خبر در خبر


ایسنا- علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه هیچگاه دنبال تکرار «گتوند» دیگری در کشور نیستم و اجازه نخواهم داد، گفت: در زمینه سد چمشیر،« سمن‌»ها و مراکز دانشگاهی اظهار نظرهایی کردند، این سد هم اکنون به مرحله آبگیری رسیده است، حساس‌ترین سازند‌های زمین‌شناسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و هیچگاه دنبال تکرار «گتوند» دیگری در کشور نیستم و اجازه نخواهم داد اما با وزارت نیرو بحث شد و ما گفته‌ایم که گمانه‌زنی انجام شود و نمونه‌برداری صورت گیرد و نتایج نهایی را اعلام کنند در صورتی که مشکل نداشته باشند مجوز آبگیری سد چمشیر گچساران داده می‌شود.

ایسنا- حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از دلایل اصرار بر انتقال پیروز به پارک ملی پردیسان را هوای آلوده تهران می‌داند و می‌گوید: علت اصرار ما برای انتقال «پیروز» به مرکز تکثیر در اسارت در توران، شرایط مناسب زندگی در آنجاست ،چرا که تکامل بدنی آن برای زندگی در چنین محیطی است ولی ما الان او را در تهران و هوای آلوده نگهداری می‌کنیم.

ایرنا- بهزاد شریفی‌پور، مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آغاز عملیات آبخیزداری در ۳۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان آغاز شد و قرار است تا پایان سال آینده اجرایی شود.

ایسنا- سیروس ادیب، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب از تخصیص اعتبار برای اجرای سومین فصل از برنامه کاوش در آتشکده حسن زودار این شهرستان خبرداد.

تسنیم- محمد طالبی‌متین مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «دیواره ساحلی کنارک» باید تخریب شود و امیدواریم  دستگاه‌های نظارتی در این موضوع ورود جدی و مؤثر داشته و در این امر به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنند.
هدف از ساخت این دیواره جلوگیری از سیلاب، طوفان، سونامی و همچنین مبارزه با قاچاق اعلام شده است، کارشناسان محیط زیست معتقدند که ساخت این دیواره آسیب جبران‌ناپذیری  به اکوسیستم دریایی کنارک وارد می‌کند و هیچ یک از دلایل مطرح‌ شده برای ساخت دیواره دلیل خوبی برای تخریب زیست‌بوم دریایی کنارک نیست.
​​​​​​​
ایسنا- امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: بسیاری از بناها، مانند کاروانسراهای سمنان که در اختیار اوقاف است، به حال خود رها شده‌اند. میراث فرهنگی هر سال این بناها را با توجه به بودجه‌ای که دارد، مرمت می‌کند، اما کافی نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/13/634609/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها