60 درصد اوکراین همچنان در خاموشی به سر می‌برد


گروه جهان/ بعد از حملات پهپادی و موشکی به اوکراین که باعث شد، سه نیروگاه اصلی این کشور از کار افتاده و برق 80 درصد آن قطع شود، کی‌یف در تلاش است تا بتواند با را‌ه‌اندازی مجدد سیستم برق و آب، مشکلات مردم خود را برطرف کند. با این حال تا عصر دیروز قطعی آب و برق همچنان در بسیاری از مناطق اوکراین ادامه داشت.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، تصاویر ماهواره‌ای که ناسا روز پنجشنبه منتشر کرد، نشان می‌داد کشور اوکراین در خاموشی مطلق فرو رفته است و در پایان این روز نیز با تمام تلاشی که کی‌یف و مأموران کارشناس در امور زیرساخت‌های برقی و آبی اوکراین به خرج دادند و مدعی شدند هر سه نیروگاه را راه‌اندازی کرده‌اند،اما تنها موفق شدند برق 40 درصد اوکراین را به حالت عادی بازگردانند و برق 
60 درصد این مناطق دیروز همچنان قطع بود. قطع آب و برق در شرایطی رخ داده است که سرمای زودرس زمستانی سرتاسر این کشور را فراگرفته و درجه برودت هوا نیز به زیر صفر درجه رسیده است. وضعیت در اوکراین طوری وخیم شده است که سازمان بهداشت جهانی را واداشت درباره ادامه این وضعیت هشدار داده و تأکید کند، این مسأله می‌تواند پیامدهای جانی بسیاری برای این کشور داشته باشد. هرچند کی‌یف، مسکو را متهم کرده است که عامل این حملات و قطع برق اوکراین و همچنین بخشی از برق همسایه آن مولداوی بوده است اما وزارت دفاع روسیه، با تکذیب این اتهام‌ها تأکید کرد، اوکراین و سیستم دفاع هوایی آن باعث خسارت‌ها شده و برق را قطع کرده‌اند. در این حمله که کی‌یف مدعی است با 70 موشک کروز و تعداد زیادی پهپاد انجام شده است، 10 اوکراینی نیز کشته و بیش از 50 نفر زخمی شده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/3/634582/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها