رئیس‌جمهور در اجتماع پرشور مردم اسلامشهر :

دشمن از پیشرفت ایران عصبانی است


گروه سیاسی/ دو هفته پس از سفر آیت‌الله رئیسی به شهرستان پاکدشت در استان تهران، اسلامشهر، شهرستان دیگری از این استان بود که پنجشنبه گذشته میزبان رئیس‌جمهور و تیم همراهش بود. درعین حال بازهم به روال سفرهای پیش، طرح‌های نیمه‌کاره و پروژه‌های عمرانی، نخستین برنامه آیت‌الله رئیسی در این سفر بود. رئیس‌جمهور در نخستین برنامه در حالی از روند تکمیل بیمارستان 403 تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد که 14 سال از آغاز به کار پروژه احداث آن می‌گذرد. این پروژه که در ابتدای دولت سیزدهم 30 درصد پیشرفت داشت، اکنون پیشرفت آن به ۷۳ درصد رسیده و بنا است مرحله اول آن (اورژانس و درمانگاه) تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. رئیس‌جمهور در سخنان خود در جمع مردم و شورای اداری اسلامشهر، از بی‌نتیجه بودن برنامه‌های دشمنان برای ایران اسلامی گفت و درعین حال تأکید کرد امروز حفظ ایران عزیز در گرو ایجاد امید در دل مردم است، اما نه اینکه این امید صرفاً در سخن باشد، بلکه ایجاد امید در عمل و در انجام کارهایی که خواست مردم است، تا مردم احساس کنند گره‌ها از زندگی آنها در حال گشوده شدن است.
نیروهای بومی، کادر بیمارستان اسلامشهر
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی در بازدید از پروژه در حال احداث بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی شهرستان اسلامشهر که در یک سال گذشته بر‌اساس مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور و با تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیاردی پیشرفت آن به ۷۳ درصد رسیده است، تصریح کرد:سلامت از جمله خدماتی است که مستقیماً در سبد خانواده قرار می‌گیرد و قطعاً تکمیل این پروژه و رفع نیاز مردم به خدمات درمانی اقدامی شایسته و ارزشمند خواهد بود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از توان نیروهای بومی برای تأمین کادر بیمارستان تصریح کرد: نزدیکی این پروژه عظیم بیمارستانی به فرودگاه امام خمینی(ره) می‌تواند در گردشگری سلامت هم مورد استفاده قرار بگیرد.
بازدید از روند احداث پروژه ملی متروی اسلامشهر
رئیس‌جمهور در دیگر برنامه اش، از روند احداث پیشرفت پروژه ملی متروی این شهرستان بازدید کرد و با توضیحات مسئولان شهری در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.
متروی شهرستان اسلامشهر به طول ۱۵,۵ کیلومتر در امتداد خط ۳ متروی تهران و به صورت یکپارچه در حال اجرا است که در حال حاضر حفاری تونل‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. آیت‌الله رئیسی همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این پروژه به گفت‌و‌گوی چهره به چهره پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.
چرخ تولید در «کیان‌تایر»
سومین برنامه بازدید میدانی آیت‌الله رئیسی، دیدار با تعدادی از کارگران کارخانه کیان‌تایر در حاشیه شورای اداری اسلامشهر بود. نمایندگان کارگران این شرکت، رسیدگی به مشکل طولانی شدن روند تعیین‌تکلیف مالکیت کارخانه و همچنین پرداخت مطالبات کارگران را مهم‌ترین خواسته‌های خود عنوان کردند. رئیس‌جمهور نیز با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید چرخ تولید هیچ کارخانه‌ای از جمله کیان‌تایر کند یا متوقف شود، اظهار کرد: کارخانه شما باید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل و مشکلات معیشتی آنان اشاره کرد و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل این شرکت تأکید کرد: هرچه سریع‌تر برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام شود تا کارگران کیان‌تایر بتوانند با نشاط و روحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند. رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به این شرکت برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین‌تکلیف مالکیت و واگذاری آن تأکید کرد.
حضور در اجتماع پرشور مردم اسلامشهر
آیت‌الله رئیسی در بخشی از سخنانش در اجتماع پرشور مردم شهرستان اسلامشهر که پیش از ظهر پنجشنبه برگزار شد، با بیان اینکه فتنه‌ها و شیطنت‌های اخیر علیه کشور از سوی دشمنان برای متوقف ساختن مسیر توسعه و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: آنها نمی‌دانند برخلاف کشورهای دیگر که متکی به سلاح و قدرت نظامی هستند، مهم‌ترین مؤلفه قدرت این نظام، مردمی در صحنه هستند که در ۴۳ سال گذشته آنها را در همه عرصه‌ها ناکام گذاشته‌اند و همگان دیدند که در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که دشمنان ایجاد کردند نیز بار دیگر مردم توطئه آنها را به شکست کشاندند و ناکام گذاشتند.
راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر طی 2 ماه
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل بیکاری در این شهرستان، ایجاد اشتغال را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر این منطقه و بلکه سراسر کشور عنوان کرد و افزود: در این شهرستان ظرفیت برای ایجاد اشتغال وجود دارد و با راه‌اندازی بندر خشک این شهرستان که برای رفع مشکلات و راه‌اندازی آن فرصت حداکثر ۲ ماهه تعیین کرده‌ایم، گام مهمی در زمینه ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد و زمینه برای اشتغال حداقل ۵ هزار نفر فراهم می‌شود.
جلسه شورای اداری شهرستان
رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به تعبیر رهبری معظم انقلاب از این هجوم به تهاجم و شبیخون فرهنگی، افزود: اگر همان زمان که ایشان هشدار دادند، مرزبانان فرهنگی مراقبت‌های لازم را می‌کردند، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و مراکز علمی و فرهنگی وظیفه بزرگ خود را نسبت به صیانت از فرهنگ، اعتقادات و باورهای جامعه در مقابل هجوم بیگانگان به درستی انجام می‌دادند، امروز شاهد بعضی از مشکلات نبودیم.
رئیس جمهور اظهار کرد: امروز هم وضع همینطور است، امروز هم هشداری است برای همه که از این اعتقادات، باورها و داشته‌ها و سرمایه عظیم فرهنگی در کشور و در بین اقوام با گویش‌های مختلف صیانت شود.
اشتراک فرهنگی مایه قوام ملی
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: امروز اشتراک فرهنگی اساس انسجامی است که در میان ملت ما برقرار است، این اشتراک فرهنگی است که کرد و لر و بلوچ و ترک و فارس و عرب و عجم را کنار هم قرار داده تا با هم بسیار مسالمت‌آمیز، با صفا، با صمیمیت و بدون احساس دوگانگی یا چندگانگی زندگی کنند. رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دوگانگی هم در جامعه ما وجود داشته باشد، دوگانه کفر و نفاق و الحاد و بی‌دینی و سکولاریسم با متدینین و دینمداران است، اضافه کرد: این دوگانه دوگانه‌ای درست است، نه دوگانه‌‌هایی که می‌خواهند بسازند و شهر را با روستا، سنی را با شیعه، این گویش را با آن گویش مقابل هم قرار دهند. اینها دوگانه‌های غلط و نادرستی است که می‌خواهند در میان ملت ایجاد کنند. آن دوگانه‌ای که درست است، دوگانه صف دشمنان انقلاب اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی است.
حفظ ایران در گرو ایجاد امید است
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کسی ایران‌دوست است، باید در دل مردم امید ایجاد کند و اگر کسی یأس ایجاد کرد، ایران‌دوست نیست، گفت: امروز حفظ ایران عزیز در گرو ایجاد امید در دل مردم است و مدیران در صف مقدم ایجاد امید هستند. همه کسانی که امروز در صف مقدم هستند می‌توانند در دل مردم ایجاد امید کنند. البته نه ایجاد امید در سخن، بلکه ایجاد امید در عمل.
تأکید بر راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر تا ۲ ماه آینده
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در مدت حداکثر ۲ ماه مشکلات راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر را رفع کنید، با اشاره به استقرار بخش‌هایی از گمرک در اسلامشهر بر تکمیل استقرار گمرک تا ۱۰ روز آینده تأکید کرد و افزود: مسئولان گفتند یک ماه زمان برای تکمیل استقرار گمرک لازم است، اما پیشنهاد بنده ۱۰ روز است و مردم از امروز زمان را محاسبه کنند تا در ۲ ماه آینده بندر خشک و مقدمات فعالیت آن در اسلامشهر راه‌اندازی شده باشد.
نشاط اجتماعی، نیاز جدی
آیت‌الله رئیسی همچنین به ضرورت احداث اردوگاه تفریحی و ورزشی اشاره کرد و افزود: معتقدم این کار جزو ضرورت‌های منطقه است. جوانان نیاز به ورزش و تفریح دارند. امروز یکی از نیازهای جدی در کشور، نشاط اجتماعی است که دشمن هم آن را هدف گرفته و نمی‌خواهد مردم نشاط داشته باشند. نشاط اجتماعی یکی از ضرورت‌هاست که مسئولین باید زمینه آن را فراهم کنند.

بــــرش
گفت‌وگوی تلفنی آیت‌الله رئیسی و نخست وزیر مالزی
​​​​​​​رئیس جمهور روز گذشته در تماس تلفنی با نخست وزیر مالزی، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و بر توسعه روابط میان دو کشور تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی در این تماس تلفنی با «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی با تبریک انتخاب وی به عنوان نخست وزیر این کشور گفت: ایران و مالزی ظرفیت‌های بزرگ و متنوعی در عرصه‌های اقتصادی، فناوری، فرهنگی و همکاری‌های بین‌الملل دارند که اهتمام جدی مسئولین دو کشور می‌تواند این ظرفیت‌ها را در راستای منافع دو ملت فعلیت ببخشد. رئیس جمهور با تأکید بر توسعه روابط گفت: مالزی برای جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های اسلامی و آسیایی است.
نخست‌وزیر مالزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه ایران و مالزی در عرصه‌های فرهنگی و تجاری ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط دارند، تصریح کرد: همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا روابط ما به عنوان دو کشور و ملت بزرگ اسلامی هر چه بیشتر گسترش یابد.
گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور با آیت‌الله شبیری‌زنجانی
رئیس‌جمهور چهارشنبه گذشته در گفت‌و‌گوی تلفنی با آیت‌الله شبیری‌زنجانی، برای ایشان آرزوی صحت و سلامتی کامل کرد. آیت‌الله شبیری‌زنجانی نیز در این گفت‌و‌گو برای توفیق هرچه بیشتر رئیس‌جمهور و دولت، در خدمت به مردم و تدبیر امور کشور دعا کردند. 
واگذاری 90 هزار میلیارد تومان سهام به تأمین اجتماعی
در هفتاد‌وهشتمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا که چهارشنبه شب با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا برگزار شد، موضوع تسهیل رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی مصوب شد معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند بابت رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.
این تصمیم با هدف تقویت بنیه مالی سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت بموقع مستمری بازنشستگان و مطالبات بخش سلامت شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد اتخاذ شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/2/634704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها