سرود غیرت


حسام‌الدین برومند

​​​​​​​تیم فوتبال ایران در یک بازی تاریخی، توانست با دو گل دلچسب ولز را شکست بدهد و بهترین نتیجه را در ادوار جام جهانی رقم بزند، هم تیم را در جام قطر نگه دارد و هم امیدها برای صعود از گروه خودمان را بیشتر کند و هم دل 80 میلیون ایرانی را شاد کند. از همان ابتدا که بچه‌ها سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواندند، معلوم بود که عزم آنها جزم است تا با «غیرت» و «اتحاد» یک پیروزی بزرگ را رقم بزنند. این پیروزی فقط به مسائل فنی باز نمی‌گردد.
 درست است که رامین رضاییان در سمت راست تیم ملی خوش درخشید، درست که قلی‌زاده آماده بود و خط دفاعی حریف را بهم ریخت، درست است که طارمی با تجربه بالا توانست یک کارت قرمز را به ولزی‌ها تحمیل کند، درست است که روزبه چشمی معجزه کی‌روش شد تا بازی قبلی را فراموش کنیم، درست است که آزمون به تیر دروازه زد، درست است که کی‌روش سرمربی بزرگی است و... اما ولز برای این زانو زد که دید این ایران، یکدل است و همه برای پرچم ایران تا پای جان به میدان آمده‌اند.
ایران، سرزمین مردان بزرگی است که بارها و بارها افتخارات بزرگ تاریخی به‌دست آورده است. ایران می‌تواند در وقت اضافه، محاسبات را بهم بزند و حریف را آچمز کند. این بازی، نشان داد که بازی مقابل انگلیس یک استثنا بوده است و وقتی بچه‌ها با غیرت به زمین می‌آیند همان ایرانی می‌شوند که همیشه کارهای بزرگ کرده و بدخواهان را مستأصل و منفعل کرده است.
بازی فوتبال را باید فوتبالی دید و تغییرات فنی در تیم ایران مقابل ولز را باید به تحلیل نشست و باید از الان سناریوهای جدید برای بازی با امریکا تدارک دید تا پشتوانه‌ای برای صعود باشد، اما نمی‌شود از بازی روانی و رسانه‌ای دشمنان ملت ایران غافل شد. 
همان مدعیانی که رجز سر می‌دهند که مسائل سیاسی را نباید به صحنه ورزش کشاند در روزهای اخیر بالاترین هجمه و عملیات روانی را علیه ایران به میان کشیدند و از هر حربه‌ای استفاده کردند تا ایران و بچه‌های با غیرت فوتبال ما را به حاشیه ببرند و تفرقه در تیم راه بیندازند!
همان پول‌هایی که آشوب و اغتشاش را در ایران در دوماه گذشته راه انداختند، تلاش و تقلای فراوانی کردند که در داخل ایران به بهانه شکست مقابل انگلیس، دوباره دست به اغتشاش بزنند و حتی افرادی را اجیر کردند که با پرچم انگلیس در خیابان‌های تهران خوشحالی کنند! اما یکبار دیگر دچار خطای در تحلیل شدند و نتوانستند بفهمند که ایران بزرگ‌تر از این است که با عملیات روانی و رسانه‌ای، قافیه را ببازد. 
شاید کمی صحنه غبارآلود شود و در این میان هیاهویی به باطل بلند شود ولی در نهایت با نشستن غبارها، یک ایران مقتدر و بزرگ رخ می‌نماید که قادر است افتخارآفرین شود و معادلات همه معاندان و بدخواهان ملت ایران را برهم بزند.
این پیروزی بچه‌ها مقابل ولز، یک نماد است؛ نمادی از عنصر غیرت و وحدت که پادزهر سمپاشی‌ها و دغل‌کاری‌ها و فریب‌کاری‌های دشمن پلیدی است که پیشرفت ایران قوی را برنمی‌تابد و نمی‌خواهد مردم ایران را شاد ببیند ولی کور خواندند و دیروز ایران هم فوتبال را برد و هم در صحنه عملیات روانی و رسانه‌ای دشمنان، سربلند بیرون آمد.
تبریک به همه ملت ایران و تسلیت به بی‌بی‌سی و اینترنشنال و موساد و سیا و کومله و تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/24/634672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها