جام جهانی 2022 قطر – گروه D

فرانسه – دانمارک؛ به دنبال صعود مشترک


ورزشگاه جالب 974 امشب از ساعت 19:30 میزبان حساس‌ترین دیدار گروه D جام‌جهانی 2022 قطر خواهد بود. فرانسه و دانمارک مدعیان صعود از گروه امروز به مصاف هم خواهند رفت.
یک صعود راحت
تیم فرانسه با دیدیه دشان یک تیم پرستاره است و بسیاری مثل ونگر بر این باورند که با خط حمله قدرتمندشان می‌توانند دوباره قهرمان جام‌جهانی شوند. با این حال با برد مقابل استرالیا نمی‌توان به طور قاطع از مدعی بودن فرانسه گفت. ولی وقتی می‌بینیم آرژانتین و آلمان چه عملکردی داشته‌اند، به آینده فرانسه امیدوارتر خواهیم بود. فرانسه در دوره قبلی در گروهی مشابه صدرنشین شد و به نظر می‌آید فرانسوی‌ها کار دشواری برای صعود از این گروه نخواهند داشت. دشان بیشتر به فکر تکرار قهرمانی و رسیدن به رکورد خاص ایتالیا است. دو مهاجم سابق آرسنال در صدر جدول گلزنان تاریخ تیم ملی فرانسه قرار گرفته‌اند اما تیری آنری حالا دیگر جای امنی ندارد به خصوص با دو گلی که الیویه ژیرو به استرالیا زد.
مهاجم میلان با استفاده از بدشانسی کریم بنزما و مصدومیتش، تعداد گل‌های ملی خود را به 51 رساند و حالا یک گل می‌خواهد تا بالاتر از آنری بهترین گلزن تاریخ کشورش شود؛ گلی که می‌تواند صعود فرانسه به مرحله یک‌هشتم‌نهایی را قطعی کند.
به دنبال فرار از بن‌بست
در حالی که پیش از شروع جام‌جهانی با توجه به عملکرد دانمارک این تیم بین تیم‌هایی با شانس شگفتی‌سازی قرار می‌گرفت، خیلی زود به سد تونس خوردند. دینامیت‌ها آنقدر امیدوارکننده نبودند که درباره آینده‌شان راحت بشود صحبت کرد. دانمارک برای صعود باید از فرانسه امتیاز بگیرد، در غیر این صورت به تونس و استرالیا هم شانس صعود خواهد داد و بازی آخرشان مقابل استرالیا دشوارتر از آن چیزی می‌شود که فکر می‌کردند. برای دانمارک داستان مشابه هرناندس در دانمارک رخ داد و توماس دلانی، هافبک سویا در دیدار با تونس دچار مصدومیت زانو شد تا تورنمنت قطر را از دست بدهد، ریکاوری او حداقل یک ماه طول می‌کشد. هیولماند نگرانی جدیدی ندارد و احتمالاً اریکسن را کمی عقب‌تر می‌فرستد تا در کنار پیر امیل هویبرگ جای خالی دلانی را پر کند و میکل دامسگارد یا یسپر لندستروم به خط حمله ملحق می‌شوند. آندریاس کورنلیوس در بازی با تونس یکی از بدترین فرصت سوزی‌های تاریخ جام جهانی را رقم زد و این بازیکن 29 ساله شاید مقابل فرانسه در کنار یوسف پولسن همیشه مصدوم فقط روی نیمکت بنشیند.
آخرین مسابقه
سپتامبر همین سال 2022 دو تیم در لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم رفتند که دانمارک آن بازی را 2-0 برد. دولبرگ و اولسن گل‌های دینامیت‌ها را زدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/21/634687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها