جام جهانی 2022 قطر – گروه C

لهستان – عربستان‌؛ جنگ عقاب و شاهین!


جشن و شادی عربستان و تمام دنیای عرب بعد از پیروزی شوکه کننده برابر آرژانتین به پایان رسیده و حالا باید به فکر لهستان باشند. امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی، تیم‌های ملی لهستان و عربستان در دومین دیدارشان در جام‌جهانی 2022 قطر به مصاف هم خواهند رفت.پیش‌بینی می‌شد بازی مقابل مکزیک برای لهستان دشوار باشد، اما تصور نمی‌کردیم کسی که فرصت‌سوزی کند لواندوفسکی باشد. فوق‌ستاره لهستان فرصت خیلی خوبی را برای راحت کردن خیال مردم‌شان از دست داد و حالا لهستان 2 دیدار دشوار مقابل تیم‌های باانگیزه و زخم‌خورده گروه در پیش دارد. عقاب‌ها می‌دانند که عربستان برای پیاده کردن تاکتیک مشابه با بازی مقابل آرژانتین می‌آید و ضربه زدن به این تیم با دفاعی منسجم دشوار خواهد بود. از طرفی بازی آخر مقابل آرژانتین سخت‌ترین بازی لهستان خواهد بود. اگر لهستان صعود می‌خواهد باید همین امروز دستکم 3 امتیاز را از عربستان بگیرد، در غیر این صورت روز آخر کارشان به اما و اگر خواهد کشید. لهستان در نفوذ به دفاع عربستان و هنرنمایی در یک سوم دفاعی این تیم کار آسانی ندارد هرچند بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به عربستان دارد. لهستان با پیروزی در بازی امشب به صدر جدول می‌رود اگر مکزیک نتواند آرژانتین را شکست دهد البته کار لهستان در بازی آخر مقابل آلبی سلسته بسیار سخت است.
هنوز هم عربستانی‌ها از برد مقابل آرژانتین حرف می‌زنند و حالا حالاها همین ماجرا خواهد بود. عربستان قرار نیست تا مراحل بالای جام‌جهانی برسد و مشخصاً برد تاریخی مقابل آرژانتین کم از یک جام بزرگ برایشان ندارد. تیمی که جسورانه در عرض چند دقیقه خودی نشان داد و برای مکزیک و لهستان هم خط و نشان کشید. در واقع مزد نترسیدن را عربستان گرفت و حالا شگفتی در دسترس است. نکته مهم اینکه حتی با 2 تساوی مقابل لهستان و مکزیک هم صعود به مرحله بعدی برای تیم رنار در دسترس است. آیا این شگفتی امروز به واقعیت نزدیک می‌شود؟ عربستان با وجود نتیجه شگفت‌انگیزی که برابر آرژانتین به دست آورد، همچنان نسبت به لهستان و مکزیک تیم ضعیف‌تری محسوب می‌شود و برای همین رنار از تیم خواسته جشن پیروزی مقابل آرژانتین را تنها 20 دقیقه طول بدهند.سعودی‌ها که تیم ماقبل آخر رنکینگ در میان 32 تیم حاضر در جام جهانی هستند و تنها از غنا بالاترند، به دنبال دومین صعود از مرحله گروهی هستند بعد از آنکه در سال 1994 در مرحله یک‌هشتم‌نهایی توسط سوئد حذف شدند. آن تورنمنت نخستین حضور عرب‌ها در جام جهانی بود که تا اواخر دهه 70 میلادی اصلاً در مقدماتی جام جهانی هم حاضر نمی‌شدند.
 آخرین جدال
مارس 2006 در تنها دیدار بین لهستان و عربستان که دیداری دوستانه بود عقاب‌ها 2-1 پیروز شدند. سوسین گل‌های لهستان را در آن دیدار زد و توکار برای سعودی‌ها گلزنی کرد.اخبار تیمی
لیونل مسی اگرچه پنجشنبه جدا از هم‌تیمی‌های خود تمرین کرد، اما انتظار می‌رود این فوق‌ستاره 35 ساله از ابتدا در ترکیب باشد و این برای اسکالونی یک دردسر بزرگ درست می‌کند. پای چپ کاپیتان آرژانتینی بشدت مایه نگرانی است اما خیلی بعید است پاپو گومس در بازی امشب جای او را بگیرد و مسی رهبر خط حمله سه نفره‌ای می‌شود که در آن لوتارو مارتینس و آنخل دی‌ماریا نیز حضور دارند. لیساندرو مارتینس که به دلیل نداشتن آمادگی کامل، بازی با عربستان را از روی نیمکت آغاز کرد، می‌تواند به جای کریستین رومرو یا نیکلاس اوتامندی در دفاع چهار نفره اسکالونی قرار بگیرد، گونسالو مونتیل و الکسیس مک آلیستر هم در رقابت هستند. آنخل کوره آ و پائولو دیبالا که این دومی تازه از مصدومیت برگشته هم امید دارند برای دقایقی هم که شده فرصت بازی در جام جهانی را به دست آورند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/21/634688/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها