نگاهی به نتایج بازی‌های چهارشنبه و پنجشنبه جام جهانی 2022

آتش‌بازی اسپانیا و گل زیبای ریچارلیسون


گروه ورزشی/ آتش‌بازی اسپانیا، اتفاقی بود که در چهارمین روز از رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، در گروه E مسابقات و در ورزشگاه الثمامه رخ داد و اسپانیا برابر کاستاریکا رفت و به برتری 7-0 رسید. در این مسابقه، دنی اولمو (11)، مارکو آسنسیو (21)، فران تورس (پنالتی 31 و 54)،  گابی (74)، کارلوس سولر (90) و آلوارو موراتا (92) دروازه کیلور ناواس را باز کردند تا شاگردان لوئیس انریکه، به بردی پرگل و ارزشمند دست پیدا کنند. برد 7-0 اسپانیا برابر کاستاریکا، یکی از 11 برد باشکوه تاریخ مسابقات فوتبال جام جهانی است که طی آن یک تیم با اختلاف حداقل 7 گل برابر تیم دیگر به برتری رسیده است. کاستاریکایی‌ها در طول بازی حتی یک شوت هم به سمت دروازه اسپانیا نزدند تا آماری شرم‌آور از خود در جام جهانی ثبت کنند. البته این موضوع برای کاستاریکا چندان هم عجیب نبود، چراکه این اتفاق در دیدار آنها مقابل برزیل در جام جهانی 1990 هم افتاد. در آن بازی برزیل توانست با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهد. نکته دیگر اینکه گابی ستاره جوان اسپانیا در این بازی به سومین گلزن جوان تاریخ جام جهانی بدل شد. او که جوان‌ترین بازیکن ماتادورها است، بعد از پله، اسطوره برزیلی و روساس مکزیکی در جایگاه سوم جوان‌ترین گلزنان تاریخ جام جهانی قرار گرفت. پله با 17 سال و 240 روز در جایگاه نخست قرار دارد. مانوئل روساس با 18 سال و 93 روز در رده دوم قرار دارد و حالا گابی با 18 سال و 110 روز در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.
کورتوا ناجی بلژیک شد
در بازی‌های گروه F هم، بلژیک در ورزشگاه احمد بن علی، به مصاف کانادا رفت و به برتری 1-0 رسید. در این بازی میچی بتشوایی در دقیقه 44 برای شیاطین سرخ گلزنی کرد. در این مسابقه، آلفونسو دیویس، بازیکن کانادا البته در دقیقه 9 پنالتی تیم را به دستان تیبو کورتوا زد. پس از آن، کانادا که بعد از 36 سال به جام جهانی رسیده، 20 شوت و یک پنالتی در این مسابقه زد که هیچ‌کدام به گل تبدیل نشد. در این بازی فیفا پس از مسابقه «کوین دی‌بروینه» را بهترین بازیکن زمین دانست که انتقاداتی را به همراه داشت و  برخی خبرنگاران مدعی شدند که دی‌بروینه لایق این جایزه نبود و خود ستاره بلژیک نیز مدعی شد که نمی‌داند چرا بهترین بازیکن زمین شناخته شده است.
پیروزی سوئیس با گلزنی یک کامرونی
در پنجمین روز رقابت‌های جام جهانی 2022 و در گروه G ، سوئیس موفق شده 1-0 از سد کامرون عبور کند. شیرهای رام نشدنی برای اعاده حیثیت از قاره آفریقا وارد زمین شده بودند ولی به صخره بزرگی به نام یان زومر برخورد کردند. گلر 33 ساله سوئیسی‌ها باز هم ناجی تیمش شد و توانست با مهارهای دیدنی مانع گلزنی بازیکنان کامرون شود. نکته دیگر این مسابقه گلزنی بریل امبولو برای سوئیس بود؛ بازیکنی که اصلیتی کامرونی داشت، گل زد تا دست‌هایش را به نشانه عدم خوشحالی بالا برد و به سوژه رسانه‌ها تبدیل شود.
تساوی اروگوئه و کره جنوبی با آماری عجیب
اروگوئه و کره‌ جنوبی، در گروه H در ورزشگاه اجوکیشن سیتی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد. در این مسابقه که ستاره‌هایی همچون سون هیونگ مین از کره ‌جنوبی، سوارز، کاوانی، نونیز و... از اروگوئه حضور داشتند هیچ شوتی در چارچوب به ثبت نرسید. این آمار طی 5 دوره اخیر برای نخستین بار در رقابت‌های جام جهانی ثبت شده است.
آواز ژوگوبونیتو در صحرای قطر
برزیل و صربستان در گروه G جام جهانی در ورزشگاه لوسیل مقابل هم قرار گرفتند که این بازی 2 بر صفر به سود برزیل خاتمه پیدا کرد. گل نخست طلایی‌پوشان را ریچارلیسون (63) وارد دروازه صربستان کرد تا سرانجام سد دفاعی این تیم شکسته شود. ریچارلیسون 11 دقیقه بعد هم در یک حرکت تماشایی توانست دومین گل خودش و تیمش را در این بازی به ثمر رساند. فیفا در واکنش به گلزنی ریچارلیسون نوشت که او چطور توانسته چنین گلی به ثمر رساند و وحشت را به جان ورزشگاه انداخت. برخی دیگر از رسانه‌ها نمایش دیدنی او را به رونالدو نازاریو نسبت دادند و از یک R9 دیگر برای سلسائو نوشتند. نیمار کیسه‌بوکس صرب‌ها در این مسابقه بود و در نهایت نیز در دقیقه 79 به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا تعویض شد. او بیشتر از هر کسی در این جام مورد خطا قرار گرفت و با 9 خطای صربستانی‌ها مواجه شد.
تیته سرمربی برزیل در خصوص مصدومیت نیمار گفت: «نگران نباشید. نیمار در این جام جهانی بازی خواهد کرد. او به بازی کردن ادامه خواهد داد و از این بابت می‌توانید مطمئن باشید.» اطمینان تیته در حالی است که خود نیمار پس از بازی حاضر به صحبت درباره شرایطش نشد. او پس از تعویض، پیراهنش را روی سرش کشید تا دوربین‌های تلویزیونی، چهره مغموم و شاید گریان او را نتوانند به تصویر بکشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/21/634692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها