صفری در اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند تأکید کرد

ظرفیت‌های ایران در خدمت اتصال کشورهای اقیانوس هند به اروپا


گروه سیاسی/ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور در اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا»، به تلاش‌های کشورمان در توسعه مواصلات دریایی و چند وجهی در بنادر خلیج فارس و اقیانوس هند نظیر چابهار اشاره و اظهار کرد: این ظرفیت‌ها در خدمت اتصال کشورهای حاشیه اقیانوس هند به آسیای مرکزی، قفقاز و اروپاست.
به گزارش ایرنا، مهدی صفری گفت: به رغم تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، جمهوری اسلامی ایران کمک زیادی به پیشبرد اولویت‌های آیورا در حوزه‌های مختلف کرده است.
وی با اشاره به موضوع اجلاس (حفظ محیط زیست اقیانوس هند) برخی چالش‌های محیط زیستی نظیر آلودگی دریایی، صید بی‌رویه، گرم شدن آب‌ها، تخریب زیستگاه‌های دریایی و تنوع زیستی و نیز ریزگردها و طوفان شن را برشمرد و افزود: اتحادیه آیورا باید سازکارهای نهادی و مالی مشترک برای مواجهه با این چالش‌ها ایجاد کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین در حاشیه این اجلاس با وزرا و مقامات برخی کشورها از جمله بنگلادش، تانزانیا، آفریقای جنوبی، ژاپن و کنیا دیدار و درباره روابط دوجانبه اقتصادی گفت‌و‌گو کرد.
اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند متشکل از ۲۳ کشور حاشیه اقیانوس هند است که همکاری‌های اقتصادی دریا‌محور را در دستورکار خود دارد. 10 کشور خارج از منطقه نیز به عنوان «شریک گفت‌وگو» با این اتحادیه همکاری می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/2/634706/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها