یــــادداشــــت دبیر

لطفاً مورد اول این یادداشت را خیلی جدی بگیرید


محمدعلی یزدانیار
دبیرگروه کتاب 
mohammadaliyazdanyar@gmail.com

​​​​​​​ای خواننده که این ستون را می‌خوانی! من آدرس ایمیل را برای این خاطر هر هفته منتشر می‌کنم که با ما بازخورد اعمال و رفتار ما و کردار و نوشتارمان را بدهی! بازخورد ارسال کن خواهر و برادر من! خدا را چه دیدی خواننده؟ اگر بازخوردت - مثبت یا منفی - ساختار خوبی داشته باشد همین جا با بقیه خوانندگان به اشتراکش خواهم گذاشت. بازخورد بده خواننده، متشکرم!
 تصویری که می‌بینید حدود سه هزار جلد کتاب و کمابیش تمام کتاب‌هایی است - صد جلدی کتاب از این تصویر بیشتر دارم - که من در این سال‌ها برای خودم خریده‌ام. این حجم عظیم کتاب بابت نقل مکان از منزل پدری به منزل شخصی خودم انجام شد و حدود هشتاد و هفت نفری شدیداً توصیه کردند که کتاب‌ها را همان‌جایی که هستند رها کنم و خودم تنها به منزل جدید بروم که البته حرف عجیبی هم نیست. این جماعت چه خبر دارند از شدت عشق و علاقه یک کتاب‌خوار بیمار به کتاب؟ هر کسی هم چنین  حرفی زد جواب دادم که «من در 4 ماه دو بار با تمام کتاب‌هایم اسباب‌کشی کردم و این کار را 40 بار دیگر هم انجام خواهم داد» والله!
حالا که جام جهانی شروع شده توصیه می‌کنم کتاب فوتبال و فلسفه اثر تد ریچاردز، ترجمه عیسی عظیمی که توسط نشر مرکز منتشر شده را حتماً بخوانید که اثری است جذاب و دلچسب برای هر اهل فوتبالی که سر و سری با کتاب هم دارد.
در راستای بند شماره 3، اگر دوست دارید بیشتر از ادبیات ورزشی بخوانید نشر گلگشت تنها ناشری در ایران است که به شکل تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند. کتاب‌هایشان را نگاهی بیندازید، حداقل در قفسه ادبیات ورزشی من که جای خوبی دارند.
در راستای جو جام جهانی که از بند سه در این یادداشت اوج گرفت، لازم است اشاره کنم دوست خوب همه ما جناب آلبر کامو یک طرفدار و بازیکن خیلی جدی فوتبال هم بودند. یک دروازه بان خوب و کار درست! وجداناً گل زدن به کامو باید حس خیلی خوبی داشته باشد.
یک نویسنده‌ای هم داریم - ما نداریم، کلاً در دنیا وجود دارد- به نام دیوید پیس که انگلیسی است و دو تا هم رمان ورزشی نوشته، یکی یونایتد نفرین شده بر اساس دوران ناموفق برایان کلاف مربی افسانه‌‌ای انگلیسی در لیدز یونایتد و دیگری قرمز باش یا بمیر بر مبنای دوران باشکوه بیل شنکلی در لیورپول. جفت این دو عزیز هم در ایران ترجمه شدند.
این ستون ممکن است تا اطلاع ثانوی تحت تأثیر جو جام جهانی باشد. خدانگهدار!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/4/634440/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها