عقب نشینی واشنگتن از کمک نظامی به کی‌یف


جمعی از سناتورهای امریکا با فشار به دولت جو بایدن، خواستار مخالفت با درخواست اوکراین برای ارسال پهپادهای مرگبار به این کشور شدند و از رئیس جمهور خواستند تا در جزئیات محموله تسلیحاتی به کی‌یف تجدید نظر کند.
به گزارش ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، در این نامه 16 سناتور از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه ضمن بیان درخواست‌شان، خواستار توضیح  پنتاگون در مورد علت بی‌اعتنایی به این مسأله شدند.
دولت بایدن تاکنون درخواست‌هایی برای ارسال پهپاد فوق پیشرفته گری ایگل را که قابلیت عملیات در ارتفاع 8 هزار و 800 متری دارد، هنوز نپذیرفته و علت عدم تمایل واشنگتن در این باره نگرانی از ساقط شدن آنها با تشدید درگیری‌ها است.
جدی شدن خطر قطع گاز اروپا
در شرایطی که سران کی یف بر آتش جنگ دامن می زنند، گاز پروم، غول گازی روسیه با متهم کردن اوکراین به برداشت گاز مولداوی، تهدید کرد که در روزهای آتی صادرات گاز به غرب اروپا را کاهش می دهد. به گزارش ایرنا به نقل از فایننشال تایمز، این تهدید در حالی مطرح شده است که صادرات گاز روسیه به مولداوی تنها بخش کوچکی از گاز ترانزیت شده از طریق اوکراین را تشکیل می دهد، اما هرگونه تهدید به قطع باقیمانده گاز در حال صدور به اروپای غربی می‌تواند بازارهای انرژی را در آستانه دچار تلاطم کند. سران و کارشناسان اروپایی معتقدند اروپا برای تأمین نیازهای گرمایشی و صنعتی در طول زمستان به گازی بیش از آنچه ذخیره کردند، نیاز دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/3/634542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها