اختلاف قیمت‌ بین داروهای تولید داخل و وارداتی که به دنبال اجرای ناقص طرح رخ می‌دهد در طولانی مدت آسیب‌زا خواهد بود.
دکتر مهدی رضایی به ایسنا گفت: در شروع طرح دارویاری حدود ۱۳۷۵ کد ژنریک دارویی شامل آزادسازی ارز ترجیحی قرار گرفتند. از این تعداد مقرر شد ۳۶۶ کد ژنریک که تحت پوشش بیمه نبودند، تحت پوشش در آیند. برای تحت پوشش رفتن داروها باید فرایندی در شورای عالی بیمه طی شود که مهم‌ترین بخش آن بررسی در گام اول ۲۷ قلم دارو توسط شورای عالی بیمه در دستور کار قرار گرفت ومصوب شد. این مصوبه باید ابتدا به سازمان برنامه و بودجه فرستاده می‌شد و  نهایتاً در هیأت وزیران هم به تصویب می‌رسید که مصوبه نهایی هنوز به ما ابلاغ نشده  و در مرحله نهایی شدن است. وی با اشاره به اینکه این ۲۷ قلم دارو عمدتاً داروهای جدید دیابت هستند، بیان کرد: سایر اقلام دارویی هم در دست بررسی است و قرار شده  تا پایان سال‌ جاری کل ۳۶۶ قلم داروی ذکر شده در تعهدات بیمه درآیند و امیدواریم بنابر قول شورای عالی بیمه به وزیر بهداشت، مابقی ۳۶۶ قلم هم به تدریج این مرحله را طی کنند تا پرداخت از جیب بیماران در این اقلام دارویی کاهش یابد.  

مخالفت زاکانی با انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن

 شهردار تهران در واکنش به فاسد شدن مواد غذایی در سوله‌های مدیریت بحران که توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود، گفت: در سوله‌های مدیریت بحران مواد غذایی نگهداری نمی‌شود.
علیرضا زاکانی در پاسخ به سؤالی درباره انقضای تاریخ مواد غذایی موجود در سوله‌های مدیریت بحران گفت: در این سوله‌ها مواد غذایی نگهداری نمی‌شود و وسایلی چون اره، تیشه، موتور برق، چادر و مواد اولیه برای زمان‌های بحران وجود دارد و چیز دیگری نگهداری نمی‌شود.
شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص کاربری سوله‌های مدیریت بحران و موضوع در اختیار بودن این سوله‌ها برای سازمان ورزش گفت: سوله‌ها می‌توانند در طول روز در اختیار مردم باشند و در حقیقت کاربری چندگانه دارند و بخشی از آنها مربوط به تجهیزات است که در زمان بروز بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی در خصوص عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران افزود: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند. مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است و مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.

داروی بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است و در سطحی که پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان به‌ صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تیپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو «صفر» می‌شود. کیوان تاج بخش درخصوص توزیع داروی مورد نیاز بیماران SMA، گفت: اخیراً بر اساس مصوبات صورت گرفته، بیماران مبتلا به SMA تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفتند و دو داروی مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه قرار دارد. او تأکید کرد: تاکنون برای تیپ یک، ۷۲ بیمار و برای تیپ دو، ۲۷۰ بیمار شناسایی شدند، البته تعداد بیماران در تیپ ۳ بیشتر بوده و تعدادی بیمار نیز پرونده فعالی ندارند. بدون تردید اثربخشی دارو را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌کند و بیمه سلامت تنها بحث حمایت‌های مالی را دارد.

برای تحصیل ۷۰۰ هزار دانش‌آموز خارجی ۲۳ هزار کلاس نیاز داریم
​​​​​​​
به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پناهندگان که با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش در شهرستان پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی پناهندگان بر اساس فرهنگ مردم، آموزه‌های دینی، توجه به سیاست‌های کشور و عمل به قانون اساسی گام‌های اساسی برداشته که نمود آن را در آموزش و پرورش بخوبی می‌توان مشاهده کرد. 
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحصیل ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که در کشورمان حضور دارند، به ۲۳ هزار کلاس درس نیاز داریم که کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۶۰۰ کلاس درس مورد نیاز آنان را تأمین کرده‌ است.  وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان اتباع، معلمان نیز تلاش بسیاری انجام می‌دهند و تنها حقوق معلمان مورد نیاز اتباع سالانه بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال است که این امتیاز ویژه‌ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اتباع بوده که در مجامع جهانی باید به آن پرداخته شود. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8051/22/633012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها