هانیه رستمیان و مربی‌اش بامداد دوشنبه به مصر می‌روند

شروع ماجراجویی دختر المپیکی در جام ریاست


مهری رنجبر/ماجرا‌جویی هانیه رستمیان، تیرانداز المپیکی تپانچه، در جام ریاست فدراسیون جهانی با پروازش در بامداد دوشنبه به مصر شروع می‌شود. او دو ماه پیش با پنجمی قهرمانی جهان، ماده تپانچه 25 متر، هم سهمیه المپیک 2024 پاریس را گرفت و هم با دوازدهمی رنکینگ جهانی اسمش در لیست تیراندازان حاضر درجام ریاست فدراسیون جهانی نوشته شد. هانیه با برگشت به تهران و استراحت کوتاه مدت، خیلی زود تمریناتش را از سر گرفت تا برای رقابت با تیراندازان برتر دنیا آماده شود؛ مسابقه‌ای که از چهارشنبه 9 آذرماه در قاهره شروع می‌شود.
تیرانداز المپیکی فرداشب ساعت 12 همراه مربی اش محسن نصر اصفهانی پرواز می‌کند. طبق برنامه، دختر تیرانداز سه‌شنبه 8 آذرماه از  12:30 درماده 25 متر تپانچه تمرین می‌کند و چهارشنبه هم از ساعت 15 در خط آتش قرار می‌گیرد. پنجشنبه هم مسابقه مرحله سریع 25 متر است و شنبه 12 آذر هم فینال برگزار می‌شود تا تیرانداز برتر انتخاب شود.
محسن نصر اصفهانی مربی هانیه، شاگردش را آماده مسابقه با بهترین‌های دنیا می‌داند. او به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «با برگشت از قهرمانی جهان و دعوت هانیه به مسابقه فینال فینالیست‌ها، خیلی منسجم برنامه‌ریزی کردیم و هانیه هم طبق برنامه در سالن 25 متر فدراسیون هر روز تمرین می‌کرد. خدا را شکر رئیس فدراسیون هم فشنگ خارجی خوب را برای تمرین تهیه کرد تا رستمیان بدون دغدغه، همه تمرکزش روی تمرین و مسابقه باشد. او حالا آماده است و امیدوارم نماینده شایسته‌ای در این رقابت ها برای ایران باشد.»
مربی تیم ملی تیراندازی تپانچه، کار سختی را برای دختر المپیکی پیش‌بینی می‌کند: «شک نکنید او کار سختی در مصر دارد، چرا که 12 تیرانداز برتر تپانچه 25 متر در آنجا با هم رقابت می‌کنند، تیراندازانی که اکثراً قهرمان جهان و المپیک هستند؛ رقابتی کاملاً نفسگیر و نزدیکی که برای هانیه خیلی راحت نیست. اما باید دید شرایط روحیه، ذهنی و مسابقه برای ملی پوش ما چطور و به چه شکل می‌شود».
با این حال نصر اصفهانی که همیشه به شاگردانش در مسابقات امیدوار است، به نتیجه دختر تیرانداز هم خوشبین است: «من همیشه به اجرای خوب بچه‌ها در رقابت‌های بین‌المللی امیدوارم، چرا که آنها همیشه با آمادگی روحی خوب در مسابقات شرکت می‌کنند. امیدوارم هانیه هم بدون فکر به نتیجه در مصر، همه تمرکزش را روی مسابقه بگذارد.»
با اینکه حرف از این بود که هنوز ویزای هانیه و مربی اش قطعی نشده اما به گفته نصر اصفهانی، دفتر حافظ منافع مصر در تهران با تماس با او خبر از صدور ویزا داده و قرار است نماینده فدراسیون یکشنبه صبح با حضور در دفتر حافظ منافع مصر ویزاها را تحویل بگیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/22/634694/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها