اخبار


سریلانکا؛ دومین حریف والیبال نوجوانان

تیم والیبال نوجوانان ایران بعد از شکست افغانستان در اولین روز لیگ ملت‌های آسیای مرکزی، امروز به مصاف سریلانکا می‌رود. شاگردان محمد وکیلی با سه یار کمکی برای دفاع از اعتبار والیبال ایران در لاهور با تیم‌های پاکستان، بنگلادش، افغانستان و سری‌لانکا تا هشتم آذرماه رقابت می‌کنند. این تیم پنجشنبه هفته قبل در اولین مسابقه با تأخیر 3ساعته مقابل افغاستان قرار گرفت و مقتدرانه با نتیجه 3- صفر و امتیازات 25 - 16، 25 - 12 و 25 - 22 برنده شد. سیدمحمدعلی حسینی  سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان هم تماشاگر ویژه بازی نوجوانان بود. تیم والیبال نوجوانان ایران بعد از ریکاوری و تمرین دیروز، امروز ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف سری‌لانکا می‌رود.

گرگان و آبادان تیم‌های پیروز لیگ بسکتبال

هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال با برد تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان همراه شد.در این هفته شهرداری گرگان صدرنشین در خانه میزبان کاله آملی بود که در جدول رده‌بندی هم امتیاز هستند و برد در این مسابقه صدرنشینی را قطعی می‌کرد.دو تیم حملات گسترده‌ای به سمت حلقه‌های یکدیگر داشتند و بدون دفاع مناسب توانستند اولین بازی بالای 100 امتیاز را رقم برنند که نفع آن را شهرداری گرگان برد تا با نتیجه 111- 103 برنده میدان لقب بگیرد و با 15 امتیاز صدرنشین باقی بماند.اما در اصفهان ذوب آهن در غیاب ارسلان کاظمی مصدوم مقابل نفت آبادان به سختی کار کردند و هر چند در دقایق پایانی به یک امتیازی حریف رسیدند اما 60 - 63 باختند تا در خانه امتیاز به حریف بدهند. در سایر بازی‌ها نیز آویژه صنعت پارسا مشهد 57 - 63 به صنعت مس کرمان باخت، توفارقان آذرشهر ۵۳ - 71 نتیجه را به نبوغ اراک واگذار کرد. رعد پدافند نیز 78 - 68 از سد مس رفسنجان گذشت تا اولین بردش را دشت کند.مهرام تهران نیز به‌دلیل عدم حضور صنایع هرمزگان 20- صفر برد فنی خورد تا به رده دوم برود.

تأیید صلاحیت یک کاندیدای اسکواش

هنوز تأیید صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون اسکواش نیامده است. در حالی که اعضای مجمع انتخابات فدراسیون اسکواش 14 آذرماه برای انتخاب رئیس چهار سال آینده در آکادمی ملی المپیک جمع می‌شوند، اما از بین 6 کاندیدا، هنوز خبری از تأیید صلاحیت یکی از کاندیداها نیست. فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها گفته: «تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون اسکواش را مشخص کرده‌ایم. تنها احراز صلاحیت یکی از نامزدهای اسکواش از سوی نهادهای نظارتی به‌صورت کامل به ما اعلام نشده است. به دوستان هم اعلام کرده‌ایم و قرار شد به ‌صورت کتبی به ما اعلام کنند. البته فوتبال و جام جهانی همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده ولی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا با یاری خدا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرایط این کاندیدا نیز تعیین تکلیف شود.»

وفایی به مسترز اسنوکر آلمان نرسید

حسین وفایی اسنوکرباز حرفه‌ای ایران با باخت  در دومین بازی مسابقات انتخابی مسترز آلمان به جدول اصلی نرسید. او بعد از حذف در مرحله یک هشتم نهایی مسترز انگلیس با باخت مقابل جک لیزوسکی انگلیسی مرد شماره 15 دنیا، پا به مسابقات انتخابی مسترز آلمان گذاشت.  وفایی ملی‌پوش اسنوکر ایران در سومین روز انتخابی مقابل آرون هیل ایرلندی قرار گرفت و با نتیجه ۵ - ۴ به پیروزی رسید. او برای صعود به جدول اصلی مسترز آلمان پنجشنبه هفته قبل به مصاف ژائو گودونگ چینی رفت و با نتیجه 5- 4 باخت و حذف شد.

قهرمانی نیم فصل سریک گنبد 20 امتیازی

تیم سریک گنبد با هفتمین برد و 20 امتیاز متوالی نیم فصل لیگ برتر زنان را با قهرمانی تمام کرد.هفته هفتم و آخر دور رفت لیگ  برتر، دیروز  با چهار بازی در شهرهای تهران و گنبد برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم سریک در سالن المپیک شهر گنبد به مصاف طلوع مهر یزد رفت و شاگردان نیلوفر حجتی با برد 3- صفر میهمانش را بدرقه کرد تا سریکی‌ها با  هفتمین پیروزی و بدون باخت قهرمانی  نیم فصل را با 20 امتیاز بگیرند. آن هم امتیازات 25 - 15، 25 - 20 و 25 - 19. طلوع مهر با این باخت دور رفت را با دو برد، 6 امتیاز و ششمی جدول تمام شد.
در دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر زنان تیم‌های پیکان تهران و مس رفسنجان در سالن ساپکو به مصاف یکدیگر رفتند و پیکانی‌ها با شکست 3- 1 نماینده رفسنجان به ششمین برد رسید. تیم مس هم با  این باخت، با 3 برد، چهار شکست و 9 امتیاز کارش را تمام کرد. سایپا هم 3- 1 ذوب آهن اصفهان را برد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/22/634700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها