خبردرخبر


ایسنا- آمیتیس مشایخی، طراح لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با بیان اینکه این لباس «پیروز» نام دارد، اظهار کرد: سود حاصل از فروش این لباس به زیستگاه یوزپلنگ ایرانی اختصاص می‌یابد.

ایرنا- حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اعتبار [تخصیص یافته به] حوزه طبیعی و تنوع زیستی کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۳۹ میلیارد تومان بود در حالی که با توجه به گستردگی تنوع زیستی کشور،این حوزه حداقل به‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲ نیاز دارد.

مهر- کامبیز کبیری گفت: گمانه‌زنی قلعه لمبسر الموت که در متون تاریخی به کلید قلاع گیلان ملقب است به منظور حفاظت و مرمت این اثر تاریخی انجام شد، در این گمانه‌زنی چند کاشی رنگی نیز کشف شده است.

تسنیم- علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اولویت برتر برای منابع طبیعی و محیط زیست کشور این است که مجموعه منابع طبیعی از زیرمجموعه کشاورزی خارج شده و «وزارت منابع طبیعی» تشکیل شود و سازمان حفاظت محیط زیست نیز ذیل ریاست جمهوری به کار خود ادامه دهد.

ایسنا-علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اعلام کرد: مجموعه تاریخی «مفخم»، «تپه منصورباغی»، «تپه نادری»، «ارگ بلقیس» و «تپه بلور» و «استقلال»، بیشترین تعداد مالکان خصوصی را در حریم خود دارند‌ و با اعتبارات تعیین شده از سفر ریاست جمهوری، قرار است مسأله حریم آنها حل شود.

ایرنا - محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به مناطق گرمسیری و معتدل استان که از چندی پیش آغاز شده است، گفت: پایش و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایستگاه‌های آبزی خوزستان در حال انجام است.

مهر- سجاد انجم شعاع، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از اعطای تسهیلات ویژه به نیروگاه‌های [با انرژی‌های] تجدیدپذیر خبر داد و گفت: این موضوع در حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

تسنیم- سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان آذربایجان غربی از پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه و تونل انتقال آب خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها تا بهمن‌ماه حقابه زیست‌محیطی مقرر به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.
​​​​​​​
ایسنا- توحید فروزانفر، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: وقتی راه‌های کسب درآمد بسته باشد، هر کسی به ناچار مسیر خود را تغییر داده و به مشاغل دیگر رو می‌آورد. فرار نیروهای متخصص قطعاً به صنعت گردشگری ایران صدمه خواهد زد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/6/634485/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها