خبرخوان


قانونگذار شرایط صادرات برای بخش خصوصی را فراهم کند

رئیس هیأت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت سیاست‌های غیرمشوق در حوزه زنجیره ارزش را سبب خودتحریمی دانست و از قانونگذار خواست تا شرایط را برای صادرات محصول نهایی فراهم کند.
به گزارش شانا، عبدالحسین بیات در سومین نشست شورای عالی برنامه‌ریزی و تولید شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت گفت: تمرکز گروه اقتصادی صندوق‌ها روی طرح‌های در حال اجراست؛ لازم است تا افق ۱۴۰۴، ورودی درآمدی قابل قبولی را برای صندوق‌ها برای عمل به تعهدها ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه در گروه اقتصادی دو شورای تخصصی برای شرکت‌ها ایجاد شده است، افزود: شورای عالی پروژه‌ها، مسئولیت روند پیشرفت حدود ۲۶ طرح شامل میدان‌های نفتی و گازی، پتروپالایشگاهی، پتروشیمی، شرکت‌های تولیدکننده روغن و قیر را به‌عهده دارد و مسئولیت شورای عالی برنامه‌ریزی و تولید، معطوف به وضع تولید، فروش (صادرات و تأمین نیاز داخل) و سود، مواد اولیه و سوخت است. رئیس هیأت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در خلال گزارش مدیران درباره وضع صادرات اظهار کرد: رویکرد برخی سیاست‌ها و قوانین برای توسعه زنجیره ارزش، تنبیهی است و ضرورت دارد به رویکردهای تشویقی بدل شود. تجربه نشان داده است سیاست‌های غیرمشوق در حوزه زنجیره ارزش، ناکارآمد و گاهی سبب خودتحریمی می‌شود.
بیات تأکید کرد: به‌طور طبیعی و از منظر اقتصادی هرگاه واحدی متوجه نفع و سود بیشتر در ایجاد زنجیره ارزش شود خود به سمت تولید با ارزش‌ افزوده بیشتر حرکت می‌کند.
 
عراق گزینه دریافت سی ان جی از ایران

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور با تأکید بر اینکه پتانسیل بالایی برای ورود به کشورهای دیگر در حوزه سی ان جی وجود دارد، گفت: یکی از کشورهایی که در دولت قبل در مورد آن بحث می‌شد، عراق بود، مذاکرات برای احداث ۵ جایگاه نیز در آنجا صورت گرفت، اما به‌دلیل اینکه این کشور در اکثر نقاط خط لوله گاز ندارد این موضوع معطل ماند و اجرایی نشد، اما همچنان عراق می‌تواند یک گزینه قابل بحث باشد.
محسن جوهری در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه روسیه از سی‌ان‌جی به‌عنوان سوخت خودروهای سبک و سنگین استفاده می‌کند و در حال حاضر صادرات مخازن سی ان جی از ایران به این کشور و کشورهای اطراف انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر دولت از شرکت‌های داخلی حمایت کند و موانع برداشته شود، تأثیر بسیار خوبی در افزایش تولید و درآمدهای صادراتی کشور خواهد داشت. 
وی با بیان اینکه با توجه به حضور شرکت‌های توانمند داخلی در حوزه صنعت سی ان جی، پتانسیل بالایی برای صادرات تجهیزات سی ان جی به کشورهای دیگر وجود دارد، اما آن‌طور که باید به آن توجه نشده است، گفت: اکنون نیجریه در این حوزه مطرح است، تاکنون به نتیجه خاصی در نیجریه نرسیده‌ایم، اما احتمال عقد قرارداد در این رابطه زیاد است. رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور در خصوص میزان ارزآوری صادرات تجهیزات سی ان جی در نیجریه، گفت: این مسأله بستگی به این دارد که نیجریه چه میزان تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش داشته باشد و چه تعداد جایگاه احداث و چه تعداد خودرو دوگانه‌سوز شود، اگر تعداد جایگاه‌ها و خودروها زیاد باشد، این مسأله می‌تواند ارزآوری خوبی برای ما داشته باشد.
 
آب سد طالقان ۳۳ درصد کاهش یافت
​​​​​​​
سد «طالقان» از سدهای پنج‌گانه استان تهران و واقع در ۱۳۵ کیلومتری شمال غرب تهران- طالقان در پی خشکسالی‌های متوالی حاکم بر کشور، نسبت به میانگین پنج ساله با کاهش ۳۳ درصدی ذخایر آبی روبه‌رو شده است.
به گزارش ایرنا، سد طالقان از نوع سد خاکی با هسته رسی است و حجم مفید مخزن آن ۳۲۰ میلیون مترمکعب است. میزان کنونی ذخیره آب این سد ۱۶۸ میلیون مترمکعب و وضعیت مخزن در مقایسه با مدت مشابه ۵ سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/10/634603/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها