نکاتی از برد برزیل مقابل صربستان

وینیسیوس مهم‌تر از نیمار


برزیل در مسابقه برابر صربستان فوق‌العاده کار کرد و 2-0 پیروز شد. ریچارلیسون که هر دو گل سلسائو را زد، عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد. به مناسبت نمایش امیدوارکننده برزیل به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی 2022، سه نکته از مسابقه برزیل و صربستان را مرور می‌کنیم.
وینیسیوس احتمالاً مهم‌تر از نیمار
نمایش نیمار در این مسابقه در مجموع خوب بود اما اوج عملکرد ستاره پاری سن ژرمن را در این بازی شاهد نبودیم. از آن‌سو وینیسیوس جونیور که معمولاً توسط دو یار صرب کنترل می‌شد، توانست از یک توپ معمولی، یک سوپرگل برای ریچارلیسون بسازد. پاس وینیسیوس از جناح چپ، تماشایی بود. حالا با مصدومیت نیمار و احتمال غیبت او در بازی بعدی، نقش این ستاره جوان رئال مادرید در ترکیب تیم تیته پررنگ‌تر هم خواهد شد.
ریچارلیسون آماده رقابت برای کفش طلا
ریچارلیسون قبل از زدن اولین گلش برای برزیل، لمس توپ‌های چندانی نداشت اما دو گل او مقابل صربستان بخصوص گل قیچی‌اش می‌تواند انگیزه آقای گلی در جام جهانی قطر را به او تزریق کند. مهاجم تاتنهام با این دو گلی که زد، جای پایش را در نوک خط حمله برزیل محکم کرد و مهره‌های پشت سر او خلاقیت کامل برای تغذیه کردنش را دارند. ریچارلیسون که حالا اعتماد به نفس گرفته، احتمالاً در بازی‌های آتی گل‌های بیشتری خواهد زد.
صربستان چوب نبود کوستیچ را خورد
صربستان در این دیدار نتوانست در جریان مسابقه موقعیت‌های چندانی بسازد و اندک موقعیت‌های آنها روی ضربات آزاد ساخته شد. با توجه به جای‌گیری خط دفاع بالای برزیل، فضای زیادی پشت سر آنها وجود داشت و فیلیپ کوستیچ کسی است که در ضدحملات و استفاده از فضاها ماهر است. این هافبک چپ یوونتوس، توانایی بالایی در ساخت موقعیت از مناطق عریض زمین دارد و بدون او، صربستان نتوانست در امر موقعیت‌سازی موفق عمل کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8062/15/634711/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها