اخبار


وزارت امور اقتصادی و دارایی: 
حذف ارز ترجیحی یک الزام عقلی بود

اصلاح ارز ترجیحی، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک الزام عقلی و اقتصادی بود که دولت سیزدهم جسارت اجرای آن را داشت و دولت زمانی دست به این اصلاح زد که تمام اقتصاددانان اذعان به درستی و ضرورت آن داشتند. 
به گزارش تسنیم، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری اول آذر ماه خود علاوه بر تشریح آخرین تحولات اقتصادی، تصمیمات و رویکردهای دولت در زمینه مهار تورم به سؤالات خبرنگاران درباره زمان احتمالی اجرای کالابرگ الکترونیکی، شبهاتی که درباره عقب‌ماندگی بودجه عمرانی مطرح می‌شود، تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، تسهیلات اشتغال، برنامه‌های تحولی دولت در اقتصاد، برنامه‌های دولت برای کنترل تورم، بودجه 1402، آخرین وضعیت عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن، معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد و ابقای رئیس سازمان بورس پاسخ داد یعنی تقریباً هر آنچه که این روزها در فضای اقتصادی کشور مطرح است.
پرسشی که در رابطه با ارتباط حذف ارز ترجیحی و اعتراضات اخیر توسط برخی رسانه‌ها ادعا شده بی‌پاسخ مانده، با نگاهی سیاسی به اقدامات اقتصادی دولت مطرح شده است. در حالی که دولت در پیشبرد تحولات اقتصادی که با اصلاح ارز ترجیحی آغاز شد، خود را ملزم و متعهد به پاسخگویی و همچنین جبران فشار معیشتی بر دهک‌های پایین درآمدی با پرداخت یارانه نقدی کرده است. 
وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین اعلام کرده است، اصلاح ارز ترجیحی، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک الزام قانونی، عقلی و اقتصادی بود که دولت سیزدهم جسارت اجرای آن را داشت و دولت زمانی دست به این اصلاح زد که آمارها نشان می‌داد، سال گذشته 15،6 میلیارد دلار ارز ترجیحی یعنی معادل 312 هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت پرداخت شده و طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به‌دلیل مصرف بیشتر، استفاده بیشتری از این یارانه‌ها داشته‌اند و بخش اندکی از این یارانه‌ها به دست دهک‌های پایین و طبقات ضعیف جامعه رسیده بود.
 

تجارت بیش از ۳۰ میلیون دلاری ایران و بلاروس

 سخنگوی گمرک اعلام کرد: در هفت ماه سال ۱۴۰۱، تجارت ایران با بلاروس به میزان ۳۰ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار رسیده که از این میزان تجارت، ۹ میلیون و ۷۰ هزار دلار به صادرات و ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار هم به واردات اختصاص داشته است. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مرتضی عمادی، سخنگوی گمرک گفت: میزان وزنی تجارت ایران با بلاروس از فروردین تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱، ۲۴ هزار و ۳۳۱ تن بوده که ۱۴ هزار و ۱۴۳ تن به صادرات و ۱۰ هزار و ۱۸۸ تن به واردات اختصاص داشته است. 
عمادی افزود: در هفت ماه ۱۴۰۱، تجارت ایران با بلاروس به میزان ۳۰ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار رسیده، که از این میزان تجارت، ۹ میلیون و ۷۰ هزار دلار به صادرات و ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار هم به واردات اختصاص داشته است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/7/634590/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها