اخبار


تاریخ‌سازی ملی‌پوشان در جام جهانی
طارمی، رضاییان و چشمی بالاتر از نیمار

با گل‌هایی که تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات جام جهانی به ثمر رساند، رکوردهای جالبی در تاریخ فوتبال جا‌به‌جا شد. گل‌هایی که در وقت اضافه به ثمر رسید و موجب تاریخ‌سازی ملی‌پوشان کشورمان در جام جهانی شد. در دیدار تیم ملی با ولز، روزبه چشمی در دقیقه 98 و رامین رضاییان در دقیقه 101 گلزنی کردند تا اتفاق جالبی را در دنیای فوتبال به نام خود ثبت کنند. این در حالی است که تیم کشورمان تا اینجای مسابقات 4 گل به ثمر رسانده تا بهترین عملکرد تهاجمی تیم ملی در ادوار تاریخ جام جهانی باشد. مهدی طارمی هم در بازی با انگلیس در دقیقه 113 گلزنی کرد تا دیرهنگام‌ترین گل تاریخ جام جهانی را به ثمر برساند. این در حالی است که نیمار برزیلی در جام جهانی  2018 در دقیقه 97 موفق به گلزنی مقابل کاستاریکا شد. علاوه بر این مهدی طارمی که در بازی قبلی تیم ملی مقابل انگلیس دوبار گلزنی کرد، مقابل ولز پایش به گلزنی باز نشد اما تأثیرگذاری پررنگی در برد شیرین شاگردان کی‌روش داشت. بر اساس آمار، طارمی در جریان بازی با ولز، مهاجم کشورمان در دو تورنمنت اخیر جام جهانی بیشترین تعداد ایجاد شانس را از آن خود کرده است. پس از طارمی با 8 ایجاد شانس، مسعود اوزیل (مقابل کره جنوبی)، نیمار (مقابل بلژیک) و تریپیر (مقابل بلژیک) با 7 ایجاد شانس قرار دارند.

رضاییان: واقعاً نمی‌‌دانستم بخندم یا اشک بریزم

پیروزی تیم‌ملی کشورمان مقابل ولز در حالی شکل گرفت که رامین رضاییان، زننده گل دوم ایران بود و او با انتشار پستی در اینستاگرام به شادی گلش اشاره داشت و نوشت: «جایی که واقعاً نمی‌دانستم بخندم یا اشک بریزم. مردم ایران از ته قلبم دوستتون دارم، شما سزاوار بهترین‌ها هستید.»

متروی دوحه در قبضه هواداران خوشحال تیم‌ملی

پیروزی تیم‌ملی ایران مقابل ولز، روز خاطره‌سازی برای ایرانی‌ها رقم زد. طرفداران تیم‌ملی 2 ساعت پس از این پیروزی شیرین در ایستگاه متروی ورزشگاه احمد بن علی با به صدا درآوردن بوق، شیپور و اهتزاز پرچم کشورمان، به تشویق تیم‌ملی پرداختند و برای ولزی‌ها کری خواندند. شدت خوشحالی هواداران به شکلی بود که مردم برخی کشورهای دیگر مثل برزیل، ژاپن و کره‌جنوبی نیز نام ایران را صدا زده و خودشان را در شادی ایرانی‌ها شریک دانستند. تعدادی از هواداران امریکایی هم که در حال رفتن به سمت ورزشگاه البیت برای دیدار با انگلستان بودند، درباره برتری ایران مقابل ولز صحبت کرده و تیم‌ملی را حریفی سخت برای دیدار پایانی خود قلمداد کردند.
ورزشگاه «احمد بن علی» قطر به رنگ پرچم ایران درآمد
پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، ورزشگاه «احمد بن علی» کشور قطر به رنگ پرچم کشور ایران درآمد و دیواره‌های این استادیوم تصویر پرچم ایران را به نمایش گذاشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/20/634685/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها