هنرمندان در فضای مجازی


اعتراف جالب جیمز کامرون!
با اینکه سال‌ها از اکران و درخشش فیلم تایتانیک گذشته اما هر ازگاهی این فیلم سینمایی به صفحات خبری رسانه‌های جهان بازمی‌گردد؛ از جمله می‌توان به اظهار نظر تازه جیمز کامرون اشاره کرد که نکته جالبی درباره «لئوناردو دی‌کاپریو» یکی از دو نقش اصلی این فیلم گفته است. به گفته کامرون، دی کاپریو حضور در تست تایتانیک را نمی‌پذیرد. بنابراین جیمز کامرون به او می‌گوید که اگر فیلمنامه را نمی‌خوانی، این نقش را نخواهی گرفت!»
کامرون آماده خط زدن او از فیلم بوده که لئو گفته: «صبر کن، یعنی اگر سناریو را نخوانم نقش را نمی‌گیرم؟ که کامرون هم تأکید کرده بود که: «بله. این یک پروژه بزرگ است که دو سال از زندگی‌ شما را می‌گیرد بنابراین من قصد ندارم که با تصمیم‌گیری اشتباه در انتخاب بازیگر، این پروژه را خراب کنم. اگر می‌خواهی بخوان یا اینکه نقش را نمی‌گیری.» دی کاپریو پس از بازی در فیلم‌های عاشقانه رومئو + ژولیت در سال ۱۹۹۶ و تایتانیک در سال ۱۹۹۷ به شهرت بین‌المللی رسید. تایتانیک با بازی دی کاپریو و وینسلت در طول اکران خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد که اکنون با فروش ۲،۲ میلیارد دلار، سومین فیلم پرفروش جهان است.
کامرون اظهار نظری هم درباره «آواتار ۲» داشته، اینکه هزینه ساخت دنباله فیلم «آواتار» آنقدر زیاد بوده که این فیلم محکوم به فروشی بالغ بر دو میلیارد دلار در گیشه جهانی است! کامرون»سال‌ها صرف ساخت و فیلمبرداری دنباله‌های «آواتار» کرده است. فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر در سینماها اکران می‌شود.
انتشار نامه فوتبالی از سهراب سپهری
این روزها که بحث فوتبال و جام جهانی داغ است ایسنا مطلب جالبی درباره سهراب سپهری و فوتبالی بودنش منتشر کرده است. گویا سپهری اهل فوتبال بوده، آنچنان که خیلی از پنجشنبه‌ها و جمعه‌هایش در امجدیه می‌گذشته و حتی نشریات ورزشی را به دقت می‌خوانده و البته جریان فوتبال ایران و جهان را دنبال می‌کرده است!
این شاعر نامه‌ای در اوایل دهه ۱۳۵۰ برای مجله «کیهان ورزشی» نوشته که حاوی نکته‌های جالبی است و وجهی دیگر و کم‌تر شناخته شده‌ای از علایق و روحیات او را به دوستدارانش نشان می‌دهد. در بخشی از این نامه آمده: «چه می‌شد اگر ما بهای اشتراک بلیت‌های مسابقات را به فدراسیون و یا باشگاه‌ها می‌پرداختیم و آنها بلیت مسابقه را برای ما می‌فرستادند، چه موانعی در سر راه موضوع اشتراک هست؟ در کشورهای پیشرفته چه می‌کنند؟ چرا بلندگوی امجدیه قبل از هر مسابقه (چه بزرگ و چه کم‌اهمیت) اسامی بازیکنان و داوران را اعلام نمی‌کند، مگر این کار چقدر وقت گوینده را می‌گیرد؟ این را چطور باید یادآوری کرد؟»
یک ایرانی در میان 10 آهنگساز برتر جهان
ساخت آهنگ بی‌کلام «نیل» سبب راهیابی نام محمدرضا اژدری، آهنگساز ایرانی به مرحله نهایی داوری یک مسابقه بین‌المللی شد. این آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست ایرانی، امسال با آهنگ بی‌کلام نیل در مسابقه2022‌ Hollywood music awards شرکت کرده بود که حالا نام وی در بین 10 آهنگساز برتر جهان دیده می‌شود.
The Hollywood Music In Media Awards نخستین مجموعه‌ای است که از موسیقی اورجینال در تمام رسانه‌های تصویری در سراسر جهان از جمله فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، تریلر، تبلیغات تجاری، مستندات و برنامه‌های خاص؛ بهترین‌های جهان را انتخاب می‌کند. اژدری همچنین در مسابقه‌ بین‌المللی ۲۰۲۲ fmcontest هم شرکت کرده و در این مسابقه هم به مراحل پایانی راه پیدا کرده است. سال گذشته آهنگ «رقص باران» از آلبوم «معجزه عشق» با آهنگسازی محمدرضا اژدری توانسته بود با صعود به مراحل نهایی مسابقه بین‌المللی ۲۰۲۱ fmcontest رتبه پانزدهم را در جهان کسب کند.
 «زبان گنجشکی» در کتابفروشی‌ها
کتاب «زبان گنجشکی» قصه‌ای از زندگی امام رضا علیه‌السلام است که به قلم محمدرضا شمس، برای مخاطبان کودک و از سوی انتشارات «به‌نشر» روانه کتابفروشی‌ها شده. این کتاب، داستان خانواده گنجشکی است که روزی ماری به آنها نزدیک می‌شود و نمی‌دانند چگونه می‌توانند خودشان و بچه‌هایشان را از دست مار نجات دهند. تا اینکه امام رضا(ع) از آنجا عبور می‌کنند و یکی از گنجشک‌ها مشکلش را توضیح می‌دهد. در بخشی از متن کتاب آمده: «آقا گنجشکه از توی لانه بیرون پرید. بعدازظهر بود. خورشید گرم و پرنور می‌تابید. آقا گنجشکه این‌طرف و آن‌طرف را نگاه کرد. هیچ‌کس توی باغ نبود. انگار همه توی لانه‌هایشان خوابیده بودند. آقا گنجشکه به سایه مار که روی دیوار باغ افتاده بود نگاه کرد و جیک جیک پرسروصدایی راه انداخت: کمک! کمک! یکی به ما کمک کنه.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/24/634668/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها