اخبار


سخنگوی فراجا خبر داد
کشف 29 هزار قبضه سلاح در 8 ماه

گروه حوادث/  سخنگوی فراجا از کشف بیش از ۲۹ هزار قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
سردار مهدی حاجیان با بیان اینکه بعد از اغتشاشات  سال ۱۳۹۸ کشفیات قاچاق سلاح و مهمات در کشور روند رو به افزایش و معناداری پیدا کرد و به همین دلیل قرارگاه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد  قاچاق سلاح و مهمات از طریق مرزهای شمال‌غربی، مرزهای غربی و جنوبی کشور صورت گرفته است و براساس آمارهای به دست آمده و همچنین اشراف عملیاتی و اطلاعاتی که همکاران ما در سراسر کشور خصوصاً فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دارند، از ابتدای سال جاری (یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری) تاکنون بیش از ۲۹ هزار قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
سخنگوی فراجا همچنین تصریح کرد: البته میزان کشفیات از خردادماه سال جاری افزایش چشمگیری داشته و ۹ هزار قبضه سلاح جنگی و بیش از ۷ هزار قبضه سلاح سرد ساخت برخی کشورها بخصوص امریکا کشف شده است از این رو با پلیس کشورهای همسایه جلساتی برای جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات برگزار کردیم. سردار حاجیان با بیان اینکه تعداد زیادی از این افراد که به صورت باندی در کشور فعالیت می‌کردند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: سلاح و مهمات بیشتر از مرزهای آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، کردستان و استان‌های جنوبی به کشور وارد می‌شود که  طی دو ماه اخیر با اشراف اطلاعاتی همکاران، ۸ هزار قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر‌مجاز کشف شده است و افرادی که با اهداف خاص قصد ورود غیرقانونی سلاح و مهمات به داخل کشور را داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

نجات 6 دریانورد ایرانی در آب‌های کویت

گروه حوادث/  همزمان با غرق شدن یک فروند موتور لنج ایرانی در آب‌های تحت حاکمیت کویت، با رصد و پایش مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی بندر امام خمینی و مراکز فرعی در اروند رود همچنین پیگیری از مبادی بین‌المللی، ۶ خدمه این شناور  از خطر مرگ نجات یافتند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، سجاد سبزیوند سرپرست امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح این حادثه گفت: به‌دنبال رصد و پایش مستمر مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی بندر امام خمینی ۶ نفر از سرنشینان یک فروند موتور لنج باری مغروقه‌ ایرانی در محدوده آب‌های کشور کویت نجات یافتند. وی در ادامه افزود: با پیگیری مدیریت بنادر و دریانوردی خرمشهر از سفارت ایران در کویت و انجام هماهنگی لازم برای اعزام تیم امداد به محل حادثه، از طریق مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی بندر امام خمینی و ایستگاه راهنمایی خور موسی و اروند چندین نوبت پیام درخواست کمک از شناورهای عبوری خوانده شد تا سرانجام با مشارکت گارد ساحلی کویت امکان امداد‌رسانی فراهم و منجر به گسیل گارد ساحلی کویت به موقعیت شناور مغروقه و نجات خدمه شناور آسیب‌دیده ایرانی شد.

پایان یکسال زندگی مخفیانه قاتل در کوه
​​​​​​​
گروه حوادث/   مرد جنایتکار که پس از قتل در «عنبرآباد» به کوه‌های اطراف شهر پناه برده بود بعد از درگیری با مأموران پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «رضا فیروزبخت» فرمانده انتظامی شهرستان «عنبرآباد» در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع یک مورد قتل مسلحانه در شهریور سال 1400 با تحقیقات پلیس آگاهی هویت قاتل شناسایی شد و تلاش برای دستگیری این متهم در دستور کار قرار گرفت. در نهایت با وجود گذشت بیش از یک سال از این موضوع با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط مأموران پلیس آگاهی محل اختفای قاتل در کوه‌های یکی از شهرهای همجوار شناسایی و مأموران این پلیس به همراه مأموران پلیس امنیت عمومی و مبارزه با مواد مخدر جهت دستگیری متهم به منطقه کوهستانی مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان «عنبرآباد» تصریح کرد:این متهم که خود را در محاصره پلیس دید بدون توجه به اخطارهای مأموران شروع به تیراندازی کرد اما در نهایت پس از گذشت چند ساعت درگیری و تیراندازی متقابل، دستگیر و 2 قبضه سلاح ممنوعه به همراه مقادیری مهمات از وی کشف و در ادامه پس از بازجویی و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/11/634630/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها