اخبــــار


امروز؛ دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب

به مناسبت هفته بسیج، صبح امروز 5 آذرماه  جمع کثیری از بسیجیان با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. علاوه بر این، پنج میلیون نفر از بسیجیان سراسر کشور نیز با ارتباط مستقیم و به صورت مجازی در این برنامه حضور خواهند داشت. این برنامه ساعت 9:45 صبح امروز شنبه آغاز و به صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.


رئیس‌جمهور در پیام تبریک به اعضای تیم ملی:
دعای خیر یک ملت بدرقه راهتان است

در پی برد غرورآفرین تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز، سران سه قوه در پیام‌های جداگانه‌ای این پیروزی را تبریک گفته و از تلاش بازیکنان تیم ایران تشکر کردند. در پیام رئیس‌جمهور به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم فوتبال ولز آمده است: بچه‌های پرتلاش و باغیرت تیم ملی فوتبال ایران، از اینکه با همه وجود جنگیدید و شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان نشاندید، صمیمانه از شما و سرمربی و سایر دست‌اندرکاران تیم ملی تشکر می‌کنم. دعای خیر یک ملت در ادامه این راه نیز بدرقه راهتان است.
واکنش نخست‌وزیر عراق
همچنین محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در پیام تبریک توئیتری خود نوشت: به جمهوری اسلامی ایران برای پیروزی تیم ملی آن مقابل تیم ملی ولز تبریک می‌گوییم و برای آنها و همه دوستان مشارکت‌کننده در این رویداد، آرزو می‌کنیم به دورهای تعیین‌کننده جام جهانی فوتبال راه یابند.

تشییع پیکر شهید جعفری در تهران

پیکر پاک سرهنگ شهید داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران که سه‌شنبه گذشته در سوریه به شهادت رسیده بود، پنجشنبه گذشته در حسینیه امام رضا(ع) ستاد نیروی هوافضا تشییع شد. به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضا، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس و جمعی دیگر از فرماندهان و همرزمان این شهید در این مراسم حضور داشتند. پس از وداع دوستان و همرزمان شهید، شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر اسرائیل» و … پیکر پاک شهید جعفری را تشییع کردند. شهید داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه بود که سه‌شنبه گذشته در اطراف دمشق در اثر انفجار بمب کنارجاده‌ای عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

پاسخ ایران به اظهارات مداخله‌جویانه انگلیس

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را بشدت محکوم کرد و آن را مردود دانست.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: این اظهارات بی‌پایه و اساس بخشی از کارزار سیاسی دشمنانه‌ای است که این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند. کنعانی افزود: انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی که می‌بایست به‌واسطه اقدامات ضد‌بشری‌‌شان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین‌المللی مسئول شناخته شوند، بی‌شک فاقد هرگونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعاها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: لندن به‌ جای طرح اتهامات تکراری و بی‌اساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت به‌واسطه فروش‌های میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقه‌ای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقه‌ای را به خود کشورهای منطقه بسپارد. کنعانی همچنین تأکید کرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره کاملاً شفاف و صلح‌آمیز بوده، فلذا انگلیس که به‌واسطه همراهی با امریکا در زمره ناقضان برجام است، در جایگاهی قرار ندارد که با اتهام‌زنی‌های بی‌اساس، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را مورد تردید قرار دهد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر ادعاهای بی‌اساس لندن در مورد ارتباط پهپادهای ایرانی با جنگ در اوکراین را تکذیب کرد و افزود: این طرف‌های غربی هستند که با گسیل تسلیحات گسترده به میانه این بحران، مرتباً فضا را برای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز منازعه تنگ‌تر می‌کنند. کنعانی در پایان تأکید کرد: ما به حاکمان لندن توصیه می‌کنیم توان خود را به‌جای اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، صرف ایجاد ثبات در دولت خود، توجه به مطالبات گسترده مردم این کشور و رفع تبعیض و ستم علیه مهاجران و مسلمانان کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/2/634709/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها