اخبــــار


شهادت یک مستشار نیروی هوافضای سپاه  در سوریه  توسط رژیم صهیونیستی سپاه: پاسخ می‌دهیم

در امتداد اقدامات جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی، یک عضو نیروی هوافضای سپاه در سوریه توسط ایادی این رژیم به شهادت رسید.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای درباره این اقدام تروریستی با اعلام اینکه «صبح روز دوشنبه پاسدار رشید اسلام سرهنگ داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، توسط ایادی رژیم صهیونیستی با انفجار بمب کنارجاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسید»، تأکید کرد: «بی‌تردید رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی پاسخ این جنایت را دریافت خواهد کرد.»
شهادت با یک کارنامه درخشان
به گزارش تسنیم ، انتشار تصاویری از حضور شهید داوود جعفری در دیدار با رهبر انقلاب حکایت از آن دارد که شهید جعفری در سال‌های گذشته احتمالاً از نیروهای پدافندی حاضر در منطقه خلیج فارس بوده است. 
دی 1394 بود که دو فروند قایق جنگی امریکا که حامل 10 ملوان امریکایی و سلاح‌های نیمه‌سنگین جنگی بود به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران توسط نیروهای سپاه متوقف و سرنشینان آن دستگیر شدند. در آن ماجرا اگر چه مقامات امریکایی ادعا کردند که قایق‌ها به‌دلیل نقص فنی و مسیریابی اشتباه وارد آب‌های ایران شده بودند اما در نهایت با عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران امکان آزادی ملوانان بازداشتی خود را فراهم کردند. 
پس از آن بود که شهید جعفری از جمله پاسدارانی بود که به‌همراه جمعی از همکارانش و سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه به دیدار رهبر انقلاب رفتند. رهبر معظم انقلاب در آن دیدار اقدام سپاه پاسداران را «شجاعانه و ستایش‌برانگیز» خواندند.
برگزاری آیین وداع و اعلام جزئیات مراسم تشییع
آیین وداع با پیکر شهید والامقام داوود جعفری شامگاه دیروز در معراج شهدا و با حضور خانواده شهید، هم‌رزمانش و مردم شهیدپرور شهر تهران برگزار شد. همچنین بر اساس اطلاعیه روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه آیین تشییع این مدافع سرفراز حرم از ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه سوم آذر ماه)، از محل حسینیه امام رضا(ع)جنب ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد
آیت الله رئیسی امروز در جمع مردم اسلامشهر

روز گذشته به سیاق هر چهارشنبه، پس از پایان جلسه هیأت وزیران، اعضای دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ گفتند. بنا به تعدد اعضای دولت که در این جمع حضور یافتند، اخبار و اطلاعات متعددی در اختیار خبرنگاران و افکار عمومی قرار گرفت.معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی و تعدادی از اعضای هیأت دولت، امروز - پنجشنبه - میهمان مردم شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب تهران خواهند بود. محسن منصوری افزود: آیت‌الله رئیسی اوایل سال سفری به پردیس و بومهن داشت ‌و دستور داد بیمارستان 160 تختخوابی الغدیر بومهن ظرف ۶ ماه به بهره‌برداری برسد که با نهایی شدن مراحل احداث و تجهیز این مجموعه، بزودی افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه در سفرهای استانی گره‌های بزرگی گشوده شده و پروژه‌های خوبی به نتیجه رسیده که می‌تواند مسائل و مشکلات مردم را حل و فصل کند، افزود: تلاش می‌شود مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت نهایی و اخبار آن به مردم اطلاع رسانی شود. 
بهادری جهرمی: رفع موانع حضور نخبگان جوان در مسئولیت‌ها 
سخنگوی دولت از تصویب دستورالعملی در دولت باهدف مسئولیت دادن به جوانان نخبه خبرداد و گفت: به موجب این مصوبه سختگیری‌هایی که مانع از جوانگرایی می‌شود و به جوانان نخبه اجازه فعالیت در این حوزه‌ها را نمی‌دهد، برداشته خواهد شد.
علی بهادری جهرمی افزود: دستورالعمل به گونه‌ای است که در احراز صلاحیت‌ها برای انتخاب مدیریت عامل و عضویت در هیأت مدیره در شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که دولت در آنها جایگاه مدیریتی دارد، هم شایسته‌سالاری وجود داشته باشد و هم سهم‌خواهی‌هایی که مانع از جوانگرایی و حضور نخبگان می‌شود، از بین برود. وی یکی از برنامه‌های دیگر دولت را پلکانی کردن تعرفه پرمصرف‌ها در قبوض برشمرد و گفت: اما نگاه دولت به این حوزه نگاه با تأملی است که چه میزان صرفه‌جویی می‌شود یا نه. سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جلسه هیأت وزیران، با توجه به استعفای رستم قاسمی به دلیلی بیماری، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی و از زحمات قاسمی در جلسه قدردانی شد، اضافه کرد: مجلس در تعطیلات هفتگی است و به محض آغاز، وزیر از سوی دولت پیشنهاد می‌شود.
سلاجقه: دستگاه‌های مخرب محیط زیست باید پاسخگو باشند
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع آلودگی، اظهار کرد: این موضوع فراگیر است و همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند تکلیف خود را انجام دهند. علی سلاجقه افزود: سه هفته قبل در ستاد هوای پاک که در وزارت کشور برگزار شده بود، به این دستگاه‌ها دو هفته مهلت دادیم تا با نشست‌هایی که با معاونت‌های ما در سازمان محیط زیست دارند، اعتبارات مورد نیاز ۱۴۰۲ را در بحث قانون هوای پاک مشخص کنند. وی گفت: آخرین چیزی که کسب شد، در یک بخش حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان و در بخش دیگر سه میلیارد دلار مورد نیاز دستگاه‌ها است تا بتوانند در سال ۱۴۰۲ بخشی از قانون هوای پاک را اجرا کنند. سلاجقه اظهار کرد: هر دستگاهی که جَو و منابع آبی را تخریب کند باید پاسخگو باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/2/634537/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها