اخبـــــار


ارز ترجیحی داروهای سرطان حذف نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ساخت و فراهم شدن تجهیزات پیشرفته پزشکی در مرکز جامع درمان سرطان برکت گفت: موانع بهره‌برداری از این مرکز در چهارچوب قانون رفع و روند خدمت‌رسانی آن، تسریع می‌شود.
بهرام عین‌اللهی در نشست مشترک با سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت اظهار داشت: اقدامات ارزنده‌ای در ساخت و تجهیز این مرکز درمانی پیشرفته انجام شده، اما مهم‌تر از سخت‌افزارها، توجه به نهضت نرم‌افزاری و افزایش بهره‌وری است. 
وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت این مرکز نباید جنبه سرمایه‌گذاری و سودآوری داشته باشد، افزود: اگر مبنا، درآمدزایی بود بنیاد برکت می‌توانست در دیگر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند و حال آنکه قطعاً انگیزه احداث این مرکز جامع درمانی، خدمت به مردم بویژه محرومان و اقشار کم‌برخوردار است. وی با بیان اینکه بنیاد برکت با سابقه و عملکرد درخشان‌ در خدمت به محرومان، مجموعه‌ای انقلابی و‌ جهادی شناخته می‌شود، گفت: هدف اصلی این بنیاد که بهره‌وری بالایی نیز دارد، خدمت به مردم بویژه محرومان و اقشار کم‌برخوردار است. ضمن آنکه بنیاد برکت می‌تواند جنبه علمی پیدا کرده و به سمت مرجعیت علمی حرکت کند.
وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت گفت: این صندوق در شورای عالی بیمه و هیأت دولت تصویب و ۵۰۰۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی مجلس برای آن در نظر گرفته شده است که مرکز جامع درمان سرطان برکت با این صندوق، همکاری مستمر و‌ مؤثری خواهد داشت.

افزایش ۴۵۰۰ تخت به سرانه بیمارستانی استان تهران تا سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از افزایش ۴۵۰۰ تخت به سرانه بیمارستانی استان تهران تا سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علاءالدین ازوجی در تشریح روند احداث بیمارستان‌های سطح استان تهران به ایسنا گفت: طی سفرهای رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران و همراهی استاندار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، احداث، تکمیل و توسعه ۲۶ بیمارستان با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.
وی افزود: سه پروژه بیمارستان‌های شهدای تجریش با ۹۰۰ تخت، مهدی کلینیک با ۱۰۰۰ تخت و الغدیر با ۱۶ تخت تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد. در حقیقت تا دهه فجر بیمارستان خیرساز حکیم یافت آباد نیز با ۲۵۰ تخت افتتاح می‌شود و تا پایان سال نزدیک به چهار هزار تخت بیمارستانی به مجموعه فضاهای درمانی استان تهران اضافه خواهد شد.

۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات در مدارس کشور توزیع شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام مربی پرورشی صادر شده است، گفت: امسال تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور توزیع شد.
یوسف نوری اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح دانش‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و در نقاط مختلف کشور در حال اجراست.
به گفته وی، جریان امپریالیستی رسانه با استفاده از قدرت ارتباطات، در حال مدیریت افکار عمومی است و استکبار برای مدیریت افکار انسان‌های کشورهای در حال توسعه، پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است. 
وزیر آموزش و پروش با اشاره به اصلاح محور مدرک‌گرایی در آموزش و پرورش عنوان کرد: محور قرار گرفتن مدرک در آموزش و پرورش به جای مسائل تربیتی در آموزش و مهارت‌گرایی به معنای شغل مطلق و حذف مهارت‌های پایه باید اصلاح شود.
نوری با بیان اینکه امسال تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور توزیع شد، تصریح کرد: پارسال ۱۲۲ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام مربی پرورشی صادر شده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود موافقت لازم برای جذب نیروهای خدماتی در مدارس کسب شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/4/634639/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها