دیگه چه خبر؟


تحریم‌های امریکا برای حمایت از تجزیه طلبان

 خبر اول اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه سه ایرانی به بهانه مقابله با ناآرامی‌های اخیر اعمال کرده است. به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری امریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران نوشت که حسن عسگری، فرماندار سنندج، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان سنندج و محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است. به نوشته وزارت خزانه‌داری امریکا، اموال تمامی این اشخاص در ایالات متحده بلوکه خواهد شد و هر کسی که به مبادله با این اشخاص بپردازد، با تحریم‌های ثانویه امریکا مواجه خواهد شد. گفتنی است امریکا از آغاز اغتشاشات در ایران، حمایت از ناآرامی‌ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت کرده و با برگزاری نشست‌هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده است. 

شرق جلوتر از BBC

 خبر دیگر اینکه، روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز گذشته در فضای مجازی اقدام به تحریف مصاحبه مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان کرد. این روزنامه با تیتر «واکنش طارمی به سؤال درباره وضعیت ایران: به من ربطی ندارد» پروژه‌ رسانه‌های  سعودی و غربی را پیگیری کرد.این رسانه با تحریف سخنان طارمی که گفته بود: «سیاسی نیستم، در جام جهانی هستم تا فوتبال بازی کنم و از فوتبال لذت ببرم» تلاش کرد تا جنگ روانی ایجاد شده توسط ضدانقلاب علیه تیم ملی را پیگیری کند. مخاطبان اما در توئیتر به این اقدام ضدملی و توهین آمیز روزنامه شرق که امتداد خط رسانه‌ای دشمنان ایران است بشدت واکنش نشان دادند. این رسانه در نهایت که با واکنش‌های منفی کاربران روبه‌رو شد، بدون عذرخواهی توئیت خود را حذف کرد.  

دستگیری سرشبکه اصلی دریافت فیلم اغتشاشگران در کردستان

 شنیدیم که،  یکی از عوامل گروهک‌های مسلح با نام مستعار ئاوات که نقش سرشبکه اصلی دریافت فیلم و عکس اغتشاشگران در کردستان و انتشار آن در فضای مجازی یا ارسال به رسانه‌های ضدایرانی را ایفا می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش کردتودی، ئاوات به انجام کارهای ضد امنیتی همچون تشکیل باندهای ۳ تا ۵ نفره برای ارتباط‌‌ گیری با مردم برای ارسال فیلم و تصویر، صحنه گردانی کانال‌های معاندین و اقدام به فراخوان‌های غیرقانونی می‌پرداخت. همچنین با رصد و بررسی تلگرام، واتساپ و سایر شبکه‌های اجتماعی نامبرده، پشت پرده ارتباطات وی در فضای مجازی از ابتدای اغتشاشات آشکار شد و افرادی که با آن همکاری می‌کردند در چندین شهرستان کردستان به صورت زنجیره‌ای شناسایی و برخی دستگیر شدند. 

دستگیری یکی از سرپل‌های ارتباطی BBC و اینترنشنال در اصفهان

 با خبر شدیم که، با تلاش‌ها و اقدامات فنی اطلاعاتی، یکی از سر پل‌های ارتباطی شبکه‌های معاند و تروریستی bbc و ایران اینترنشنال توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در استان اصفهان بازداشت شد. فرد دستگیر شده دارای رابطه مستقیم و نسبت فامیلی با برخی خبرنگاران این شبکه‌ها و دارای تابعیت مضاعف انگلیسی و متولد این کشور است. وی علاوه بر همکاری با شبکه‌های مذکور، با برخی عناصر وابسته ضد انقلاب در خارج از کشور ارتباط و همکاری داشته است. براساس این گزارش فرد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر اقدامات فراوانی در دعوت مردم به نافرمانی مدنی، اغتشاش، ناامنی، خرابکاری و تخریب اموال عمومی داشته است.  

اعلام حمایت یکی از تروریست‌های شرق از تجزیه‌طلبان غرب!

 خبر رسیده که،  یک ترویست با انتشار فیلمی از خود که لباس بلوچ به تن کرده و سلاح کلاشنیکف در دست دارد از تجزیه‌طلب‌ها و تروریست‌های فعال در مناطق کردنشین کشور اعلام حمایت کرد. وی در این ویدئو می‌گوید از بلوچستان اعلام می‌کنیم که بلوچ پشتیبان کردهاست و ملت بلوچ برای حمایت از کردها در مهاباد کردستان آماده است. این فیلم در حالی برای دلگرمی دادن به تروریست‌های فعال در شمالغرب کشور منتشر شده است که مردم ایران در سراسر کشور به ماهیت دشمنی صورت گرفته برای ایجاد موج ناامنی و خشونت پی برده‌اند و خواهان برخورد جدی با اغتشاشگرانی هستند که زمینه را برای فعالیت گروه‌های تروریستی مهیا کرده‌اند.

ترخیص کودک ۲ ساله مجروح حادثه تروریستی شاهچراغ

 یک خبر دیگر اینکه،  «راستین» مجروح ۲ ساله حمله تروریستی تکفیری‌ها در حرم مطهر احمد بن موسی علیه‌السلام از بیمارستان مرخص شد. به گزارش صدا‌وسیما، تعداد دیگری از مجروحان این حمله در بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

خانواده‌های اسرای سازمان منافقین، آزادی عزیزانشان را از آلبانی خواستار شدند

 مطلع شدیم که،خانواده‌های اسرای سازمان منافقین  در نامه ای خطاب به دولت آلبانی ضمن برشمردن برخی جنایات و رفتارهای ضد حقوق بشری این سازمان از این کشور خواستند برای رهایی عزیزان‌شان از بند منافقین کمک کند. به گزارش تسنیم، در بخشی از این طومار که وضعیت نامشخص اعضای سازمان مجاهدین خلق و چشم انتظاری خانواده‌ها برای دیدار مجدد عزیزان‌شان مهمترین هدف نگارش آن بوده آمده است: اسرای سازمان مجاهدین خلق تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارند؛ زیرا سازمانی که مدعی آزادی و دموکراسی است، ابتدایی‌ترین حقوق بشر از جمله زندگی آزاد، ازدواج، آزادی بیان و ارتباط با عزیزان را از اعضای خود سلب کرده و همچنین معترضان و داوطلبان رهایی را هم تهدید می‌کند. در بخش دیگری از این نامه با اشاره به اینکه حدود 200 نفر از اعضای دربند فرقه‌ رجوی با پذیرش تمامی تهدیدات و خطرات جانی، جدایی خود از سازمان را اعلام کرده  و در قرنطینه‌ اجباری محبوس شده‌اند، از دولت آلبانی خواسته شده به عنوان کشور پذیرنده‌ این سازمان، بر خلاف رویه‌ کنونی، نسبت به مسئولیت و انجام وظایف منحصر به فرد خود در قبال پاسداری از حقوق بشر و ارزش‌های انسانی گام بردارد.

اعتراف مقام صهیونیست به قدرت ایران

 دست آخر اینکه،  با وجود نقش‌آفرینی پشت پرده رژیم صهیونیستی در حمایت از تحرکات تروریستی اخیر در ایران و گنده گویی اخیر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم که مدعی طرح مشترک رژیم صهیونیستی و ایالات متحده امریکا برای تسریع برنامه‌ها و همکاری‌های عملیاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است، روز گذشته آهارون هالیوا رئیس اطلاعات نظامی صهیونیست‌ها معترف شد که  به رغم اغتشاشات داخلی در ایران، هیچ خطر واقعی برای بقای جمهوری اسلامی وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8061/15/634555/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها