نگاهی به سریال «بی‌همگان»

درام عاشقانه اجتماعی


جبار آذین
منتقد سینما و تلویزیون

​​​​​​​اصغر هاشمی و بهرنگ توفیقی کارگردان‌های شناخته شده سینما و تلویزیون با کارنامه‌های قابل دفاع هنری به یاری یکدیگر خالق یک مجموعه تلویزیونی تماشایی به نام «بی‌همگان» شده‌اند که به دلیل مضامین خانوادگی و اجتماعی و ساختار هنری حرفه‌ای از نخسین قسمت‌های پخش شده مورد توجه مخاطبان و دوستداران آثار خوش‌ساخت و با محتوای تلویزیون قرار گرفت. 
از بهرنگ توفیقی چون در چند سال اخیر با کارگردانی سریال‌های متعدد در میان سریال‌سازان سیما برای خود جایگاهی مقبول یافته دیدن اثری جدید تازگی ندارد ولی از اصغر هاشمی که جزو فیلمسازان متفاوت‌اندیش کشور محسوب می‌شود و سال‌ها از تولید آثار هنری در سینما و تلویزیون فاصله داشت حضور جدید او در مقام کارگردان یک سریال تلویزیونی در کنار توفیقی، تازگی داشته و امیدبخش است. در واقع «بی‌همگان» جذاب و جوان پسند حاصل تجربه غنی اصغر هاشمی و استعدادهای رو به شکوفایی توفیقی است. درام آسیب‌شناسانه اجتماعی «بی‌همگان» با محوریت مسائل و مشکلات و نیازها و علاقه‌های نسل جوان و شکل‌دهی عاشقانه پرچالش به بررسی زندگی افراد مختلف در موقعیت‌های گوناگون دراماتیک می‌پردازد.
پردازش درست حوادث و ماجراهای سریال در قالب یک داستان گیرا با چیدمانی سنجیده در چهارچوب فیلمنامه قوی و تبدیل آن به یاری جمعی از هنرمندان و بازیگران حرفه‌ای از جمله مهدی سلطانی، کاظم هژیرآزاد، سمیرا حسن‌پور، زنده‌یاد زهره فکورصبور، نسرین بابایی، هادی قمیشی و تبدیل آن به سریال پرمخاطب و ارزشمند از امتیازهای مثبت و عوامل جذب و رضایت مخاطب از این سریال است. «بی‌همگان» داستان‌های اصلی و فرعی خانوادگی و اجتماعی خود را با چاشنی عشق و دلدادگی همراه کرده تا افزون بر خانواده‌ها با واگویه خواسته‌های نسل جوان، جوانان را هم پای تماشای خود بنشاند. فیلمنامه خوب این سریال را دو نویسنده حرفه‌ای سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور نوشته‌اند و تهیه‌کننده سریال‌های با ارزش تلویزیون؛ مهران مهام تهیه آن را به عهده داشته است. «بی‌همگان» محصول گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما است و در پرونده تولیدات هنری کارگردان‌ها و تهیه‌کننده آن و شبکه سوم سیما امتیازی بالا و نمره‌ای مقبول می‌نشاند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8051/24/633023/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها