کریستیانو رکورددار دریافت جایزه بهترین بازیکن در ادوار جام‌جهانی

رونالدو تاریخ سازی کرد و اشک ریخت!


گروه ورزشی/ پرتغال و غنا در دور اول مرحله گروهی جام‌جهانی 2022 قطر در ورزشگاه 974 به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 3-2 پرتغال به پایان رسید. 
گل‌های پرتغال را کریستیانو رونالدو (65 پنالتی)، فلیکس (78) و رافائل لیائو (80) به ثمر رساندند و برای غنا هم آندره آیو (73) و عثمان بوکاری (89) به ثمر رسید تا غنا هم به اولین نماینده آفریقا در این جام جهانی بدل شود که توانسته در مرحله اول گلزنی کند. رونالدو با گلی که در این بازی به ثمر رساند، در جام جهانی تاریخ‌ساز شد و تنها بازیکن در تاریخ فوتبال نام گرفت که توانسته در 5 دوره مختلف جام جهانی گلزنی کند. فیفا نسبت به تاریخ‌سازی رونالدو واکنش نشان داد و او را «فرازمینی» خواند. این بازیکن همچنین بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد تا در این زمینه نیز تاریخ‌ساز شود. هیچ بازیکنی در دوره‌های مختلف جام جهانی به اندازه او نتوانسته عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند. رونالدو با 7 بار در صدر قرار دارد و بازیکنانی مثل لیونل مسی و آرین روبن با 6 بار در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته دیگر درباره رونالدو اینکه او که آخرین حضور خود در جام جهانی را  تجربه می‌کند، هنگام خواندن سرود تیم ملی کشورش احساساتی شد و اشک ریخت. رونالدو پس از این بازی گفت: «گلزنی در پنجمین دوره از رقابت‌های جام جهانی برایم یک افتخار بزرگ است. لحظه زیبایی است، اینکه در پنجمین دوره‌ مختلف جام جهانی حضور دارم. ما پیروز شدیم و یک برد بسیار مهم به دست آوردیم. ما می‌دانیم که پیروزی در اول راهِ این رقابت بزرگ چقدر حیاتی است.» او به جدایی از منچستریونایتد و تیم جدیدش چنین واکنشی داشت: «من الان روی جام جهانی متمرکز هستم. ما در این رقابت حاضر هستیم و در اولین بازی پیروز شدیم. نمایش خوبی داشتیم و به همین دلیل دیگر چیزها برایم اهمیتی ندارد. مهم‌ترین چیز الان جام جهانی است.»
همچنین اوتو آدو سرمربی تیم‌ملی غنا در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی در مورد پنالتی که رونالدو گل کرد، گفت: «داور یک پنالتی به پرتغال هدیه داد. پنالتی نبود بلکه هدیه بود. چرا؟ چون رونالدو در این صحنه حضور داشت. اگر بازیکنی دیگر بود، آیا بازهم پنالتی اعلام می‌شد؟ اگر تیمی گلی به ثمر برساند، به آن تیم تبریک می‌گویم اما این واقعاً یک هدیه بود. هدیه ویژه داور. این یک برخورد کاملاً عادی بود. نقش VAR چیست؟» 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/21/634686/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها