موضوع ثوری، به سیستان و بلوچستان ربطی ندارد

شه‌بخش: اوضاع بوکس گل و بلبل نبود که حالا بدتر شود


فائزه زمانی/ ستاره بخت آسمان بوکس این روزها کم فروغ‌تر از همیشه است. درحالی که تنور حواشی تیم ملی بوکس هیچ گاه خاموش نبوده است اخیراً حسین ثوری رئیس سابق فدراسیون با پناهندگی در اسپانیا آتشی دوباره به تنور حواشی انداخت تا جایی که بعد از پناهندگی او، نگرانی‌هایی بابت تغییر ملیت دانیال شه‌بخش ستاره تیم ملی که از قضا همشهری حسین ثوری است، طرح شد. اما ستاره تیم ملی بوکس برای چندمین بار از تمایلش برای مبارزه فقط و فقط  زیر پرچم ایران خبر می دهد و معتقد است پناهندگی ثوری به او و سیستان و بلوچستان ربطی ندارد.
 او در گفت و گو با خبرنگار«ایران» از تمرینات این روزهایش می‌گوید:«تقریباً یک ماه است که از دوبی برگشته‌ام و ادامه تمریناتم را در ایران انجام می‌دهم. امسال جدا از تورنمنت‌های بین‌المللی مختلف مسابقه رسمی ملی در پیش نداریم. از طرفی مسابقه‌ام در بوکس حرفه‌ای که قرار بود 15 اکتبر برگزار شود، لغو شد. در حال حاضر اسپانسرم در تلاش برای تدارک مسابقه دیگری است تا مجدداً به رینگ بوکس حرفه‌ای برگردم. مسابقات بوکس حرفه‌ای تک‌بازی است و به راحتی می‌توانم در تمرینات تیم ملی  شرکت کنم و مشکلی از این بابت ندارم. مجدداً می‌گویم که من فقط و فقط دوست دارم برای ملت ایران افتخارآفرینی کنم .»
 ستاره تیم ملی بوکس دلیل عدم حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا را شرایط نامناسب روحی‌اش عنوان کرده و می‌گوید: «زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اردن من تازه از بوکس حرفه‌ای برگشته بودم.حتی 2 بازی هم در انتخابی تیم ملی انجام دادم که هر 2 بازی را با برد پشت سر گذاشتم اما واقعاً از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی نبودم که بخواهم به این مسابقات بروم و به تیم ملی کمک کنم.» شه‌بخش تأکید کرد پناهندگی حسین ثوری به او ربطی ندارد و در این خصوص اینطور می‌گوید: « پناهندگی حسین ثوری تصمیمی شخصی بود و این موضوع به من ربطی ندارد، اما این را هم بگویم که قبل از پناهندگی ایشان هم اوضاع بوکس گل و بلبل نبود که حالا با رفتنش اوضاع بدتر شود. من بعد از 80 سال توانستم مدال جهانی بگیرم اما این مدال دیده نشده و حمایت‌ها از من و بوکس فرقی نکرد.»
 درحالی که شه‌بخش تنها مدال‌آور جهانی بوکس محسوب می‌شود، در مجمع فوق‌العاده این رشته برای برکناری ثوری حضور نداشت و به گفته خودش از برگزاری مجمع بی‌خبر بوده است، او ادامه می‌دهد: «از من درخواستی برای حضور در مجمع فوق‌العاده بوکس نکردند و حقیقتاً هیچ اطلاعی هم از تاریخ برگزاری مجمع نداشتم. در حال حاضر سرپرستی بوکس را تا اطلاع ثانوی به سیامک صالحی داده‌اند، ایشان همیشه در پشت پرده بوکس زحمت کشیده است و بسیار آدم شریف و خوبی است. از ادامه کار خبری ندارم و امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به صلاح جامعه بوکس باشد.»
این ملی‌پوش بوکس برخلاف شائبه‌ها برای چندمین بار از تمایلش فقط برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بوکس کشورمان خبر داد: «همان‌طور که گفتم باز هم در بوکس حرفه‌ای فعالیت می‌کنم و دوست دارم چه در رده ملی و چه در بوکس حرفه‌ای برای ایران افتخارآفرینی کنم بنابراین همچنان در تیم ملی حضور خواهم داشت. رفتن حسین ثوری به من و سیستان و بلوچستان مربوط نمی شود. درست است که او همشهری من است اما رفتن او در بوکس من و سیستان و بلوچستان تاثیر و دخالتی ندارد. بوکس سیستان و بلوچستان آنقدر پتانسیل دارد که هیچ کسی نمی‌تواند آن را خراب کند و بازهم شاهد درخشش بوکسورهای این استان در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی خواهیم بود. ما بارها خودمان را ثابت کرده‌ایم و همیشه دوست داشتیم برای ایران و مردم ایران مبارزه و افتخارآفرینی کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/14/634513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها